Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Precis, så är det ,det tar tid för en Thaia att få bidrag , dom måste som invandrare vilket idag är en ovanlig företeelse först etablera sig i det Svenska systemet . De skall inte förväxlas med merparten av de kulturberikande människor som kommer idag , ingen av dessa är så dumma att de kommer som invandrare , de kommer som flyktingar eller papperslösa vilket innebär , fri bostad , fri läkarvård fri tandvård m.m. . Detta åtnjuter EJ en Thaikvinna som kommer hit för besök eller arbete ......

Ja precis så är det...inga allmosor till våra Thaikvinnor!! Men på dagis där jag lämnar dottern varje morron vimlar det av "hucklen"...som varken ler..eller hälsar...!!..och som har gratis bostad...lite lön och alla andra förmåner som vi får betala för(gratis busskort, gymmet osv). Jag vill inte dra alla över en kam...men många är det......#@%,,f...
>:(
Areeya

"ledarn " sa:
..

Men jag ville bara väcka upp folk som tror att det är BARA andras fruar som är dåliga...

Om våra fruar e bra så måste det ju vara andras som e dåliga eller e din fru dålig tycker du ;)

"ledarn " sa:
Ha, ha... Det är nog bättre för henne då jag inte har den läggningen :laugh: :laugh:

Du menar alltså att du inte bryr dig vad hon gör på dagarna? :laugh_transparent:

Nej men det är klart det finns rötägg. både gubbar och gummor hehe

"glimten66 " sa:
Och så undrar man varför du e singel ;D
Jag är singel för att jag inte accepterar en otrohet som man inte vågar stå för. Jag står för mina handlingar men så är icke fallet med andra som är rädda att tappa ansiktet, ett ansikte och tonläge som avslöjar en verklighet som jag hoppades att slippa se.
Jag är inte bitter men glad att verkligheten uppdagades.

Vill man ha ett förhållande som är värt något, det vill säga med ömsesidigt förtroende och tillit så är otrohet ett no-no. Tro mig, jag har testat!

Vill man valsa runt på barerna och följa snoppen så förblir man ensam och får aldrig någon som verkligen bryr sig oavsett vad de säger. Och det gäller för kvinnor över hela världen.

Jag har lärt mig, jag har valt trohet och jag betalar det pris det kostar.

"mackes " sa:
Vill man ha ett förhållande som är värt något, det vill säga med ömsesidigt förtroende och tillit så är otrohet ett no-no. Tro mig, jag har testat!

Vill man valsa runt på barerna och följa manlig kopieringsutrustning så förblir man ensam och får aldrig någon som verkligen bryr sig oavsett vad de säger. Och det gäller för kvinnor över hela världen.

Jag har lärt mig, jag har valt trohet och jag betalar det pris det kostar.

Det får Du karma för Mackes , jag kör på samma sätt , jag är vuxen att ta det beslutet, efterssom jag inte varit "full" efter tonåren så kan jag inte heller skylla på att jag inte visste vad jag gjorde ;D Som så många idioter gör .Man skadar andra för livet med otrohet , det är bland det värsta man kan utsätta en människa för ......

Lego.

Tyvärr tror jag det är väldigt vanligt att tjejerna på salongerna har en man därhemma, han måste då vara älldeles särskilt dum i huvet som vill leva med en tjej som jobbar på en Thaimassage , fullt med kåta faranger som viftar med sedlar åt en penninghungrande Thaikvinna ,..... ;DOch kom nu inte och säg gubbar att just Er fru inte gillar stålar , ty den Thaikvinnan är inte född, min fru älskar pengar och gratis , men därför inte sagt att hon skulle vara mig otrogen för nån tusing ....
Då vet hon att hon ögonblickligen är singel och att jag är en FRI MAN ;D

"Phonta " sa:
Om det ändock hade varit på det sättet, men nej, Thaikärringarna ansåg att mamman (min fru) var mindre värd pga. sin ringa skolgång , ni vet kanske hur det fungerar med överheten i Thailand, det gäller även bland Thai i Sverige .. Manipulerar,talar om för barnen att de skall gå till soc om mamman är för hård dvs. kräver att de skall hem kl 21 på vardagar , lägger sig i allt och vänder barnen mot Mamma ,allt för egen vinning , det förstod vi när barnen nu har berättat att en av dess Thaikärringar utryckt en önskan att barnen skulle bo hos henne som familjehemsbarn ,, där kom intäkterna in ... >:(Att sen göra falska anmälningar till social myndighet drar dom sig heller inte för , att göra det i eget syfte samt för egen vinning kallas falsk tillvitelse ocg ger normalt 6 mån fängelse ,, Riktigt otäckt , håll Era Thaiungdomar borta från Thai i Sverige , så länge de har Svenska kompisar eller andra nationaliteter funkar det , men Thai NEJ >:( >:( >:(
Men nu är allt lugnt , men jag har fortfarande en känsla för att göra en anmälan mot dessa kärringar , det har kommit fram en hel del från barnen sen dom kom hem till Thailand ....

Bara för protokollet: att ljuga soc full är inte falsk tillvitelse, det är på sin höjd ärekränkning. Falsk tillvitelse kan det bara bli om man ljuger för en myndighet som " har att upptaga allmänhetens anmälningar", som det heter. Polisen är ett bra ex.

"Sir One " sa:
Jag har i en annan tråd uttryckt min åsikt i den här frågan och sagt att jag aldrig kan se ner på tjejerna som ser sig tvungna att ge sig in i den typen av verksamhet.
Däremot så föraktar jag de män som utnyttjar deras svaga ställning. Jag vet att många här på CM delar min åsikt.

En riktigt klassisk åsikt, politiskt korrekt intill sista kommatering. Närapå ett direkt citat ur "feministiska Manifestet". Tror Du på all propaganda Du hör, eller är just den här saken ett undantag?
Men Du har givetvis rätt, Du har den absolut korrekta åsikten...eller fördomen.

Precis , det var de de gjorde en anmälan till social myndighet i syftet egen ekonomisk vinning .
DVS Falsk tillvitelse >:(

Att ingiva angivan falsk anklagelse till social eller polisiär myndighet tillex för egen vinning

Dessutom sitter sen SOC under utredningens gång och kåserar med dessa f ittor... jag påtalade att detta var högst olämpligt och att skulle bli smärtsamt för de inblandade f ittstimmet pga att det helt klart skulle framkomma vid ev rättegång ,, sen var det locket på ..... ;D

Som ni ser blir jag än idag redigt [¤#@@¤%] när jag tänker dels på hur både Thai skojar med barn och ser en möjlighet till ekonomisk vinning, samt hur Soc vågar begå rena tjänstefel pga att man som enskild tjänsteman inom dessa myndigheter är helt utan ansvar för sitt handlande och agerande , iofs så lägger det ju ribban på IQ kvoten hos de de anställer ;)

Hallååååå!!! Varför skall fablo Legolas ha karma för mina insiktsfulla inlägg ...
Skärpning nu , favorisera gärna Lego , men med måtta ;D ;D

"Birger " sa:
En riktigt klassisk åsikt, politiskt korrekt intill sista kommatering. Närapå ett direkt citat ur "feministiska Manifestet". Tror Du på all propaganda Du hör, eller är just den här saken ett undantag?
Men Du har givetvis rätt, Du har den absolut korrekta åsikten...eller fördomen.

Jag håller med Birger här och sällar mig inte till de "andra på CM". Politisk korrekthet har blivit en farsot i Sverige och den skall bekämpas!

Jag har lite svårt att förakta de män som "utnyttjar" de svaga kvinnorna. Gör man det så omyndigförklarar man kvinnan och säger att hon inte är kompetent att avgöra vad som är bäst för henne själv!

Typiskt svenskt överförmynderi, här i Thailand förväntas människor ta ansvar för sina egna handlingar. Vem är du som säger dig veta vad som är bäst för de här flickorna?

Vad är alternativet? Att låta flickorna gå med män som inte överhuvudtaget bryr sig om dem som individer? Är det inte bättre då att försöka ge henne lite medkänsla och respekt, att försöka hjälpa henne ur situationen om hon nu inte skulle vilja vara där hon är. För det finns faktiskt dom också, oavsett vad propagandan säger!

Vi svenskar är snabba att ha en åsikt om saker. Ibland känns det viktigare än vad åsikten är. Man måste kunne inse att man inte behöver ha en åsikt om sådant man inte vet så mycket om annars blir det lätt att man tycker massa saker på grund av fördomar och förutfattade meningar. Menade inte det mot någon här kände bara jag behövde säga det :)

Jag själv var i thailand i ett par år fram och tillbaka och bodde/jobbade där nere 1.5 år förut. Jag var då inte i närheten av de thailändska damerna. Jag var en av de där som såg en falang med en thaitjej och skakade på huvudet och såg ner på dem. Jag visste ju direkt vad dom höll på med i minsta detalj pga mina fördomar.

Något år senare så träffade jag min nuvarande tjej och blev en av dom där äcklen själv! Nu är det istället jag som ser blickarna från vissa och vet att dom tänker precis som jag innan, deras fördomar om mig och henne gör att dom vet precis allt om oss trots att de inte har en aning egentligen och det är inga vackra fördomar heller. I många fall är det ju de falanger med dålig karaktär som gett oss dåligt rykte och gjort att många tar för givet att man är ett äckel bara för att man har en thailändska...

Just därför kan jag ibland bli otrevlig och arg mot de falanger som bara är nere i thailand för att svina med tjejerna, de fyller på de dåliga fördomarna folk har och gör livet surt för de seriösa turturduvorna.

Ja man kan inte göra så mycket mer... man vänjer sig. Men lite tjatigt kan det bli.

Edit: Det värsta är ju att även din dotter märker ju detta. Stor skillnad om hon går dit med dig eller mamma/kompisar. Sen vet jag inte hur mycket hon förstår av varför men ändå.

Idag blev detbetydligt varmare , både på kontot och i Hjärtat, kontraktet tecknat och handpenning på bankkontot . Den sista april släpper jag kåken . Och i kväll KÖPER JAG EN RESA TILL VÄRMEN :nod: Skulle tro att det blir den 2a maj , vill ha stålarna säkert överförda till mitt konto ....

Någon som vet en bra firma "Butik " som säljer riktiga skåp i trä , inget presat skit ..tänker mig ett större skåp med hyllor ca 180 cm högt 120 brett
Gärna runt Isaan , Khonkaen , Korat ,Udon m.m

"nakonsawan " sa:
Just därför kan jag ibland bli otrevlig och arg mot de falanger som bara är nere i thailand för att svina med tjejerna, de fyller på de dåliga fördomarna folk har och gör livet surt för de seriösa turturduvorna.

O vart träffa du din då :)

Va då nere o svinar ser ju till så att tjejerna kan skicka stålar hem till byn

support-single-moms1.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius