"legolas " sa:
Insayt, du säger alltid att du är så "inne" i den thailändska kulturen, och så ger du mig denna enkla STRAFFSPARK.... Som vi säger i Göteborg... behöver jag skriva mer, eller förstår du......????????? (förstår du inte,,, så fråga bara)
Anpassa din försäljning till dom som du skall sälja till, och inte till vad andra säljer, de misslyckas ju konstant hela tiden......
legolas
Om du läste det första inlägget, så skrev jag att det är inga fattighjon. Den största delen är den yngre skaran i samhället som gillar kaffe och det finns faktiskt en hel del äldre också, 35-55 bath är inga stora pengar idag i Thailand.
Bilden här nere är helt annorlunda än uppe hos dig. Våra pikar är ju på helgerna då Bankokborna kommer hit och även en massa från Isaan och de har inga problem att betala 35-55 bath för en kaffe i olika smaker som jag sa stora muggar.
Vi är det ställe som hela tiden har kunder och vi har fasta kunder så som bankerna och sjukhuset här i Ban Phe och vi utökar hela tiden till omkringliggande företag som vill ha kaffefika och kanske en macka.
Den bild som du ger att många coffeshops blir terapi, kanske där du befinner dig, där någon falang sitter uppe i ett hörn av en liten by och det kommer tre cyklande risbönder förbi på en hel dag, ja då förstår jag ;D
Så Lego du måste lite grand vidga dina vyer, situationen är helt annorlunda här nere. Lego Thailand är ett land med 70 miljoner människor, det finns alltid underlag bara du har rätt och bra grejer, pris idag 2013 är inte överordnat.
Vi har fått mycket beröm för dels ombyggnaden av kaféet till ett mer modernt och fräscht kafé till allt det nya vi infört. det var till och med en gubbe uppe från Petchabun här och han blev så imponerad att han frågade om vi inte kunde starta franchising för han skulle gärna vilja ha samma.
Lego jag har haft detta i lite drygt 2 månader nu, lugn jag har redan planer för utvecklingen och ser fram emot det med stor optimism!
Sen som jag sa, det är kvaliten på vårt kaffe alla gillar, det finns 7-8stycken coffeshops här i Ban Phe, inga har kunder, varför för de har skitkaffe, färdiga sådana där ampuller eller vad det heter och de kan inte göra kaffe, men Tan min frus dotter är en jäkel på detta och som jag sa vi maler absolut bästa kvalitetsbönor för varje kopp och det är detta som gör oss så populära. Thai är ju också kvalitetsmedventa om du inte visste det!
Insayt