Chaiyaphum MCDLXXIII, Thailand
4.290 svar - 123.159 visningar
Karta över Khao Lak....
http://www.agoda.se/asia/thailand/khao_ ... teJxPyI%3d
Klicka och kolla Fasai House + nervid vattnet Emerald Resoort and Spa....
Den 21.e februari 2013, alltså dagen efter så körde Lars och Bpoo oss till busstationen och det var skitsnällt av dom. Vi tackade för en underbar vistelse, och man måste säga att det är tur man haft som träffat alla dessa fantastiskt trevliga människor man träffat härnere i Thailandet... Yongyut stegade fram till biljettluckan, och bussen skulle gå om 30 minuter, alltså kl. 12.00, och ta 3 timmar till Khao Lak....
Jag har ju väldigt ofta undrat vilken koll thaiarna har på sitt liv, de verkar veta NADA, och deras kunskaper om det mest allmänna är rent ut sagt löjligt dåligt. De har, som jag uppfattat det, en fanatiskt liten ”omvärld”, vilken de försöker att ha koll på, men även där spricker det ofta kapitalt.
När klockan var 12.15 och jag tjötade hål i hövvet på Yongyut att fråga dom när bussen skulle gå, så sade dom som den mest naturligaste sak i världen att bussen skall gå kl. 12.50..... Va faannn. Men tur att jag varit här snart 5 år nu.. så lugnet lägrade sig, och vi satt där och tjötade och till slut kl. 13.15 så åkte bussen iväg med oss 5st passagerare....
Chauffören han tutade ungefär vid var 200 meter hela vägen upp till Khao Lak, alltså cirka 10 mil. Anledningen fattade till och med jag till slut... Han ”meddelade” de som skulle åka med bussen att nu kommer han, så de skulle visa sig så han kunde stanna. Det vart ett sattans tutande och stannade under 2 timmar,,,, inte 3........
Och stundtals så skrattar man ju över dessa goa thai, som inte verkar ha nån koll överhuvudtaget. De stod vid många tillfällen mindre än 100 meter ifrån varandra och viftade utefter vägen... De kunde faann inte ens anstränga sig att gå till varandra och bespara bussen att stanna precis överallt... Nä där stod dom på 100 meters avstånd och tittade på varandra och fattade ingenting..... Ja nu blev det lite negativt, men lite skit skall alla ha tycker jag!!!
Vi kom fram i alla fall, vädret var kanon runt 32 grader, en lätt bris och jag fick inte ens en svettdroppe på skulten.....Vi letade upp vårt hotell ,och det funkade bra.... Jag hade ju en karta nu från internet, och vi bodde ju runt 500 meter ifrån varandra, som jag ju uppskattade det till. Alltså bara att lufsa ifrån vårt hotell neråt stranden till och deras hotell.
Vårt hette Fasai Hotell och deras hette Emerald resort & spa... Vi bodde på moo 7 och dom bodde på moo 2..... Enkelt visste jag att finna....Jag bifogar kartan över Khao Lak så får ni se själva vilka bra förberedelser jag gjort... Trodde ni på den grejen eller?? Jo man kollar ju medelest ett klick då var Fasai House ligger, sedan klickar man på den blåa punkten och läser Emerald resort & Spa....
Jag tänkte kanon, Fasai house är perfekt billigt, och nära att promenera till Emerald hotell.... Yongan och jag började med att fråga var Moo 2 ligger... ja det ligger ditåt sade dom till Yongyut,, idioter sade jag, de pekade ju söderut, vi skall västerut ner till vattnet bara. Vi frågade näste gubbe, en taxinisse, han pekade åt samma håll, och då tänkte vi båda att det nog är bäst att ta en taxi dit.
Taxin körde för 150 baht, och han körde rakt söderut i 6 hela kilomter på bergsvägar, och sedan kom vi fram ner till stranden söder om Khao Lak till rätt hotell, snacka om att en karta är fullständigt ifrån vettet felaktig.... Det värsta jag någonsin sett i hela mitt fagra liv. Vi kom fram som sagt var, och nu skulle ju Yongyuts agerande som moviestar ta sin början.
Hon gillade varje sekund av det. Jag trodde jag gift mig med en blyg viol, fel fick jag se.... Hon hade funderat ut vad hon skulle säga, och hur hon skulle agera alltifrån de CD.skivor jag gav henne. Hon fick 3st skivor som jag hade bränt till dom med min egna musik, och sedan en 4.e som låg överst och där stod det med stora bokstäver: ”Tandabiten” endast 20 baht snälla köp den......
Forts,. nästa kapitel......
Handskak