Leva på Ko Cang

• Trådstartare Trådstartare Golden
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Golden

Gäst
Ja nu skall vi se om det går att stanna på Ko Chang en längre tid.

Skall då försöka att leva på 10 000 per månad. hyra betald.
Nu har jag ett vist reserv utrymme, men vill helst inte använda det.
Vi har ju ett mål, och det är att få ihop en ny reserv budget,
under en tidsram på ett och ett halvt år, fem månader av dessa har gått.

Tar bilen på torsdag kl 4 på morgonen, hunden kommer med.

Ångrar att jag inte lärde henne att åka på moppen,men skall försöka att lära henne.

Skall försöka att i denna tråd rapportera vad som händer.

Tror att du kommer att klara dig bra på dom pengarna om hyra, el och andra boendekostnader är betalda. Men framför allt carpe diem!

et inte vad maten kostar på den Ön , men i pattis samt likväl i Isaan går det utmärkt att hålla sig vid liv på 10.000 mån , vore skönt att kunna upplysa landets damer att detta är görbart så att säga ,, lycka till Golden ,, Att äta på en uteservering typ nudel restaurang kostar ju rund 40 thbt /per person , ett hyfsat mål mat får man ju då , detta + lite frukt per dag funkar nog, själv skulle jag kunna tänka mig att köra detta ett par månader , bara för att visa min fru att vi inte behöver leva i överflöd ...

Nu får jag hoppas att frugan drar in lite mera tips varje dag, men de är snåla på lyxhotellen.
Nu har jag ju det lite förspänt efter som frugan och hennes syster känner till de bra och billiga ställena.
Här hemma kan jag få två måltider för 60 bht, det är bra mat samt rikliga portioner. Får till och med säga till om mindre ris.
På Ko Chang räknar jag med 100.

Hur det än blir kommer jag att få en bättre livs kvalité.
Att ta han om två tonåringar här hemma är inte lätt.
Så nu får mormor ta över.

Vet inte om det framgick av ditt inlägg när du flyttade dit.
Först och främst halva aug, sep och oktober är blöta och ofta strömlösa. Regn eller duggregn är lika med ingen moppe över bergkammarna. Under turistsäsong så kan du alltid hälsa på jonas jonasson som har ett cafe på kai bae.
Om du nån gång längtar efter en riktigt god baugette mwd riktig ost och salami så har du papa bakery också på kai bae.

Åker på torsdag morgon från Koratt. De månaderna du nämner blir jag nog i
Koratt, men inget är ju bestämt hur länge jag stannar. Nu regnar det ju inte hela tiden, men har ju även bilen om det är nödvändigt.
Allt är avhängt om min budget håller. Kommer i stort sett att bli alkohol fritt.
Här hemma är det lite för många faranger, som festar tillsammans.

"Golden " sa:
Åker på torsdag morgon från Koratt. De månaderna du nämner blir jag nog i
Koratt, men inget är ju bestämt hur länge jag stannar. Nu regnar det ju inte hela tiden, men har ju även bilen om det är nödvändigt.
Allt är avhängt om min budget håller. Kommer i stort sett att bli alkohol fritt.
Här hemma är det lite för många faranger, som festar tillsammans.
Är väl problemet uppe i norr att det inte finns så mycket mer att göra.

"bson " sa:
Är väl problemet uppe i norr att det inte finns så mycket mer att göra.
Hade man spelat golf hade det varit bättre, en holländare som jag umgås med spelar tre gånger i veckat. Här är mycket billigare än nere på kusten

"Liverpool " sa:
Du kan hitta många bra banor i den delen för 700-1500 bath inkl caddie ( exkl dricks) dvs bra mycket billigare än kustområdena.
Typ samma pris som i Hua Hin då, går man med i ett golf sällskap här så får man greenfee för ca 1000 baht + 300 för caddie och det är fina banor.
Betala fullpris a 2800 baht är bara för turister ;)

"bson " sa:
Typ samma pris som i Hua Hin då, går man med i ett golf sällskap här så får man greenfee för ca 1000 baht + 300 för caddie och det är fina banor.
Betala fullpris a 2800 baht är bara för turister ;)

Det är nog rätt uppfattat, kan man komma in i ett sällskap så blir det billigare som du säger. Vill man leta sig lite längre ut " i skogen" så finns faktiskt riktigt bra banor för under 600 bath inkl caddie, fördelen förutom priset är att man slipper vänta så förba...t på alla dessa drönare som inte har golfvett.

"Liverpool " sa:
Det är nog rätt uppfattat, kan man komma in i ett sällskap så blir det billigare som du säger. Vill man leta sig lite längre ut " i skogen" så finns faktiskt riktigt bra banor för under 600 bath inkl caddie, fördelen förutom priset är att man slipper vänta så förba...t på alla dessa drönare som inte har golfvett.

Jo det är ju ett aber här i Thailand att det här med att släppa igenom snabbare bollar har man aldrig hört talas om. Att det sen är 6 min mellan tee off tiderna gör inte saken bättre. Men mitt i sommaren i Sverige på helgerna är det precis samma sak, fullt med 36 handicappare som tycker att det är jättekul att diskutera varje slag dom gör och hela tiden har 1000 frågor och gärna skriver scoren på green >:(
En stor fördel i Thailand är faktiskt caddysarna som ofta är snabba på att hitta bollar som hamnat i ruffen och att många använder bil som gör spelet betydligt snabbare :thumbsup:

"bson " sa:
Jo det är ju ett aber här i Thailand att det här med att släppa igenom snabbare bollar har man aldrig hört talas om. Att det sen är 6 min mellan tee off tiderna gör inte saken bättre. Men mitt i sommaren i Sverige på helgerna är det precis samma sak, fullt med 36 handicappare som tycker att det är jättekul att diskutera varje slag dom gör och hela tiden har 1000 frågor och gärna skriver scoren på green >:(
En stor fördel i Thailand är faktiskt caddysarna som ofta är snabba på att hitta bollar som hamnat i ruffen och att många använder bil som gör spelet betydligt snabbare :thumbsup:

Varför inte gå dit som nummer 1 på morgonen, så slipper Du ha handikappade
framför dig som stör ditt spel....

Håller nu på att packar o fylla bilen flaket är fult.
Kommer nya saker som jag skall ta med mig hela tiden, nu sist vad buddha statyer.
Snart skall väl hela pi huset med, och då får jag lämna hunden hemma.
Nä hunden har reserverad plats i fram sätet.

!5 timmar kvar till avresa, beräknar vara på ön vid 12.

"Ubon " sa:
Varför inte gå dit som nummer 1 på morgonen, så slipper Du ha handikappade
framför dig som stör ditt spel....
Nä jag har flyttat till Thailand istället och har en skitsnygg caddie så lite väntan ibland stör inte ;-D

Nu har jag kommit till Ko Chang kom den 9 efter 7 timmar bilkörning.

Har installerat mig i bungalowen som jag nu skall provbo i fem veckor, första veckan gratis sedan 6500 per månad.
Har i dag fått passvord till internet fungerar hyfsat, gratis.

I dag behöver både jag och hunden vilo paus. För mycket simmande under två dagar.
Så nu jag bara inspekterar när området.

Närmaste strand är två km bort hoppas så småningom om kunna promenera dit.

Nu tar vi bilen 3km där det är en bra strand samt restaurang,n ligger endast 100 meter från huvud vägen.

Hunden ligger på altanen, ligger där obunden när jag ensam tar en tur på moppen.

Kommer mer senare ang vad som händer.

Budgeten har väl redan sprucket, var ute ock käkade för 500btt med frugan första dan.Men hon får bidra med sina dricks pengar.

Grattis till dig "Golden", vad underbart att få bo på Koh Chang! Har varit där ett antal ggr. bla. med fruns släkt! "Mormor,Farmor,Kusiner,osv."
Vi bodde då på Sai Kao In, Ett familjärt boende, Bungalows t.ex. White Sand Beach!
Kommer att resa till LOS i sommar, och förhoppningen är att komma till ÖN!
Vi bor strax utanför Surin, ca. 45 min. bilresa därifrån.

EEEE, 45min från Surin till Koh Chang!!!! Ber om ursäkt, tankevurpa hehee, det tar minst 6 tim, beronde på trafiken!

God morgon
Var po Ko Chang po semester for ett par or sedan,ot po billiga Thai kok,fick salmonella,efter detta,ser jag till att ata po enkla Thai restauranger som har bra hygien,rinnande vatten,kyl,frys.det ar battre att betal lite mer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar