Många expats fattiga?

Är det lite eller mycket? Jag tror elpriserna är lite varierande på vart man bor..
Annars har vi nog på ACn i vardagsrummet under hela dagen och på ACn i två eller tre sovrum hela natten. Givetvis mindre el om jag inte är där då thaisen brukar klara sig med fläkt eller öppna dörren.
Sen brukar ju tvn stå på även om ingen tittar

Ganska mycket tycker jag.Men laddar man på så kostar det.Elpriset är nog lika under förutsättning att man betalar enl. tariff. 4 TB för mig. Kolla om du har mycket golvdrag då AC är på. Släplister under dörrarna ger bra pengar, samt om det är stora springor så är tätningslister inte så dumt. TV drar mer än man tror.

Ganska mycket tycker jag.Men laddar man på så kostar det.Elpriset är nog lika under förutsättning att man betalar enl. tariff. 4 TB för mig. Kolla om du har mycket golvdrag då AC är på. Släplister under dörrarna ger bra pengar, samt om det är stora springor så är tätningslister inte så dumt. TV drar mer än man tror.
Va en gubbe som berätta för mig att man kunde spara hela 80 baht/mån genom att höja tempen en grad, fantastiskt bra

Är det lite eller mycket? Jag tror elpriserna är lite varierande på vart man bor..
Annars har vi nog på ACn i vardagsrummet under hela dagen och på ACn i två eller tre sovrum hela natten. Givetvis mindre el om jag inte är där då thaisen brukar klara sig med fläkt eller öppna dörren.
Sen brukar ju tvn stå på även om ingen tittar

Har två ac Mitsubishi inverter i sovrummen( rekomderar starkt på grund av hur tysta de är) och gumman säger att elräkningen gick på dryga 2000 för dryga två veckor,
sista veckan på sommarns semester skaffade vi en daikin monster Ac till vardagsrummet också där de fick hämta hjälp för att lyfta ytterkompressorn.
Ser snyggt ut med utblås mitt i taket men elräkningen lär bli i hästväg.
Rummen är jättestora med nästan 4m takhöjd.
Givetvis har vi bara på Ac vid behov.

Montera eller möblera så att innedelen på AC sitter på väggen bakom er säng, den ska absolut inte blåsa direkt i nyllet.
Rengöring var 3 - 6 månad så slipper man en massa bakterier som frodas i innedelen och gör en sjuk.
Man blir inte sjuk av kall luft men av bakterier blir man förkyld även i tropikerna.
22-23 grader sover jag bäst i och vår hyresvärd kör med 3 månads intervaller på rengöring av alla enheter. :)

Jag som är lite motsträvs säger ni skrävlar bara. Visst kunde jag skrapa ihop femhundra papp i månaden om jag ville. Vad fan skulle jag göra med det och vilket jobb.
Klarar mig bra med tiondelen, kanonbra. Hoppas ni blir lyckliga med era ambitioner.

Klarar du dig på tiondelen av 500k och kan tjäna 500k på en månad?
Vafan!
Hade jag varit dig så hade jag jobbat två månader och tagit ledigt i 20 månader. Eller jobbat ett år och tagit pension.

Har två ac Mitsubishi inverter i sovrummen( rekomderar starkt på grund av hur tysta de är) och gumman säger att elräkningen gick på dryga 2000 för dryga två veckor,
sista veckan på sommarns semester skaffade vi en daikin monster Ac till vardagsrummet också där de fick hämta hjälp för att lyfta ytterkompressorn.
Ser snyggt ut med utblås mitt i taket men elräkningen lär bli i hästväg.
Rummen är jättestora med nästan 4m takhöjd.
Givetvis har vi bara på Ac vid behov.

Ja, takhöjd och oisolerade enkelväggar är ganska värdelöst om man gillar AC.
Man bygger ”traditionellt” utan att ha en tanke bakom det hela.
Egentligen Bode man köra helisolerat både tak och vägg, 3-glasfönster och normal höjd på taket.
Lite mindre kubik att kyla ner och mindre kyla som tar sig ut.

Montera eller möblera så att innedelen på AC sitter på väggen bakom er säng, den ska absolut inte blåsa direkt i nyllet.
Rengöring var 3 - 6 månad så slipper man en massa bakterier som frodas i innedelen och gör en sjuk.
Man blir inte sjuk av kall luft men av bakterier blir man förkyld även i tropikerna.
22-23 grader sover jag bäst i och vår hyresvärd kör med 3 månads intervaller på rengöring av alla enheter. :)
Kan du tala om för mig vilka bakterier som finns i ACn , intressant , seriöst jag är intresserad ;), måste ju finnas namn på dessa ,eller hur ,, E .coli kanske om man fiser för mycket

Liknande trådar

Tillbaka
Topp