När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja men om hon tror att hon förlorat dig när ni pratar idag så borde hon erkänna det utan problem sen, om det nu är så. Speciellt om hon fått några timmar att känna efter att hon saknar dig efter att ni pratat. Men inte så lätt få till det på det viset medvetet.

Lite ifrån ämnet kanske men i alla fall så är ju tjejerna som åker till baren ofta ute efter "kunder" som vill träffa dom längre stunder. Det betyder mycket pengar för en ganska lyxig semester med mat, dryck, presenter och lyxhotell. Lite girlfriend experience grejj. I vissa fall kan de till och med va ute efter en riktig husband på det viset, nästan som att dom får dejta faranger som står för allt och ger en stor summa när han åker hem. Sen håller de kontakten och ses igen nästa gång de kommer ner. Ibland har de flera av dessa samtidigt men alla män tror de är speciellt utvalda :) Så menar jag inte att din tjej är, jag bara svävade ut lite hur det är ibland.

Med tanke på det så kan du fundera på om du tror hon jobbat extra lite i en bar när hon hade den svenska killen förut, men inte sagt något till han. Sedan fått kontakt med amerikanen via baren och hängt med han någon vecka och fått massor med pengar för att sedan bli påkommen av svensken som dumpade henne...

Nu spekulerar jag bara, hoppas du inte tar illa upp av det. Men jag vet många fall då det går till så där. Hur det än är så sätter jag fortfarande tånageln på att hon haft kontakt med barer, mer eller mindre (hoppas mindre). Om hon haft det förklarar det varför hon inte klarar sig på 10 000 baht. Varken hon eller hennes släkt känner att dom är nöjda med det med tanke på vad hon tjänade förut i så fall.

Lycka till med att diskutera, av egen erfarenhet då ja själv lever med och umgås med Thailändare 24/7 när jag inte är på jobb vill man inte diskutera dåtid, nutid, framtid, känslor eller varför något är som det är. Vanliga komentaren jag får här är you think to much it will make you crazy one day , lättare att överlåta åt budda. Har hon några funderingar om erat förhållande går hon och frågar munken istället för dig sen kanske hon tar upp det rådet munken har gett henne med dig. ;D

Kan bara hålla med legolas stämmer bra överens med den erfarenheten jag har av mitt liv här

Jätteintressant inlägg Legolas. En helt annan synvinkel på det. Vad hade du gjort i min situation? Kan ju inte gärna fria på telefon... Har däremot redan utlovat en förlovning när vi ses nästa gång. Vet inte direkt vad jag kan göra mer.

Vad gäller baren tycker jag däremot visst att jag har rätt att veta. Det är inte vilket kneg som helst. Och om det är vilket kneg som helst så borde det ju inte vara så konstigt att berätta heller.
Däremot har hon absolut frågat mig hur många jag legat med!
Men sen ser du också att jag redan sagt att jag inte bryr mig om hon jobbat i bar. Mer än att jag vill veta. Främst för att jag vill ha ärlighet i relationen.

"legolas " sa:
Har nu läst ikapp det man missat under "min" natt här i Thailand. Jag håller med många och håller absolut inte alls med många andra som skrivit. men det är väl så det skall vara antar jag!!

Det första och absolut mesta som jag reagerar på när jag lägger ihop allt ni skriver är hur ENORMT stelbenta i Ert tänkande som många av Er är!! Och då menar jag att alla Era tankar, och allt Ert handlande är helt och hållet till 100 jävvlla % baserat på hur nu är som falanger själva, och så skall ni behandla denna thaitjej som en falangtjej.

va faann,, hon är thai, inte på ett endaste ställe så verkar ni förstå att hennes agerande är baserat på HENNES kultur, och hennes tänkande är baserat på HENNES kultur, och på hennes situation som hon befinner sig i Thailand, eller hur?

Jag tror att jag nämnt tidigare vid ett flertal tillfällen..... Man måste tror jag, se till så att tjejen vet om att det existerar ett riktigt förhållande emellan Er, hon MÅSTE känna sig trygg, så gott som det nu går med en kille som som varit 1 månad i Thailand och 3 månader i Sverige ihop.

Så länge som man inte sätter en ring på hennes finger, så länge så finns det inget förhållande. Någon skrev om samma sak här i tråden, och jag håller med fullt och fast. Våra falanggrejor med förlovningar och en massa Ophra-shit sånt finns inte härnere.

En thaitjej ser inte 3 månader framåt eller 3 år i framåt när du Gnage har avancerat till direktör och skall kunna tjäna storkovan... Hon kan inte ens se runt hörnet förränn du gör något med hennes som hon kan ta på, känna på, och se på..... och det är en förlovning och sedan det som definitivt befäster Ert förhållande, giftemålet....

Så fort som ni då har ett förhållande med varandra, så tror jag att chansen är 100% mycket bättre till att ni kan "prata" med varandra på ett sätt som du känner igen. Det "prat" som ni nu har med varandra är troligtvis bara "skyffel-snack" som jag gillar stundtals att kalla det. Kolla med ledarn han fattar.

Jag menar med det att man skyfflar ett ämne över till henne och hon skyfflar tillbaka samma ämne igen utan att egentligen säga ett skit.... Att sitta och ha dessa tala-ut-sejorer med en thaigrej är nästan löjeväckande tror jag. De vet inte vem Ophra Winfrey är, har aldrig sett henne, och i deras kultur så inser man inte heller vad vitsen är att tala ut... handling säger mer än 1000 ord resonerar thai tror jag...

Så befäst Ert förhållande på ett rejält sätt, och visa att du satsar på henne, och då är det inte att satsa på någon som att "att skicka pengar". Att skicka pengar gör i thaikulturen bara falang-stollar som inte fattar bättre, detta oavsett vad ni tror.. En ÄKTA MAN skickar pengar och han tar hand om sin familj. En loser skickar pengar utan att ha befäst sitt förhållande..

Sedan så läser jag att det kommer upp mer och mer det här med baren... De flesta vet vad jag själv tycker om denna sak..... Det är inte din sak, du har inte med den saken att göra...Frågar hon dig varför du hade s ex med den lilla goingen ifrån Norsborg 2010??? (ett exempel bara)... Frågar hon dig om hur många du legat med.

Jag kan ju säga att med min egna bakgrund som ställföreträdande härads-betäckare hemma i Göteborg, så har jag garanterat legat med fler kvinnor än någon bartjej har legat med män under den korta tid som de jobbar i baren... Så vi är la en riktiga "nissar" som fjantar runt med vår moral...

- "Jag vill att min flickvän är vit som snö och hennes o skuld är intakt". Som avslutning så ger jag ett poem i denna sak, som jag tycker man kan tänka på och tolka efter eget huvud, hoppas nu bara att censuren inte sabbar detta också::

Av livets skatter, du stal min kvinna,
Men hennes o skuld skall du ej finna,
Den ädla pärlan får du ej fatt i,
Du får blott ramen som den satt i,

Nä skit du i hennes forntid lika mycket som hon skall skita i din forntid. Att hon hotar dig, är ett naturligt uppträdande av en thai. Hon vet inte annat att uppföra sig än ifrån den uppfostran hon fått av sina föräldrar. Och jag tror inte att fru och herr thai ifrån mörkaste Thailand ger samma uppfostran som herr och fru svensk ifrån Stockholm.....

Hon är antagligen frustrerad över dig om jag nu får föreställa lite tolk här... Jag gissar naturligtvis, och vill inte låta påskina nåt annat. Men din fästemö, om hon nu ens är det??? Hon sitter nu nere i Thailand och fattar absolut ingenting, hela hennes kropp och inre skriker efter att kunna lagfästa denna relation ni har.

Hon har antagligen själv blivit blåst tidigare i sitt liv av olika thai, och kanske av andra falanger, så hennes känsloliv är kanske lite sargat. men hon tror fortfarande på att hennes "egna riddare på en vit springare" skall komma till henne och ge henne trygghet...

jag tror inte hon är speciellt intresserad utav att ytterligare en bock i paradiset skall komma och vill ha s ex med henne och lova henne guld och gröna skogar. Nä hon vill befästa relationen..... punkt slut...

puss och kram
legolas

Brilliant!!! En karma för den Legolas!

Det är något speciellt med det här forumet som jag inte mött tidigare. Det första jag gjorde här var ju att börja debattera kultur och att seden dit man kommer. Men många av er ligger ju mil före mig i förståelse av kultur och accepterande av andra vanor än hemma. Jag måste säga att jag känner mig hemma här där inga dumheter tillåts utan att de slår tillbaka på en själv.

Jag hoppas att det får fortsätta så och at vi bibehåller och utvecklar den här familjen, gott att ha er allihop!

Återigen ett bra inlägg Legolas. Tack.

Läste dock det efter att jag nu har haft samtalet med henne.

Men trots det så var det ganska exakt så som du skriver som jag faktiskt gjorde också. Just att måla upp framtidsbilder. Idag var hon dessutom på ett alldeles lysande humör, och jag tror faktiskt att jag inte ringde igår hade gjort gott. "U not miss me, thats why u not call me" sa hon lite ledset efter en stund av samtalet. Inte för att jag vill göra min tjej ledsen, men en sån här liten sak kanske var nödvändigt för att få henne att tänka lite också. För en del andra kanske ett missat samtal en dag inte varit någonting, men hon märkte definitivt av det. Pratat varje dag i 6 veckor, men plötsligt ingen som ringde igår.

Målade hur som helst upp våran framtidsbild (igen, jag har gjort det förr många gånger också), vad jag vill ha ut av det här och om hon förstår vad det kommer innebära för henne att vara med mig. Dvs jag kommer inte flytta till Thailand, hon kommer flytta hit. Något annat seriöst alternativ finns inte.
Tog även upp flera andra saker jag funderat på och som jag delvis delat i tråden här med, samt förklarade dessutom varför jag vill prata om det. Vilket faktiskt verkade fungera. För hon både lyssnade och svarade bra. Kanske är det här "Oprahfenomenet" inte helt satt ännu, men jag tror att vi är på rätt väg ;)
Sen tryckte jag en del igen på att vi förlovar oss i sommar, "jag lovar". Vilket fick henne på ännu bättre humör.
Sen (som så många gånger förr) så bad hon lite om ursäkt för när hon blir arg igen.

Pratade en hel del ekonomi också. Att vi måste tänka ihop, inte bara var och en för sig själv. Vad är bäst för oss just nu. Att spara pengar tills hon kommer hit eller att köpa en ny Ipad? Kändes iaf som att jag fick henne till lite mer insikt också.

Så faktiskt så går det att samtala även med en Thai :thumbsup:, men sen om det kommer vara någon skillnad om en vecka eller inte, ja det återstår ju att se förstås...
Men jag tror, eller iaf hoppas, att hon börjar förstå att kommunikation är helt nödvändigt. Iaf är det det för mig, och där kommer jag nog tyvärr aldrig kunna ändra på mig. Olika kulturer eller ej.

Nu är det bara att se vad som händer i fortsättningen. Fortfarande tycker jag det finns gott hopp faktiskt.

"gnage " sa:
Ja jag tror att du har helr rätt om det mesta i ditt inlägg.

Har redan skrivit en lång lista med saker vi ska prata igenom om vi ska fortsätta det här. Dock var inte en enda punkt något bra :thumbsdown: så tack för att du påminde mig om det. Det om något är ju något som alla behöver höra. Vad som man gör bra, vad som är bra och vad man älskar med varandra.

Vad gäller att jobbat i bar så har jag flera gånger pressat henne på frågan då jag tidigt började fundera på om det kunde varit så. Det enda hon bekräftar är att hon träffat en Amerikansk kille på en "vanlig" club som hon gick hem med. Som gav henne pengar, mycket pengar, trots att hon enligt sig själv inte bad om det. Men kanske inte heller protesterade... Det är samma kille som hon var otrogen mot sitt svenska X med. Det förnekade hon dock när jag sa det under ett gräl, men eftersom jag sett det på gamla fb-mail så vet jag ju att det är så.
Har flera gånger sagt att jag inte bryr mig om det varit så innan. Men självklart kan hon aldrig göra det igen. För ärligt talat så kan jag inte påstå att jag bryr mig så mycket om ifall hon har gjort det. Men om det är så så vill jag bara veta. Hon förnekar dock bestämt. Däremot har hon sagt att det flera gånger varit på gång att bli så då flera av tjejerna som hon gick i skolan med jobbar som just det idag.

Varit på CLUB ??
Kom ihåg att det för dom är det samma sak att gå på CLUB och leta Farang eller jobba på bar. Det hela går ut på att hitta någon som betalar för natten, dom frågar hur mycket ger du mig, om dom inte är nöjda så går dom till nästa och kollar. Vet detta bestämt, har hänt mig flera gånger, både i Bkk, Phuket och Pattaya.
Vill bara att du skall vara försiktig, du har HELA livet framför dig.

En anna sak, gör henne INTE med barn på flera år. Om hon kommer till Swe så det första du gör, att ta henne till Rfsu på Medborgarplatsen och HIV testa er båda. det kan göras anonymt och är gratis.

"Bara saknad av mig och glädje över att vara fru falang".......ha,ha,ha..du får då till de Ledarn!! :laugh: :laugh: :laugh:

Karma för de!

Areeya

Jag säger inte emot er att det mycket väl kan ha varit enda anledningen att hon gick på club. Jag vet inte (och inte ni heller).
Men kom igen nu. Att en thai inte skulle kunna gå ut på krogen utan att "freelanca" tror jag inte ett dugg på. Skulle vara enda landet i världen i så fall.

"ledarn " sa:
Precis som "Lången" säger.... Club !!

Dit går tjejer som inte jobbar på bar..... Så där har hon sagt sanning..

På club går "vanliga" tjejer som har jobb och raggar.. Freelancer !! Som dom kallas..

Dom går dit med några polare och ska hitta sin man..
Eller som några gör sitter framför datan och raggar på datingsidor.. Samma sak !!

Tycker personligen inte det är någon större skillnad faktiskt..
Målet är alltid det samma..

Tjäna bra pengar och med tur hitta sin framtida make..

Tycker det är tur Gnage att du inte lyssnade för mycket på "bödlarna" här på CM utan att du gav henne och dig en chans till...

Och än en gång.... DU MÅSTE VISA HENNE ATT DU MENAR ALLVAR !!

Jag personligen hade ett rent helv.te på den tiden frugan bodde kvar i Thailand..
Hon blandade och gav hela tiden.. Arg ,sur och superglad...
Så otroligt jobbigt att ibland ringa när man inte hade en aning om hur hon skulle må..

Jag tog en snabb semester och drog till Thailand och tog henne till Amphue (Kommunkontoret) och gifte oss..
Sen åkte jag hem och jobbade...
Vilken skillnad det blev på henne... :thumbsup: :thumbsup:
Att gå från "flickvän" till fru.... Whao !!
Nästan aldrig mera det där lite sura pratet över telefon..
Bara saknad av mig och glädje att få vara fru "falang"....

Jag är fortfarande aningen skeptisk till hur det ska utveckla sig, men samtidigt betydligt mycket mer positiv nu än innan. Vi har haft det alldeles för bra ihop för att jag ska ge upp för lätt känner jag nu.
Men återkommer problemen i samma skala igen så kanske det blir svårare.

"gnage " sa:
Hon talar för att vara thai bra engelska. Men hennes X är från Sverige också, och det har aldrig varit någon hemlighet. Det är med honom hon lärt sig engelska, och även en hel del ord och fraser på svenska. Brytning? Jo, självklart, vem utanför UK eller USA gör inte det? ;D

Låter som du träffat min polares EX :)

"glimten66 " sa:
orolig eller ;)

Pelle heter han men ska inte kunna vara samma tjej fast dom låter lika dana på sättet men efter mycke tjat så har han äntligen dumpat henne

Haha, jag har ju ändå målat upp en ganska ordentlig bild av henne. Och helt otänkbart är det ju faktiskt inte. Världen är mindre än man tror ibland ju...
Men nej, det är inte Pelles gamla tjej ;)

Glimten66 - ingen åsikt om det som skrivit här förresten? Du brukar ju ha läsvärda tankar.

"legolas " sa:
Jag tror inte din fru pratar perfekt engelska faktiskt. vad tycker du annars om ämnet då??

legolas

Känner engelsmän som inte pratar perfekt engelska men jo hon pratar så perfekt engelska en icke engelsk person kan göra.

Vad jag anser i ämnet är att hade det varit jag hade jag dumpat henne. Självklart skall man hjälpa sina svärföräldrar om de får problem man hade inte orkat med att ha det som jag läser på olika forum där det tydligen är ett krav att bygga hus och köpa bilar osv..
Nu kommer min fru från Phuket som är en rik provins och hon har även en bra utbildning så kanske därför allt detta man läser här och på andra platser verkar helt sanslöst och otroligt.

"Phonta " sa:
Ursäkta , men jag blir faktiskt [¤#@@¤%] på folk som säger sig veta att jag är paranoid, att var försiktig med sina tillgångar och inte låta hjärtat och "dicken" styra
är inte att vara paranoid , det är att vara klok ,samt att lära sig av vad andra har gjort....Jag har vänner i Thai som bott ihop med underbar fru i 13 år ,ja läs tretton år :o , inga problem , helt plötsligt blåsta på allt , hus ,bil ,rismark mm . han sitter nu i Khon Kaen och undrar vad fa.. som hände , en snäll kille , inga alkoholproblem , trogen sin fru .... men ,men , "Money talks in Thai...".

Jo du får bli hur förbannad du vill men jag tycker man verkar lite konstig om man tänker ta ut skilsmässa innan man flyttar till Thailand för att vara säker på att inte förlora några pengar. Verkar ju mer som ni har en affärsuppgörelse än ett äktenskap :)
Men alla gör som de vill och skall bli intressant att se vad hon gör när ni skiljer er!

"gnage " sa:
Glimten66 - ingen åsikt om det som skrivit här förresten? Du brukar ju ha läsvärda tankar.

Jo då jag har en åsikt i detta ;) kliv ur ...…

Det hade jag gjort om det hade varit min tjej som höll på så..

"glimten66 " sa:
Jo då jag har en åsikt i detta ;) kliv ur ...…

Det hade jag gjort om det hade varit min tjej som höll på så..

En enkel åsikt. Men likförbannat läsvärd. Tack.

Just nu ger jag det mer tid. Men kanske kommer det bli så att jag följer era råd om att kliva av det här så såsmåningom. Jag kommer inte att ta hit henne om det är såhär upp och ner fortfarande när UT kommer.

"legolas " sa:
Ja jag förstår dig faktiskt lite grand. Kanske svårt att relatera till människor som kommer ifrån helt andra omständigheter, och helt andra provinser än den som du lärt dig känna...

Men något gemensamt måste du väl ändå finna. För det är ju ändå så att om din fru´s "radar" hittade dig som är falang, så måste det ju finnas liknande problem i din frus familj också, annars hade hon garanterat valt bort dig som är falang emot en thaikille....

legolas

Nu bodde hon redan i Sverige när vi träffades men hon har alltid gillat blekfisar bättre än thaikillar, hon var tillsammans med en thaikille i många år men de gled ifrån varandra men de är fortfarande vänner.
Hennes familj har god ekonomi och ett bra liv, de var inte så förtjusta i att hon träffat en farang men idag så tycker de att jag är rätt ok :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar