Naken falang vandrade omkring i Pattya och greps av polis.

Pratar thai sinsemellan om utlänningar på turistorter där människor från alla världens hörn håller till så säger dom russian om ryssar och farang om andra vita, det är min erfarenhet från nutid.
Kanske inte för 30 år sen men var väl inte så mycket ryssar då?
Hej

Ja på turistorter är man nog betydligt mer medvetna om var folk kommer ifrån och t.o.m vilken nationalitet dom toligen har.

Men på landet i Isaan klumpar nog dom flesta fortfarande ihop ljushyade människor som falanger oavsett var dom kommer ifrån.

Mvh isan lover

Hej

Ja på turistorter är man nog betydligt mer medvetna om var folk kommer ifrån och t.o.m vilken nationalitet dom toligen har.

Men på landet i Isaan klumpar nog dom flesta fortfarande ihop ljushyade människor som falanger oavsett var dom kommer ifrån.

Mvh isan lover
Men där håller dom inte till så helt orelevant.

Hur ofta sitter thai och diskuterar ryssar i en öde landsby i Isaan?
För att dra slutsatsen att i byarna i tassemarkerna kallar man alla vita för faranger även ryssar så måste man ju ha hört några diskussioner i olika byar som handlat om ryssar.

Dom enda som ev kan skilja andra nationaliteter från varandra är väl dom rutinerade bartjejerna på olika ställen. Dom flesta kan åtminstone särskilja tyskar från engelsmän. Skandinavien är same same.Araberna i south Pattaya kan dom ochså skilja från västerlänningar även om alla araber är same same.
Jag råkade ut för en kvinnlig biljettförsäljerska på Suwanbhumi som tyckte att Köpenhamn och Stockholm är same same.

BTT

Dom enda som ev kan skilja andra nationaliteter från varandra är väl dom rutinerade bartjejerna på olika ställen. Dom flesta kan åtminstone särskilja tyskar från engelsmän. Skandinavien är same same.Araberna i south Pattaya kan dom ochså skilja från västerlänningar även om alla araber är same same.
Jag råkade ut för en kvinnlig biljettförsäljerska på Suwanbhumi som tyckte att Köpenhamn och Stockholm är same same.

BTT
Jag skrev inte att dom särskiljde visuellt.
Jag skrev om när +2 thai sitter och pratar om andra nationaliteter i turistområden där dom har erfarenhet av blandade nationaliteter.
Och alla araber är same same, även i Sverige.

Det står för "utlänning" oavsett härkomst har jag fått info om i Thailand.
Det är vithyade utlänningar som benämns farang. Orden som jag har fått lära mig betyder ju egentligen fransk och härstammar från Fransmännens kolonisering av grannländerna men har kommit att bli en benämning för vithyade utlänningar. Om det stämmer till 100% vet jag inte men det känns som en rimligt teori.

Farang (Persian: فرنگ [fæˈɹæŋg]) is a Persian word that originally referred to the Franks (the major Germanic people) and later came to refer to Western or Latin Europeans in general.[1] The word is borrowed from Old French franc or Latin francus, which are also the source of Modern English France, French.

Through trading networks, the Persian term farang and related words such as Frangistan (Persian: فرنگستان) were spread to languages of South Asia and Southeast Asia.

Men där håller dom inte till så helt orelevant.
Hej

Tro det eller ej så finns det numera falanger även på landsbygden, man kan stöta på dom lite överallt, mycket har förändrats även där dom senaste 30-40 åren. Förr kunde det gå 5 veckor utan att man såg en enda falang men så är det inte numera.

Mvh isan lover

Hej

Tro det eller ej så finns det numera falanger även på landsbygden, man kan stöta på dom lite överallt, mycket har förändrats även där dom senaste 30-40 åren. Förr kunde det gå 5 veckor utan att man såg en enda falang men så är det inte numera.

Mvh isan lover
Men herregud alltså, ärligt talat tror du fortsatt att du är den ende som vart på landet i Thailand!?
Trots att många på forumet bor på landet i Thailand så tror du fortsatt att du med dina turistveckor har mest erfarenhet därifrån.
Jag tror ingenting men jag borde kanske varit tydligare.
Ryssar, det kan nog gå 5 månader utan att du ser en ryss på landet, även indier och kineser.

Araberna fick man ofta höra att dom är smutsiga och aldrig sover. Dom måste väl upp och lägga röven i vädret mot Mecka även under nätterna. I övrigt så var, är araberna bra kunder i ex south Pattaya på grund av good money.

BTT
Du tycks tro att Thailand är som för 30 år sedan.Under mina 15 år i Thailand har det skett stora förändringar till det bättre. :thumbsup:

Du tycks tro att Thailand är som för 30 år sedan.Under mina 15 år i Thailand har det skett stora förändringar till det bättre. :thumbsup:

Beror lite på var man är.

Finns ställen i Pattaya som är exakt desamma som för 25-30 år sedan.

Sen att ett och annat dumt varuhus har poppat upp lite här och där är lite trist och på bekostnad av ett antal trevliga nattlivsområden.

BTT

Beror lite på var man är.

Finns ställen i Pattaya som är exakt desamma som för 25-30 år sedan.

Sen att ett och annat dumt varuhus har poppat upp lite här och där är lite trist och på bekostnad av ett antal trevliga nattlivsområden.

BTT
Det är.svårt att se om man som Röven inte lämnar.sin bostad........

Bangla Road ser också på många platser ut som för 30 år sedan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp