Naken falang vandrade omkring i Pattya och greps av polis.

Men herregud alltså, ärligt talat tror du fortsatt att du är den ende som vart på landet i Thailand!?
Trots att många på forumet bor på landet i Thailand så tror du fortsatt att du med dina turistveckor har mest erfarenhet därifrån.
Jag tror ingenting men jag borde kanske varit tydligare.
Ryssar, det kan nog gå 5 månader utan att du ser en ryss på landet, även indier och kineser.
Hej

Vi besöker ju inte samma plstser men Kineser finns det nog i varenda stad eller större ort i hela landet. Det är ju dom som äger guldbutikerna, affärerna och dom flesta byggnaderna i centrum vart man än åker.

Ryssar har vi däremot få i vår del av Isaan, men Indier finns det allt en del bl.a i klädbranschen, restsuranger och som säljer pannkakor.

Mvh isan lover

"Dyrt"?
Har man några speciella förmåner som Thai då?
För många år sedan var det någon på MPR som redogjorde för hur man gick till väga.
Jag minns bara att det var en mängd papper.
Sen fanns det om jag minns rätt ett krav på någon form av investering för miljoner.
Mer kan jag inte om detta.
Men fråga @Atom när han är inne här,,Jag tror han kan ge dig dom svar du vill ha.
Han har ju bott i Thailand många år.

Det var ett intressant sätt att räkna!
Åka till Thailand några veckor el månader under ett antal år.
Och vips så har man varit där 10-15år.
Då kan jag ju säga att jag varit där nästan 10år.:unsure::D

Dom registrerar dig som turist hur som helst.

Först när du bosätter dig på heltid du upphör att vara turist.

Temporära vistelser på några månader med syfte att resa hem är turism.

Har ingenting med visum att göra.
Om man då är ett mellanting, inte bara några månader med syfte att åka hem och inte bosatt på.heltid.

Vad är.man då?

Vad säger den vetenskapligt internationellt vedertagna begreppet?

Screenshot 2025-10-01 at 16-19-00 Alla turistvisa i Thailand - Sök på Google.webp

Ah jag trodde du var insatt i det vetenskapligt internationellt vedertagna begreppet om turism.

Så var tydligen inte fallet, då tar vi inte ovanstående inlägg i beaktande.

Själv ska jag satsat på visa exempt 30 dagar då är man inte turist!
Varifrån kommer vetenskapligt in i hur turism klassas internationellt?

Definitionen av turism

Turism omfattar människors aktiviteter när de reser till och vistas på platser utanför sin vanliga omgivning för kortare tid än ett år för fritid, affärer eller andra syften.

Bra om du äntligen kommer iväg till värmen.
Glöm inte att posta bilder..

Varifrån kommer vetenskapligt in i hur turism klassas internationellt?

Definitionen av turism

Turism omfattar människors aktiviteter när de reser till och vistas på platser utanför sin vanliga omgivning för kortare tid än ett år för fritid, affärer eller andra syften.
Google AI är.bra.

Då kan man stanna upp till ett år, inte bara ett par månader som du hävdade innan.

Jag kommer satsa på visa exempt, 60 dagar tursin visum fritt. Då är man inte Turist .

Osäkert om man får för affärer då bara, återstår att se!

Screenshot_2025-10-01-16-54-21-166_com.opera.browser-edit.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp