legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Legolas!

Vid trafikolycka så används gärna större gren, kvist eller palmblad som läggs liggande platt på vägen, ca 5-15m från skedd olycka(koner för avspärrning existerar inte eller annat varning material), det enda som kan vara till hjälp är en liten spenslig thaiperson som försöker att dirigera trafiken runt skadeplatsen(utan varseljacka), som förare av fordonet är din vetskap om trafik, att lista ut vem denna person är i röran..

Vid väg repationer/konstruktioner eller skador på vägen(typ hål), så brukar thai sticka ner en kvist/gren eller grövre pinne med ett föråldrat klädesplagg på.
Skulle mot förmodan "hålet" vara större än vanligt, så är det krutym att sticka ner flera av dessa grenar/kvistar i det uppkomna problemet, dock inte ett helt träd då(men det förekommer)..

Detta är thai's sätt att varna kommande och ovetande förare om skedd förekomst..

Jo-Be

"ledarn " sa:
Även att knyta fast en plastpåse i en gren om det finns ett träd vid vägkanten..

Men en gammal klädtrasa är det jag sett mest..

Den första du nämner, ledarn, har jag inte upptäckt ännu, men mina ögon ska hållas öppna för det alternativet, i bekräftelsen anda.. :D

Som Jo-be o Ledaren skriver så är det oftast en grenruska som läggs några meter bakom bil ,lastbil mm även en vit påse kan förekomma

"Ubon " sa:
Var glad Birger, vad jag utläser från ditt inlägg så konstaterar jag att några
studieskulder har Du väl aldrigt haft,,,,,,,,,,

Läs tillbaka i Ubon Familjetråden så kommer Du formodligen fram till när det skar sig
mellan mig och Legolas, jag har för övrigt sträckt fram handen till densamma,
ok, Legolas tycker att fighten ska fortsätta, som Legolas skriver, man vill ju inte bli
bortglömd, personligen kommer jag alltid att minnas Legolas.

Nu blir jag ofantligt imponerad! Jag skriver frågande Ööh? Och? och av detta kan Du utläsa att jag inte har studieskulder. Spår Du i kaffesump också?

Pontha blir inte långvarigt ensam i byn, han får försmäkta några år innan också jag dyker upp för att förgylla hans liv på göteborgska. Vi "söcknar" till samma stad, det är inte långt emellan oss och vi är bekanta från Sverige. Det är synd att han inte super, men det går väl att lära även gamla hundar att sitta...

Vilket flyt på travet.
Borde begärt mer för blommorna
Ha Ha.

Hoppas turen håller i sig.

Angående Kaffebröd, så får man väl komma upp och visa gumman din hur man bakar kanelbullar.

Här kommer att bakas en hel del denna veckan.
Måste ha fikabröd hemma om nu någon skulle få för sig att dyka upp den elfte. När man blir 56.

Jag åkte med NOK Air från Don Muen (Bangkok) till Surat Thani, som är den närmaste flygplatsen på fastlandet.
Finns flygplats på Samui också, men flygen dit är dyrare. Det är ju en privatägd flygplats.
NOK AIR har ett pris hela vägen till Koh Phangan på cirka 2,600 THB. I detta ingår då buss till hamnen och speedbåt till Koh Phangan.

Skulle ni få lust att titta ner, så hojta till. Jag ordnar boende.

Kent

Ta natt tåget ner från Bangkok till Surat Thani.
Bara att sova och komma fram utvilad.
Blir klart billigast och bekvämast.

"ledarn " sa:
Du som gillar grogg Lego...

Blanda Birdy med lite Sang Som.. (Thai rom)
Så får du en riktigt, riktigt god grogg.. Lite som en kall kaffekask..

Detta alternativ har jag prövat, fast jag körde med Nescafe esspresso som finns här nere, utgången blev gott resultat, full å glad kexchoklad...
;D :D ;D

Lego! Hoyorna är underbara! Om du får dina plantor att överleva så får du gå med i "Svenska Hoyasällskapet".Lycka till med dom.

Betr drömmar. Är inte ni falanggubbar svar på era kvinnors drömmar? En egen falang!

Fortsätt ni att drömma! Och planera för att drömmarna ska slå in. Hemma köper jag en trisslott som jag inte skrapar på flera veckor. Under tiden drömmer jag om alla plantor jag ska köpa till trädgården bl.a.

En flygtid på 9 timmar från BKK till Kents ö är HELT orimlig! Eller har jag fattat det du skrev helt fel? Men ön verkar underbar.

100052 visningar är helt klart värt en KARMA :-)

Må väl bland blommor och bin. Så hörs vi snart

Mvh Putte

Har totalt 80 kg i kg reserv när vi åker ner, men sedan tas det bort lite för packningen. Så några sillbitar ska vi nog få ner i något ytterfack,,

Oväder i Sthlm så all flygtrafik ligger nere för tillfälligt, synd för dom som ska iväg nu

Hela Koh Phangan och Samui har varit strömlösa sedan nio igår morse.
Den har precis kommit igång igen.

Har markerat på bilden vart jag håller hus, samt vart de bygger flygplats.
Den beräknas vara klar under 2013 och börja gå i trafik till november 2013.
Det blir bara små propellerplan som kommer att kunna landa och lkyfta, då det är en kort bana.
Så man förväntar sig ingen invasion av turister.
Sedan ligger ju flygplatsen på östra sidan, där alla dyra resorterna ligger.
Dessa är är tillgängliga via båt eller 4 hjulsdriven bil.
Under regnsäsongen är detr näst intill omöjligt att ta sig dit.

Visa bilaga 24599

9 timmar Lego! Då kan du ju lika gärna cykla från Bangkok. Kan man få en förklaring på hur du fick till det eller ett medgivande att du hade fel!!!!

Men hur som helst: Bara åk!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka