Jag säger bara såhär till ledarn, sir one och Glimtmannen, och ledarn kommer att hata detta för han påstår alltid att jag kör med att jag bor i Thailand och det gör inte ni andra så ni vet inget.....jag känner inte igen det, men så tycker ledarn i alla fall.
Jo utan att trampa för mycket på tårna nu då, så påstår jag utan att darra, att det kan vara en skillnad p.gr.a. att jag bor härnere mitt i smeten, jag finns alltid härnere mitt i smeten, jag kommer oftast på thai´s festligheter och ja, jag är en falangfan som ALLTID finns där och som har tagit "plats" i deras familj, på gott och på ont. Och till syvende og sist så tar jag mitt "dagliga" ansvar och tar hand om 2 barn ur familjen samt är gift med en kvinna ur familjen.
Allt detta ger mig en position härnere, som ni inte är i närheten av. Ni kommer ner en tid, och ni är säkerligen älskade utav Er familj, inget tvivel om den saken. men ni är falangen som dansar in, och som snart dansar ut igen. Visst där kanske står en kåk och glassar i solskenet, men den är oftast tom för falang bor inte i Thailand och han finns inte med i umgänget härnere.
Så jag påstår allså detta, att jag vill helst inte i de ordalagen bli ihopblandad med en ATM, i alla fall inte i samma andetag som de "flyktige" falangen som dyker upp vid ett sällsynt tillfälle på året en viss tid.
men visst om jag började lätta på "plåntan" i tid och otid och glassade runt med pengar, så skulle nog respekten för mig bli ganska skral ganska snabbt dessutom. Och jag är icke överens om Sir One här. Som anser att respekten kommer utifrån plånboken. men jag tror att ni blandar ihop respekt med ren och skär k:het över pengar, och det handlarf icke alls om respekt för människan.
Aj fan, nu får man väl skit som vanligt för att man inte kan hålla käften, dock inget illa ment boys, men trots protester så är det skillnad emellan oss anser jag i alla fall.
legolas