Krig eller sjukvård

Fast nu handlar det om de går att vända eller inte.

Vi har två läger av träbockar;

Ett läger hävdar envist att det är omöjligt.
Ett läger hävdar envist att det visst går.
Jag har kört mycket u-båt i tidigare liv här på TS :beer: . Vet in't om ni kom ihåg hur jag jaga runt @Nemo i Wolfpack för ett par år sedan utanför Arabiska halvön. Jag gjorde ett eget navigerings verktyg i Excel då det är svårt att hitta under vattnet på el drift....:rolleyes:

Skärmbild 2024-03-14 052141.jpg

Troligen är invasionen redan klar på ritbordet med Taiwan som nummer ett...tätt följt av Moldavien. Synd då de bästa rödvinerna härbärgerar I landet samt syd Georgien enligt mig...

Så du vill inte att Sverige ska hjälpa Ukraina? Det är väl typ det enda krig vi på något sätt är inblandade i.
Varför är vi inblandade i det? Det anser inte jag, däremot så skall vi om möjligt och inom rimliga gränser hjälpa dem. Inblandade är vi sannerligen inte på något sätt, (Ännu) men snart är vi väl det. Klåfingriga och skitnödiga politiker som så lätt släpper vår alliansfrihet, Uffe Bluff är ett djäkla skämt

Så du vill inte att Sverige ska hjälpa Ukraina? Det är väl typ det enda krig vi på något sätt är inblandade i.
Jag tänker väl mer på våra ökade kostnader i.o.m. detta med NATO.
Nu börjar ju partierna överbjuda varandra när det gäller försvarsbudgeten i sin iver att framstå som mest ansvarstagande, samtidigt som man tydligen ska skära ner när det gäller vården.

Vi hade behövt rusta upp ännu mer om vi hade stannat utanför.
Då hade vi själva kunnat bestämma hur mycket vi ville upprusta.

Idag ringde jag min vårdcentral fem minuter efter deras telefontid startar.
Jag fick en telefontid tio över nio och då ringde de även upp.
Damen som ringde upp påstod att jag skulle behöva få en läkartid redan idag, men dom hade ingen mer läkartid idag så jag ombads ringa upp imorgon igen.
När jag frågade om det inte blir samma sak då, så erkände hon att så kunde det säkert bli.
-Så då blir jag ombedd att ringa upp igen på Måndag, eller va?
Så kan det bli, sa hon då.

Detta är ju fan inte klokt.
Det går väl bra så länge som man är frisk, men om ni börjar må dåligt så kanske ni börjar tänka efter lite grand.

Om vi blir indragna i det där kriget så handlar det ju som sagt var förmodligen om ett världskrig och hur mycket skulle vi behöva rusta för att utkämpa det?
Då sitter man nog i skiten hur fan man än gör, men vi skulle säkert behöva sjukvård i ett sådant läge.

Då hade vi själva kunnat bestämma hur mycket vi ville upprusta.

Idag ringde jag min vårdcentral fem minuter efter deras telefontid startar.
Jag fick en telefontid tio över nio och då ringde de även upp.
Damen som ringde upp påstod att jag skulle behöva få en läkartid redan idag, men dom hade ingen mer läkartid idag så jag ombads ringa upp imorgon igen.
När jag frågade om det inte blir samma sak då, så erkände hon att så kunde det säkert bli.
-Så då blir jag ombedd att ringa upp igen på Måndag, eller va?
Så kan det bli, sa hon då.

Detta är ju fan inte klokt.
Det går väl bra så länge som man är frisk, men om ni börjar må dåligt så kanske ni börjar tänka efter lite grand.

Om vi blir indragna i det där kriget så handlar det ju som sagt var förmodligen om ett världskrig och hur mycket skulle vi behöva rusta för att utkämpa det?
Då sitter man nog i skiten hur fan man än gör, men vi skulle säkert behöva sjukvård i ett sådant läge.
Vi bestämmer själva ändå. Vi ligger redan på minimikrav sedan före vi blev medlem. Vi blir bara indragen i krig om någon anfaller NATO. Hade vi inte varit medlem hade vi blivit indragen iallafall utan att någon hade hjälpt oss.

Vi bestämmer själva ändå. Vi ligger redan på minimikrav sedan före vi blev medlem. Vi blir bara indragen i krig om någon anfaller NATO. Hade vi inte varit medlem hade vi blivit indragen iallafall utan att någon hade hjälpt oss.
Om Usa /Nato skickar trupper in i Ukraina så vill nog Uffe Bluff bli en meter längre genom att skicka svenska soldater till kriget. Idiotiskt anser jag detta Natobeslut var, ett i brådrasket av skitnödiga politiker fattat beslut som påverkar Sverige för all framtid, detta skulle Svenskarna genom omröstning fått bestämma

Liknande trådar

Tillbaka
Topp