Budget för att leva i Thailand

Statistik på det! Det är säkert många thailändskor som jobbar svart speciellt bland städerskor och på massagesalongerna men dom finns ju inte enligt dig.
Hej

Dom problem du tar upp är nog vanligare i större städer, vi har väldigt låg arbetslöshet här i vår kommun och ganska många Thailändskor, dom flesta hinner nog nästan inte gå klart SFI innan dom har jobb.

Mvh isan lover

Att du är så enbarmligt korkad kan jag förlåta, att du konsekvent är så otrevlig kan du dock göra något åt.

Du får ha precis vilka hobbies du vill, men varför skulle jag ha färre bara för att jag bor i en lägenhet?

Jag har sett bilder på dig och du är väldigt mycket mer ”tung i kroppen” än vad jag är, så kanske du borde ta en titt på dina hobbies igen.
Du är som en liten pojke tar åt dej av
allt du inte tycker om, here gud du är en säljare i asien men klarar inte av att
någon inte tycker som du, hur gör du på sälj möten, be dom fara,eller
Sen har jag inte visat några bilder där
jag är tung i kroppen, du fantiserar för
jag är inte överviktig. Vilka hobbis har du förutom äta på restarung och titta på film, en fråga bara så få inte ett hjärt stopp nu

En friterad kycklingbit kan absolut vara lika god, eller godare, än en grillad nötskiva. Det vimlar av dåliga restauranger i Thailand, inte sällan drivna av en pensionerad bilmekaniker från Sunderland, som gör stek på självdöda thailändska mjölkkor, och då är tveklöst även KFC’s friterade kycklingbitar bättre. Om jag skulle bjuda ut dig och stå för kalaset på valfri restaurang i Stockholm eller Bangkok; skulle du fortfarande välja friterad kyckling eller en riktigt bra stek?
I Sverige lagade frugan mat, enda behövde åka och handla var plara, röten fisksås 2 gånger.
Annars hemlagat, hon kokade svenska räkor och kräftor med plara och tyckte funka.
Ica Maxi har thai mat hörna.

.

20250312_163234.webp

20250312_163249.webp

20250312_165932.webp

Du är som en liten pojke tar åt dej av
allt du inte tycker om, here gud du är en säljare i asien men klarar inte av att
någon inte tycker som du, hur gör du på sälj möten, be dom fara,eller
Sen har jag inte visat några bilder där
jag är tung i kroppen, du fantiserar för
jag är inte överviktig. Vilka hobbis har du förutom äta på restarung och titta på film, en fråga bara så få inte ett hjärt stopp nu
Varför skulle han inte ta åt sig när du citerar honom och påstår att han och andra som bor i lägenhet inte har några hobbies?

Sedan handlar det väl inte om att tycka olika. Du kommer ju med påstående som är fullständigt felaktiga.

Varför skulle han inte ta åt sig när du citerar honom och påstår att han och andra som bor i lägenhet inte har några hobbies?

Sedan handlar det väl inte om att tycka olika. Du kommer ju med påstående som är fullständigt felaktiga.
Hans favorithobby är att gnälla på andra på forum.
Sen får ju inte andra göra sånt som han inte klarar eller har råd med.

Men om vi nu ponerar att jag är helt obegränsat rik och inget hellre vill än att bjuda dig på din favoritmat, skulle du fortfarande hellre äta friterad kyckling än en stek?
Jag äter det jag tycker är gott. Är det min favoritmat så blir det billigt för dig.

Ca 25 kr på ICA för en burk fiskbullar i hummersås.

BTT

Testa, många har sagt samma sak som du sen testat och sagt det vart ju riktigt gott.
Men då till dom i hummersås.
Jag är ingen ketchupmänniska i vanliga fall men till detta, ja.
Frugan har ketchup i en gräddsås som hon tillreder tillsammans med fisken hon ugnssteker. Fantastiskt gott. Kan tänka mig att det här blir någonting liknande.

Har då svårare för en sak jag upplevde för länge sedan. Brukade gå ut och äta lunch. Den här dagen hamnade jag i kön bakom två amerikaner. De visste inte vad de skulle beställa så jag hjälpte dom att förklara menyn. De fastnade för en norrländsk specialitet, palt med lingonsylt.

När jag ätit klart passerade jag bordet med amerikanerna. Jag stannade och frågade vad de tyckte om palten. De hade sina tallrikar fulla med HP-sås och ketchup. Min tanke när de svarade att det var gott var, naturligtvis smakar det som det de var vana vid. Med massor av HP och ketchup.

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
2 K
piloten
P
A
Svar
3
Visningar