När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ursäkta , men jag blir faktiskt förbannad på folk som säger sig veta att jag är paranoid, att var försiktig med sina tillgångar och inte låta hjärtat och "dicken" styra
är inte att vara paranoid , det är att vara klok ,samt att lära sig av vad andra har gjort....Jag har vänner i Thai som bott ihop med underbar fru i 13 år ,ja läs tretton år :o , inga problem , helt plötsligt blåsta på allt , hus ,bil ,rismark mm . han sitter nu i Khon Kaen och undrar vad fa.. som hände , en snäll kille , inga alkoholproblem , trogen sin fru .... men ,men , "Money talks in Thai...".

"Phonta " sa:
Ursäkta , men jag blir faktiskt [¤#@@¤%] på folk som säger sig veta att jag är paranoid, att var försiktig med sina tillgångar och inte låta hjärtat och "dicken" styra
är inte att vara paranoid , det är att vara klok ,samt att lära sig av vad andra har gjort....Jag har vänner i Thai som bott ihop med underbar fru i 13 år ,ja läs tretton år :o , inga problem , helt plötsligt blåsta på allt , hus ,bil ,rismark mm . han sitter nu i Khon Kaen och undrar vad fa.. som hände , en snäll kille , inga alkoholproblem , trogen sin fru .... men ,men , "Money talks in Thai...".

Jag tycker att det är ditt val och ingen annans.
Jag är glad att du har tänkt på din son, det finns tyvärr en del som "glömmer" bort att dom har haft ett liv och har ett ansvar för det man gjorde innan man gifter om sig.
:thumbsup:

God morgon från en nattarbetare!

Vad gäller skoaffären så tror jag visst på den. Dels har jag sett bilder från den och dels så har hon vid ett tillfälle när hon rensade sitt rum och flyttade skickat en bild på alla skor som var över.
Den var för övrigt i Bangkok, inte Pattaya.

Jonas - jag vet inte om jag håller med. 10 000 thaibaht kommer man ändå ganska långt på på landet när man inte har någon hyra etc att betala. Det finns inte direkt några stora marknader eller nattklubbar att spendera pengarna på där heller... Att det sen inte är att vara rik är ju en annan sak förstås.

Ja, tyvärr har det ju kommit fram den riktiga anledningen till att det tog slug med x:et också, den svenska killen. Hon var nämligen otrogen... Fick reda på det genom att hon lämnade sin facebook på en gång och jag kunde inte hålla mig borta från att snoka lite. Läste sådär ett år gamla fb-mail och förstod det.

Ju mer jag skriver desto värre låter hon ju. Det är bara det att inget av allt positivt som finns har jag berättat, för det finns det faktiskt. Och det är det som gör att det är så j*kla svårt att bara dumpa henne. Även om det börjar kännas ofrånkomligt snart tyvärr.

Haha, bra att någon tar den andra rollen också. Kanske behövs.

Nej dom var inte gifta.

Det är ett jäkla tjat från henne att vi ska förlova oss iaf. Giftermål är ok att vänta med. Men en ring på fingret vill hon ha helst igår. Har lovat att vi gör det när vi ses nästa gång, under förutsättning att allt är bra mellan oss.

Hur gammal är hon? Ge henne en chans om du tror hon älskar dig se vad som händer. 10 000 Bath går du väl inte under av, du kommer ju märka ganska snart om det är kärlek eller inte, va tydlig bara.

Sen som Mackes skrev tror jag, när thajtjejerna bli arga så går man iväg, det går över några timmar senare, stanna inte det är inte bra, bättre de får ringa mamma eller kompis ...

Lycka till vilket beslut du än tar!

PS. Otrohet av en thaikvinna låter ovanligt, Ledaren har för en gång skull en poäng där. :D DS

PS2 Ledaren och goda i samma mening ... hmmm låter som snö och strand i samma mening :D DS

"ledarn " sa:
Är det en Thailändsk förlovning hon talar om ??

Det innebär ju en ceremoni med munkar och hela släkten...
Många kallar det för att gifta sig..
Det har du koll på va ??
Det kan vara för att hon vill visa upp dig ... Förlovning existerar väl knappast så som vi ser på det i Thailand ...

Här sitter man på jobbet och skriver med telefonen, men ska skriva mer här senare.

Jag har hur mycket som helst att säga dig i detta ämne. Men känns som det skulle ge mer att göra irl över en öl eller på telefon än att skriva.

Är själv lite yngre precis som du. 32 och hon 23. Hon väntar också på UT just nu.

Men det har kommit mycket bra tankar i denna tråden som jag tror du tagit till dig. Jag vill påstå att det finns en chans för er.

Ni behöver ett riktigt deep talk och du behöver få henne att öppna upp sig, vilket du bara lyckas med om det blir allvar. Om hon tror det är slutet på er två så kommer du märka om hon lätt drar vidare mot nästa farang eller gör allt för att behålla dig. Vid en sån kris där ni pratar ut så kommer sanningen fram då hon inte är rädd att förlora dig, det har ju redan hänt.

Så blev det för oss efter de första 6 månaderna. Vissa saker hade hon inte varit rak med men när jag tröttnade och sa jag älskar henne men inte orkar mer av detta så tog det inte många timmar tills vi pratade igen och nu var hon ärlig med allt. Då märkes det så tydligt att det var mig hon ville ha, hon började prata från hjärtat inte hjärnan.

Sedan dess har det varit enkelt, hon vart som en ny tjej och vårt förhållande fick en nytändning som inte lagt sig än. Det känns som en svensk tjej, vi pratar gemensamt om vad vi vill göra med pengarna. Hon pratar till och med öppet om hur föräldrar och släkten Tänker och tycker och vad dom säger till henne. Vi skrattar gott åt det och då bor hon med dom i thai just nu i väntan på ut...

Jag är rädd för att du kan hitta en del spöken i garderoben hos denna tjej, men du behöver veta det och inte bara tro. Min tjej gav mig både hotmail och Facebook när hon valde vara ärlig den där kvällen. Med deras kassa datavana lär du direkt se vad ni behöver prata om... Det borde din tjej med göra om hon vill bli din fru så småningom. Man bör inte leva så sen, men just nu skulle det göra underverk så ni kan bli ärliga framöver.

Kloka ord , så långt har inte jag kommit med min fru efter 7 år i Sverige, känner att hon ser mig som att jag inte ligger i nivå med övriga familjen , kanske därför jag har en plan B ;)Jag söker denna självklara öppenhet som skall finnas mellan man och hustru , men finner den inte och litar därför inte fullt ut på henne ...

Det är viktigt att inte vara rädd för konflikter om man vill undvika dom...

Ett världskrig då och då rensar luften. Men detta gäller ju även med svenska tjejer.

Om ni visste hur vi hade det under 2011-2012, inte roligt , narjag frågar henne om varför jag fortfarande lever med henne efter den tiden med hennes barn här i Sverige , ja, då tittar hon åt ett annat håll, tycker nog att jag visat att jag står vid hennes sida, hon ringer varje dag till skitungarna som bara tänker på stålar , hon börjar redan nu en månad innan flytt att ptrata om konflikter med barnen och mig , tror det skiter sig ganska omgående då jag sagt att jag aldrig aldrig kommer att försörja hennes tonårsdöttrar .....Men , men ,jag har garderat mig...
Kan leva som singel i Thai , i alla fall i en vecka ,eller vad tror ni , tungt att vara singel i Thai ..... ;)

"Phonta " sa:
Om ni visste hur vi hade det under 2011-2012, inte roligt , narjag frågar henne om varför jag fortfarande lever med henne efter den tiden med hennes barn här i Sverige , ja, då tittar hon åt ett annat håll, tycker nog att jag visat att jag står vid hennes sida, hon ringer varje dag till skitungarna som bara tänker på stålar , hon börjar redan nu en månad innan flytt att ptrata om konflikter med barnen och mig , tror det skiter sig ganska omgående då jag sagt att jag aldrig aldrig kommer att försörja hennes tonårsdöttrar .....Men , men ,jag har garderat mig...
Kan leva som singel i Thai , i alla fall i en vecka ,eller vad tror ni , tungt att vara singel i Thai ..... ;)
Va trist Phonta, då hajar jag varför du "håller" i stålarna. Trist nu när det riktiga pensionslivet börjar. Jag hoppas det löser sig, annars får du väl leva singel ett tag. Tror iofs inte hon vill släppa dig när hon nu flyttar ner, men det måste ju kännas bra för er båda!

"nakonsawan " sa:
Här sitter man på jobbet och skriver med telefonen, men ska skriva mer här senare.

Jag har hur mycket som helst att säga dig i detta ämne. Men känns som det skulle ge mer att göra irl över en öl eller på telefon än att skriva.

Är själv lite yngre precis som du. 32 och hon 23. Hon väntar också på UT just nu.

Men det har kommit mycket bra tankar i denna tråden som jag tror du tagit till dig. Jag vill påstå att det finns en chans för er.

Ni behöver ett riktigt deep talk och du behöver få henne att öppna upp sig, vilket du bara lyckas med om det blir allvar. Om hon tror det är slutet på er två så kommer du märka om hon lätt drar vidare mot nästa farang eller gör allt för att behålla dig. Vid en sån kris där ni pratar ut så kommer sanningen fram då hon inte är rädd att förlora dig, det har ju redan hänt.

Så blev det för oss efter de första 6 månaderna. Vissa saker hade hon inte varit rak med men när jag tröttnade och sa jag älskar henne men inte orkar mer av detta så tog det inte många timmar tills vi pratade igen och nu var hon ärlig med allt. Då märkes det så tydligt att det var mig hon ville ha, hon började prata från hjärtat inte hjärnan.

Sedan dess har det varit enkelt, hon vart som en ny tjej och vårt förhållande fick en nytändning som inte lagt sig än. Det känns som en svensk tjej, vi pratar gemensamt om vad vi vill göra med pengarna. Hon pratar till och med öppet om hur föräldrar och släkten Tänker och tycker och vad dom säger till henne. Vi skrattar gott åt det och då bor hon med dom i thai just nu i väntan på ut...

Jag är rädd för att du kan hitta en del spöken i garderoben hos denna tjej, men du behöver veta det och inte bara tro. Min tjej gav mig både hotmail och Facebook när hon valde vara ärlig den där kvällen. Med deras kassa datavana lär du direkt se vad ni behöver prata om... Det borde din tjej med göra om hon vill bli din fru så småningom. Man bör inte leva så sen, men just nu skulle det göra underverk så ni kan bli ärliga framöver.

Ja vi har redan haft ett par deeptalk. Då jag också tyckt att vi uppnått en ömsesidig förståelse. Tyvärr är den som bortblåst ett par dagar senare och allt verkar glömt.
Men jag har bestämt mig för att ringa henne inatt igen och ha ett sista deeptalk. Om allt den här gången. Om hon inte vill ha det samtalet eller bara surar igen så kommer jag att göra slut. Men går samtalet bra så vill jag ge det här en sista stor chans. Kanske idiotiskt, men jag tror fortfarande på att det här kan bli bra... Dessutom finns det tid att spela på, blir det bara bra en kort period så nästa riktigt dåliga period igen så är det i så fall över. Är trots allt en del månader kvar tills vi planerar för att ses igen.
Idag är för övrigt första dagen jag inte ringt henne sen hon åkte hem. Så ska bli intressant att se om hon har hunnit tänka lite. Men jag är rädd för att hon bara är sur istället.

Fortsättning följer efter samtalet.

"ledarn " sa:
Är det en Thailändsk förlovning hon talar om ??

Det innebär ju en ceremoni med munkar och hela släkten...
Många kallar det för att gifta sig..
Det har du koll på va ??

Njae. Om jag förstått henne rätt så säger hon att man inte förlovar sig "egentligen" i Thailand, men att många yngre börjat göra det numera ändå. Eftersom många inte vill eller kanske snarare kan gifta sig direkt. Och att förlova oss på "västerländskt" vis skulle alltså vara ok för henne och sen vänta med giftermålet tills att vi tycker att vi har ekonomi, tid etc. för det. Därför att det visar att det är på riktigt och hon får dessutom bära en ring...

Läste igenom tråden igen och noterade att jag genomgående glömt att besvara frågan hur gammal hon är. Svaret är 90:a, dvs 22, snart 23 år.

Ja lycka till, kom ihåg att du inte behöver vara fin i kanten och smyga runt busken för mycket. Du har inget att förlora just nu. För dig känns det troligen som du har förlorat henne redan och nu kan du bara vinna tillbaka henne så att säga. Bäst nu är att vara ärlig och fråga om det obekväma och hoppas det slutar bra även om det kommer bli obekvämt ett tag. Annars kommer du fundera på de där sakerna senare också.

Försöker väll säga att du ska säga precis hur du känner och tänker. Alltså inte bara det negativa, förklara varför du tycker om henne och vilka stunder du uppskattat med henne. Vad du vill i framtiden är ofta viktigt för dom, hon vill veta du är seriös och vill/kan ta hand om henne. Skit i om du sagt det förut, tjejer behöver höra sånt där femtioelva gånger. Då kan du tänka dig hur många gånger hon behöver höra det med tanke på kultur och språkskillnader ni har ;) Men var inte rädd ställa henne mot väggen om pengarna och det jobbiga ändå...

Jo föresten om hon kan engelska hyfsat och är 22år, har hotat med att åka till pattaya och tjäna egna pengar och haft en svensk pojkvän förut så kan jag sätta min tånagel på att hon jobbat i bar förut, mycket eller lite låter jag vara osagt. Det släpper hon inte även om hon vill förrän hon känner sig säker på att du är seriös och kan ge henne trygghet. Även då kommer tjejkompisarna i baren och de lätta pengarna bara ligga några timmar med buss bort, en dålig dag och hon hotar säkert med det igen. Typiskt unga tjejer med dessa utbrott när humöret svänger :)

Hoppas du inte har något problem med ett sådant förflutet hos din tjej, förr eller senare kommer du få veta om jag har rätt eller fel. Bättre veta tidigt för dig.

Ja jag tror att du har helr rätt om det mesta i ditt inlägg.

Har redan skrivit en lång lista med saker vi ska prata igenom om vi ska fortsätta det här. Dock var inte en enda punkt något bra :thumbsdown: så tack för att du påminde mig om det. Det om något är ju något som alla behöver höra. Vad som man gör bra, vad som är bra och vad man älskar med varandra.

Vad gäller att jobbat i bar så har jag flera gånger pressat henne på frågan då jag tidigt började fundera på om det kunde varit så. Det enda hon bekräftar är att hon träffat en Amerikansk kille på en "vanlig" club som hon gick hem med. Som gav henne pengar, mycket pengar, trots att hon enligt sig själv inte bad om det. Men kanske inte heller protesterade... Det är samma kille som hon var otrogen mot sitt svenska X med. Det förnekade hon dock när jag sa det under ett gräl, men eftersom jag sett det på gamla fb-mail så vet jag ju att det är så.
Har flera gånger sagt att jag inte bryr mig om det varit så innan. Men självklart kan hon aldrig göra det igen. För ärligt talat så kan jag inte påstå att jag bryr mig så mycket om ifall hon har gjort det. Men om det är så så vill jag bara veta. Hon förnekar dock bestämt. Däremot har hon sagt att det flera gånger varit på gång att bli så då flera av tjejerna som hon gick i skolan med jobbar som just det idag.

"nakonsawan " sa:
Ja lycka till, kom ihåg att du inte behöver vara fin i kanten och smyga runt busken för mycket. Du har inget att förlora just nu. För dig känns det troligen som du har förlorat henne redan och nu kan du bara vinna tillbaka henne så att säga. Bäst nu är att vara ärlig och fråga om det obekväma och hoppas det slutar bra även om det kommer bli obekvämt ett tag. Annars kommer du fundera på de där sakerna senare också.

Försöker väll säga att du ska säga precis hur du känner och tänker. Alltså inte bara det negativa, förklara varför du tycker om henne och vilka stunder du uppskattat med henne. Vad du vill i framtiden är ofta viktigt för dom, hon vill veta du är seriös och vill/kan ta hand om henne. Skit i om du sagt det förut, tjejer behöver höra sånt där femtioelva gånger. Då kan du tänka dig hur många gånger hon behöver höra det med tanke på kultur och språkskillnader ni har ;) Men var inte rädd ställa henne mot väggen om pengarna och det jobbiga ändå...

Jo föresten om hon kan engelska hyfsat och är 22år, har hotat med att åka till pattaya och tjäna egna pengar och haft en svensk pojkvän förut så kan jag sätta min tånagel på att hon jobbat i bar förut, mycket eller lite låter jag vara osagt. Det släpper hon inte även om hon vill förrän hon känner sig säker på att du är seriös och kan ge henne trygghet. Även då kommer tjejkompisarna i baren och de lätta pengarna bara ligga några timmar med buss bort, en dålig dag och hon hotar säkert med det igen. Typiskt unga tjejer med dessa utbrott när humöret svänger :)

Hoppas du inte har något problem med ett sådant förflutet hos din tjej, förr eller senare kommer du få veta om jag har rätt eller fel. Bättre veta tidigt för dig.

Riktigt bra råd och på ett trevligt sätt, karma för den Nakhonsawan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar