Krig eller sjukvård

Nya konspirationsteorier igen som är ren bullshit! Vården behövs och så även försvaret. Inget utesluter det andra.
Ja tänk om det vore så väl, men ring till en vårdcentral och försök få hjälp med medicinska problem.
Det slutar med att du får åka dig till Akuten och vänta i ca:12 timmar och sedan lämna med oförrättat ärende.

Ja tänk om det vore så väl, men ring till en vårdcentral och försök få hjälp med medicinska problem.
Det slutar med att du får åka dig till Akuten och vänta i ca:12 timmar och sedan lämna med oförrättat ärende.
Vårdcentraler är numera primärvård och ska bara utföra enklare undersökningar och remisser samt provtagning.
Vissa utför vaccinationer men långt ifrån alla.
Man får en bokad tid efter prioriteringar.

Jaha, det är kanske en gigantisk sammansvärjning mot just mig?
Ungefär som det där med att min snabbköpskö alltid är längst och rör sig långsammast,
eller att min gate alltid befinner sig längst bort i flygplatsen oavsett i vilken stad jag befinner mig?
Kan det vara så att allt är en riktad konspiration mot mig! :unsure:
Du har nog bara otur än vad du gör.
Stanna hemma och gör absolut ingenting.

Ungefär som det där med att min snabbköpskö alltid är längst och rör sig långsammast,
eller att min gate alltid befinner sig längst bort i flygplatsen oavsett i vilken stad jag befinner mig?
Tyvärr verkar det som att du är en av landets mest missgynnade och otursförföljda individer. Är man osäker vart man skall vända sig så ringer man till 1177, har gjort det 2 gånger. En gång för frugan och en gång för sonen. Frugan blev hänvisad till akuten direkt och sonen till barnakuten. Blev mycket bra bemött båda gångerna av en synnerligen professionell sköterska. Men är läget riktigt akut skall man givetvis ringa 112, hoppas att jag slipper göra det.

Jag läste om nån på forumet som inte fick tid för undersökning, med remiss, inom vårdgarantins stipulerade tid.

Så visst fasen finns det problem i sjukvården särskilt med väntetider det ska man inte blunda för.

Det har dock inget med krig eller försvaret att göra......

Jag läste om nån på forumet som inte fick tid för undersökning, med remiss, inom vårdgarantins stipulerade tid.

Så visst fasen finns det problem i sjukvården särskilt med väntetider det ska man inte blunda för.

Fungerar det som det skall om vårdgarantin inte kan hållas inom regionens försorg skall remissen skickas vidare tiĺl en privat vårdgivare vilket skedde för mig både vad gällde efterstarr och gastroskopi. Så jag kan inte klaga på vården överhuvudtaget.

Kan det vara så att all
Vårdcentraler är numera primärvård och ska bara utföra enklare undersökningar och remisser samt provtagning.
Vissa utför vaccinationer men långt ifrån alla.
Man får en bokad tid efter prioriteringar.
vars i sverige bor du med såna här problem med att boka läkartid och få en tid?????

Fråga en viss presidentkandidat i USA , han vet hur det är med gigantiska sammansvärjningar ;)

Fungerar det som det skall om vårdgarantin inte kan hållas inom regionens försorg skall remissen skickas vidare tiĺl en privat vårdgivare vilket skedde för mig både vad gällde efterstarr och gastroskopi. Så jag kan inte klaga på vården överhuvudtaget.
Det är regionen, vilken man betalar skatt till, som skall se till att vård ges inom stipularad tid oberoende av utförare.

Vårdgarantin finns för att säkerställa att rätt vård ges inom en rimlig tid, allt annat innebär risk för att sjukdomstillstånd förvärras och följdsjukdomar.

Faktum är att stora delar av svensk sjukvård har problem med för långa väntetider, det är inget man bör blunda för. Allt kan och bör, särskilt i detta fallet när det gäller liv och hälsa, förbättras.

Tyvärr verkar det som att du är en av landets mest missgynnade och otursförföljda individer. Är man osäker vart man skall vända sig så ringer man till 1177, har gjort det 2 gånger. En gång för frugan och en gång för sonen. Frugan blev hänvisad till akuten direkt och sonen till barnakuten. Blev mycket bra bemött båda gångerna av en synnerligen professionell sköterska. Men är läget riktigt akut skall man givetvis ringa 112, hoppas att jag slipper göra det.
Sist nu för några vekor sedan när jag blev hänvisad till Akuten av Vårdcentralen som jag turligt råkat få kontakt med så fick jag framföra mitt ärende och berätta om mina besvär för tre olika läkare, tre läkare som jag sedan inte såg röken av.
Mycket märkligt, jeg hade lika gärna kunnat så och skrika rakt ner i ett mörkt hål.

Jo men nog måste det väl någonstans bero på resurser?
Nu verkar iofs resurserna lite klena även när det gäller krigen.
Jag hörde att Ryssarna börjat vinna mark i Ukraina, och det skulle bero på att Ukraina hade slut på ammunition.
Och detta skulle i sin tur delvis bero på att de som tillverkar ammunition inte hinner med att tillverka tillräckligt mycket.
Låter inte det lite konstigt?
Detta är ju vara ett krig, hur ska vi kala av att upprätthålla ett världskrig? :oops:

Sist nu för några vekor sedan när jag blev hänvisad till Akuten av Vårdcentralen som jag turligt råkat få kontakt med så fick jag framföra mitt ärende och berätta om mina besvär för tre olika läkare, tre läkare som jag sedan inte såg röken av.
Mycket märkligt, jeg hade lika gärna kunnat så och skrika rakt ner i ett mörkt hål.
Tråkigt att du har sådana erfarenheter och bor på ett ställe med uppenbart extremt dåligt organiserad vård. Samt att du har dålig hälsa. Jag känner hursomhelst inte igen dom problem som du har, här fungerar det avsevärt mycket bättre.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp