"nakonsawan " sa:
Ja, det gick som så att jag gjorde slut i slutet på maj. Så nu ska jag ge den intresserade lite mer historia om min senaste tid med thaitjejer!
Det tog alltså slut mellan mig och Haruthai. Det hände strax efter att jag kollat hennes facebook, som jag hade lösenord till utan hennes vetskap. Efter att vi haft ett litet bråk om nån skitsak så skrev hon ett mail till sin fd amerikanska älskare. Samma kille som hon var otrogen med sitt förra svenska x med. Hon hade raderat det hon skickade men på hans svar så framgick det ganska tydligt.
Först så bad hon så hemskt mycket om ursäkt och bla bla bla. och jag vet inte vad jag tänkte på som först tänkte förlåta det också. Men efter ett par dagar så tog jag tag i mig själv och gjorde slut istället.
Efter det så var det typ 1,5 månad i dimma, ånger och ett misslyckats försök att få tillbaka henne.
Tills jag reggade ett nytt Thailovelinkskonto.
Började där prata med Saowaluk, eller Pat som hon kallas, som då var på besök hos sin moster och hennes familj i Sverige. Hon hade varit i Sverige en vecka och hade ytterligare 3 veckor här.
Pat visade sig vara väldigt annorlunda mot Haruthai. Kommer från en familj med, vad jag förstått, ganska god ekonomi. Familjen äger en gummifabrik och pappa är dessutom polis. Själv har hon en magister i microbiologi och hoppas få stipendium för att avsluta sin master i Sverige. Ganska olik som sagt

Träffades ett antal gånger när hon var här. Gick på stan, visade henne till Gröna Lund, Hagaparken m.m. Hade jäkligt trevligt ihop.
Men sen är hon väldigt mycket mer pryd av sig än sin föregångare. Tog många träffar innan jag ens fick krama om henne.
Sen har jag inte velat definera våran relation ännu, men hade hon fått bestämma så hade vi nog redan varit gifta

Känner att jag inte vill stressa.
Ska åka och hälsa på henne i höst om jag kan få ledigt, sen om det faller väl ut så vill vi gärna att hon kommer hit (till mig den här gången såklart) nån månad eller två i vinter för att sen åka hem och söka visum och stipendium för studier här.
Vi får väl se hur det går!
Det enda som varit lite trist hittills var att hennes moster med man tyckte att jag var för lågutbildad för henne. Hon sa det inte direkt men det framgick mellan raderna. Väktare och hotellreceptionist kräver ju inga högskolepoäng direkt, såklart.
Jag fick dessutom absolut inte komma hem till dom. Mostern tyckte också att hon skulle fråga vad jag
egentligen hade gjort i Thailand när jag varit där och
"rest"...
Pat förklade dock att dom inte förstod något om kärlek enligt henne

Strax innan hon åkte hem fick jag dock träffa mostern ändå, då vi råkade springa in i henne i Tumba centrum. Då var hon jättetrevlig. Efteråt hade hon tydligen sagt att hon gillade mig 8)