legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men dessa fördommar om oss lever också bland annat folk. Satt och drack öl med polacker ifrån båten nu när jag mönstra av. Dom berätta att gifta sig med en "nordisk man eller kvinna i polen var riktigt stort. Enligt deras "forskare" var vi världens inteligentaste folk och få in våran blodlinje i deras släkt var nästa hederligt. Själv tycker jag det låter lite tredje riket.

Slå sig för bröstet och vara världsbäst, det är väl jänkarna världsbäst på. Om man går utanför Norden vill säga. Men å andra sidan är dom ju världsbäst på att veta så lite som möjligt om den övriga världen också. 8)

Jag har liksom du berra antagligen seglat jorden runt, komma till hamn i kanada eller usa är ett störningsmoment.
We now best get the f*** out of here, men tar man ombord lite mer välutbildat folk i USA har dom en hyfsad nivå då landet är väldigt blandat.
Det jag märker av norrmännen som jag inte kände till sen innan är att det pratas och jämförs med Sverige hela tiden + att dom är något extremt rasistiska i sitt tal och förutom dom och oss Svenskar som kommer i andra hand (detta har med lillebrorskomplexet att göra för man hör mellan raderna hur imponerade dom är på oss svenskar) så ser dom väldigt mycket ner på andra folk och deras kunskaper, Och när det gäller sjöfart litar dom bara på swe nor, har Fillipinare ombord tar ena vakten för överstyrman jr, fillipinarn är där för att lära sig DP. Norsk 3dje styrman kommer upp innan och frågar mig när jag sitter vid datorn och arbetar "klarar han där ta runt fartyget i såhär svår sjö" vad menar du? " ja du vet fillipinare har ju inte vart på norsk båt innan" den fillipinarn har vart styrman bta mycket längre än dig (20) vad fan tror du att han inte kan svänga en båt.

Ja nu kan jag hålla med om irriterad just nu kokar det min fruga och amerikanens fruga gick ut o drack igår kärringjäveln ligger typ i ett dike fått skicka iväg svärmor nu farangeng (amerikanen)har skilt sig hon tyckte han drog in för lite pengar han tar ungen och drar till usa nu inget eget beslut han blev kickad fitta, så just nu e de rasande kabalik full eller haha försökte förtså vad jag skrivit skit samma good luck

Ja lego stavningen och punkter idag fullare än en god gubbe vid feskekörka hänt en del saker idag och en är att jag vill ta mig halvägs till ditt område och göra upp med ett as. Men skitsamma skall gå och sova ilskan av mig och hämta farsan nu drar vi söder

"nakonsawan " sa:
I nu vart det tyst :)

Men nog är de mer fördomsfulla och orättvisa i thailand. Vore konstigt annars eftersom Sverige är världsmästare på att vara rättvisa och jämlika osv
Sverige är bäst i värden på att vara mest korkade , den tävling vinner de lätt våra politiker samt jultomten Reinfeldt , det sista var att påsken skulle bort ur almanackan ,det kränkler muslimerna då de känner utanförskap fy fa... säger jag bara .. Tackar Buddha för att Thailand finns och kan rädda mig från att bli hackad i bitar av nån kroksabel

"mackes " sa:
Jag skulle vilja säga att Svenskar är världsbäst på att slå sig för bröstet och tycka att man är världsbäst.

En del är vi bra på men långtifrån allt. Fördomar bygger ju väldigt mycket på bristande kunskap och vi kan faktiskt inte allt om alla även om vi ibland vill påskina det.

Sverige är idag det efterkrigstida västeuropas mest diskriminerande, moraliserande, fundamentalistiska och minoritetsförföljande land. Och nej, detta är inget jag tycker -det är bara att jämföra lagstiftningarna inom EU.

Då menar Du underförstått att just Svenskarna är diskriminerade av sina egna politiker :D För det kan helt enkelt inte vara så att Du Birger som jag vet är en klok och kunnig man helt tappat förståndet och blivit PK efter Svenska normer

"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

"Birger " sa:
Sverige är idag det efterkrigstida västeuropas mest diskriminerande, moraliserande, fundamentalistiska och minoritetsförföljande land. Och nej, detta är inget jag tycker -det är bara att jämföra lagstiftningarna inom EU.

Bra, då får vi lite balans, vi är inte världsbäst längre, tänkte väl det...

"Birger " sa:

Sen kan man ju skriva skit eller inget

Men stäng av din tonårsrock och vaska ölen nu Jonas. Det här hjälper inget.

"Jonas " sa:
Precis vad jag skrev skit eller inget.

Du är fortfarande precis obegriplig. Vet Du Jonas, jag tycker Du skall ta till Dig Legolas understuckna råd och lära Dig skriva svenska. Jag hoppas, för Din skull, att Du inte tänker som Du skriver. Var der kölsvin Du seglade som ?

"Birger " sa:
Du är fortfarande precis obegriplig. Vet Du Jonas, jag tycker Du skall ta till Dig Legolas understuckna råd och lära Dig skriva svenska. Jag hoppas, för Din skull, att Du inte tänker som Du skriver. Var der kölsvin Du seglade som ?

Nej jag är för tillbakadragen och blyg för att skriva mina sanna tankar, du hade nog ogillat mig mer än du redan gör om jag delat med mig av dom.

"Jonas " sa:
Nej jag är för tillbakadragen och blyg för att skriva mina sanna tankar, du hade nog ogillat mig mer än du redan gör om jag delat med mig av dom.

Nejdå, jag ogillar varken Dig eller Dina tankar! Jag vill bara ta del av dom och, måhända, förstå dom... Man måste alltid skilja mellan sak och person och Din person har jag visst ingenting emot. Kom igen nu, lets hear the fat lady sing...

"Birger " sa:
Nejdå, jag ogillar varken Dig eller Dina tankar! Jag vill bara ta del av dom och, måhända, förstå dom... Man måste alltid skilja mellan sak och person och Din person har jag visst ingenting emot. Kom igen nu, lets hear the fat lady sing...

Det skall du få höra, imorgon beger vi oss ner till Bangkok, kolla kök på ikea efter det plockar jag upp far min på suwanabhumi och skall starta en tråd med en rese berättelse.

Och vad gäller min Svenska så tillhör jag den slappa kategorien som legolas talar om, dock alldrig skyllt på dyzelexi eller annat jag hoppa bara av skolan och gick på en fisketrålare. Fel eller rätt jag tog igen det senare med en universitetsutbildning på äldre dar men där ingick inte Svenskan.

Haha så långt tillbaks har jag inte vågat läsa, min komentar var mest riktad mot Birger som anmärkte på mitt sätt att skriva och min Svenska.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp