Lista över Flygbolagen med störst risk att skada ditt bagage.

Hej

På landsbygden verkar dock bankerna klara en viss kontanthantering fortfarande och det tror jag att det finns en orsak till, vi behöver ex.vis bara meddela någon dag i förväg om vi vill ha mer än 10 000 kr kontant.

Mvh isan lover
Jo.det är.ett lagkrav att bankerna (de sex stora) är skyldiga att tillhandahålla konsumenter permanenta möjligheter att ta ut kontanter.

IL vill ändra sin definition av glesbygd den dagen har tar sig en tur till Västerbottens inland eller Norrbotten.
Själv fick jag köra 13mil om jag skulle köpa ett par jeans då det inte fans några jeans att köpa hemma i "stan".
Stenåldern, idag shoppar pensionärer i glesbygd online och hämtar ut paketet på lanthandeln där man tar ett snack med andra om vad man läst på nätet.
Sen går man hem och spelar DD på datorn eller chattar med barnbarnen.
Åka till stan tar en hel dag i anspråk.

Stenåldern, idag shoppar pensionärer i glesbygd online och hämtar ut paketet på lanthandeln där man tar ett snack med andra om vad man läst på nätet.
Sen går man hem och spelar DD på datorn eller chattar med barnbarnen.
Åka till stan tar en hel dag i anspråk.

Ja, idag är det inga problem.
Även tidigare så kunde man bläddra i någon Josefssons katalog och beställa via post.

Det finns en del gamlingar som önskar betala räkningar på posten. Men faktum är att man inte kan låta dessa styra utvecklingen i landet.
Det är nog bara IL som ser någon slags romantik i att leva som man gjorde strax innan inlandsisen hade lämnat Sverige.

Själv har jag inga problem att leva spartanskt och har gjort det rätt ofta även på senare tid.
Men jag romantiserar inte det. Däremot kan jag skratta åt det frivilliga eländet jag utsätter mig för.
Det är faktiskt lätt att skratta åt det då man faktiskt kan ge f*n i att leva spartanskt och sparsmakat. Värre är det för den som inte har något val.

Föräldrarna mina är 80+ och bägge två ”äro af bonnig börd”.
Dom har inga problem med varesig internet eller post även om dom bor i stugan på sommaren där dom faktiskt fick kommunalt vatten för två år sedan och dessutom en riktig vattenklosett och dessutom kan ha en tvättmaskin (hör och häpna).

Vet folk som är i 60års åldern och som inte kan hantera en dator, tvingas man inte till det via jobbet och inte har något intresse/teknik rädd så blir det inte av att man lär sig. Skall man utse en "god teknikman" till de som inte kan hantera en dator ?, så att de betalar räkningar kollar konton ,lönebesked och fixar deklarationen åt dem då?. Min mina föräldrar kunde endel dator tack vara ett jag gett dem min överblivna att surfa på och spela, men där var nog gränsen vad de klarade av. Ändå så fick de sin första dator 95-96 när de var 54 & 61år. Hade en kollega som gick i pension för 3år sedan och som jobbade dagligen med dator och han klarade då inte av att hantera en smarttelefon. Det blev lite svårt med företagspolicyn om vilka telefoner man var tvungen att använda :laugh:

Finnair skadade mitt bagage, jag fick 100€ ersättning men man fick inte cash utan köpa biljetter för de pengarna och man fick inte heller använda pengarna när man bokar själv utan man måste ringa in och ange numret.
Efter 55 minuter telefonkö sa de att jag kan boka biljetter via telefon men det kostar 70€, jag kallar detta för bedrägeri.

Jag fick en Carltonväska av en som har butik hemma i Kalmar. Kunden som köpt den reklamerade väskan eftersom den blivit missfärgad vid behandling av väskryckarna, skadorna syns lite dåligt:laugh2:

1651279728444.jpeg

1651279823441.jpeg

Misstänker att det skulle bli avsevärt billigare att istället för att ge postservice hem till ALLA medborgare var och varannan vardag istället köra hem pappersbrev till de som verkligen behöver det med taxi eller samkört med någon paketutdelningsfirma. Postens roll som "samhällsservice" är en utdöd Dinosaurie !
Inte i Thailand. Utdelning 2x/per dag 7 dagar i veckan. Snacka om service! :)

Inte i Thailand. Utdelning 2x/per dag 7 dagar i veckan. Snacka om service! :)
Finns många som slåss om paketservicen i Thailand nu. Växer upp små paketterminaler som svampar i varenda by känns det som. Har nog 3 olika företag bara inom 2 km från vårt hus numera. Lazada och andra konkurrenter ligger bakom. Beställer man t.ex 5 olika saker i en och samma beställning på Lazada är risken stor att dom levereras med 5 olika bilar/mc-bud

Finns många som slåss om paketservicen i Thailand nu. Växer upp små paketterminaler som svampar i varenda by känns det som. Har nog 3 olika företag bara inom 2 km från vårt hus numera. Lazada och andra konkurrenter ligger bakom. Beställer man t.ex 5 olika saker i en och samma beställning på Lazada är risken stor att dom levereras med 5 olika bilar/mc-bud
Jag pratade ju om (enligt ditt inlagg) "Postens roll som "samhällsservice" är en utdöd Dinosaurie !".

Du har tydligen helt fel, eller sa bor du inte i landet och/eller har ingen aning? Bestalla pa Lazada har ingenting med Thailand Post att gora....

Jag pratade ju om (enligt ditt inlagg) "Postens roll som "samhällsservice" är en utdöd Dinosaurie !".

Du har tydligen helt fel, eller sa bor du inte i landet och/eller har ingen aning? Bestalla pa Lazada har ingenting med Thailand Post att gora....
Till en börja med pratade vi om Sverige när vi pratade om posten som samhällsservice är en dinosaurie så jag vet inte varför du svamlar om Thailand kopplat till det

Mitt hus är i en ganska liten by utanför Rayong

Till en börja med pratade vi om Sverige när vi pratade om posten som samhällsservice är en dinosaurie så jag vet inte varför du svamlar om Thailand kopplat till det

Liten by utanför Rayong är ju inte ovanligt med norsk/svenska samhällen och lite förankring i hur det funkar i landet.
Aldrig sett så koloniserat här nere som runt Rayong.

Varfor pratar du om ditt hus i Rayong om du svamlar om din daliga postservice i Sverige? Sah som det ar du ar helt enkelt inte boende i Thailand oh har ingen aning om hur det fungerar har.

Och om du hanger med lite, sa ar detta ett thaiands forum. Ingen bosatt person i Thailand ar intresserad av dina iaktagelser av den svenska posttransporten.

Testa Flashshback om du vill diskutera detta med likasinnade.

Senast ändrad:
Och om du hanger med lite, sa ar detta ett thaiands forum. Ingen bosatt person i Thailand ar intresserad av dina iaktagelser av den svenska posttransporten.

Testa Flashshback om du vill diskutera detta med likasinnade.
Det inlägg du svarade på var en del av en längre diskussion om posten och samhällsservice i Sverige. Inte ens du är väl så inskränkt så du tror att allt som sägs på det här forumet handlar om Thailand. För om du tror det börjar jag på allvar ifrågasätta din hälsa......

Liten by utanför Rayong är ju inte ovanligt med norsk/svenska samhällen och lite förankring i hur det funkar i landet.
Aldrig sett så koloniserat här nere som runt Rayong.
Du tänker nog på områdena längre österut runt Mae Phim
På gatan i byn där jag bor är jag den ende farangen

Liknande trådar

Tillbaka
Topp