Chaiyaphum MDVII, Thailand
4.733 svar - 134.092 visningar
Nu närmar sig ”SongKhran” (thailändska nyåret), eller vattenplaskarfestivalen, som brukar vara runt 1 vecka nere vid turistorterna. Här hemma i Chaiyaphum, så brukar de bröta 3-4 dagar maximalt. Och då gäller det att hålla sig undan. De (thai), står ju vid varje gathörne eller raksträcka ute i byarna, och överallt inne i stan, och avvaktar tills någon helt oanandes åker förbi i 50 km i timmen.
Då vräker de plötsligt ut en hel spann med vatten, och ni kan ju tänka Er kraften i det vattnet när det träffar trafikanterna. Vid varje fullträff så följs detta utav en munterhet som endast öveträffas i oljud utav den annalkande ambulansen som skall plocka upp den döde människan som föll i backen efter detta överfall...
Alla människor här är lyriska, och inte ens det faktum att det dör MER folk under denna festlighet härnere, än det dör under hela året hemma i Sverige besvärar folk... Hade detta varit Frankrike, så hade väl thai kunnat uttrycka sin känsla för alla de som de just dödat med orden – ” Cést la vie”..........
Nu går myndigheterna ut och proklamerar högljutt, som de för övrigt alltid gör när inget blir gjort, att de minsann nu har lagstiftat att det är förbjudet att kasta vatten på förbipasserande ifrån flaket på en Pick Up.... Det är ju så löjligt så man inte tror att det är sant.
People not allowed to splash water down from pickup trucks during Songkran
BANGKOK, 29 March 2013 (NNT) – The Ministry of Interior aims to ban the practice of carrying water containers on pickup trucks and splashing water down from the trucks, for the upcoming Songkran water festival.
Att i ett land som Thailand, där man inte respekterar varken trafiken eller lag och ordning överhuvudtaget, där man säljer körkort till folk helt öppet, där ja allting kan köpas för pengar, där förväntar man sig att helt plötsligt att en hel befolkning skall bli laglydiga, och plötsligt börja bry sig om att INTE ta död på sina medmänniskor, skitlöjligt tycker jag i alla fall...
Annars löper livet på bra som jag redan berättat om. Det har ju varit så himla varmt härnere nu i stort sett runt 1 hel månad med gradantal mellan 39-42 grader hela dagen lång. Man hamnar till slut på Siam River Resort´s swimmingpool, och där är den stora grejen att undkomma och slippa att pröjsa 80 baht i avgift, men ändå ifrån samma lady som tar inträdet kunna beställa en GT,, Det är inte lätt kan jag säga...
Men det kan gå....Dock så har jag funnit ett ännu bättre sätt, man skall ju inte väcka den björn som sover. Jag knatar upp till baren på hotellet och köper med mig en GT, sedan så är saken klar, och både kroppen och sinnet har fått sitt.... Jag och Ingemar som har varit där nu flera gånger, vi brukar på eftermiddagen få se en anstormning av ungar plus en simlärarinna som ser hur som en mumifierad Tamara Press.
Hon är grov som en cementstolpe både i kropp som i ansikte, och hennes manliga köns-hormoner är i ett överväldigande antal kan man notera. Hon är definitivt inte nummer 1 på listan över attraktiva madammer här i Chaiyaphum. Men det spelar nog henne ingen roll, för mer lesbisk i utseendet än hon uppvisar, går inte att vara utan att man är just... lesbisk...
Hon tjötar och pratar oavbrutet, och hon springer runt och snor badparasollerna ifrån badgästernas solbänkar, bara för hennes små thaibarn inte skall få sol på sig ve och fasa.... Det är fanimej ett skämt att se dessa thai nere vid poolen, va sjutton gör de där egentligen... Lär sig simma.... Varför då???? Barnen vill ju ändå inte vara ute när solen är uppe, och mamma pappa sitter ju inomhus dagarna i ände för att komma ifrån ljuset.
Och att behöva kunna simma för att ta sig en dusch har jag aldrig hört talats om... Thai i stort sett hatar att vara på stranden och leka eller umgås. Och eftersom de stundtals kanske åker någon gång ifrån Bangkok ner till t.ex. Koh Samet för rekreation, så sitter de precis hela helgen under ett parasoll.... Måste de gå på dass, så tar de en tidning eller en bok eller ett paraply och skyddar sig febrilt ifrån solens skadliga inverkan.
Thais skinn börjar nu alltmer likna de bleka engelsmännens skinn, och jag kan säga att när man ser en thai´s kropp bländvit där blodådrorna lyser igenom skinnet, då undrar man fanimej om man kommit till ”the twilight zone”..... Jag kommer aldrig i detta livet att tycka att det är snyggt när dessa underbart vackra människor plötsligt ser ut som ena falanger på kroppen, bländvita.....
För övrigt så är jag övertygad om att Yongyut anser att mitt bästa företräde är mitt bländvita a rsle... ett ställe där solen aldrig har lyst....
Handskak