När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"gnage " sa:
En enkel åsikt. Men likförbannat läsvärd. Tack.

Just nu ger jag det mer tid. Men kanske kommer det bli så att jag följer era råd om att kliva av det här så såsmåningom. Jag kommer inte att ta hit henne om det är såhär upp och ner fortfarande när UT kommer.

Ja polaren hade sin här o det va ett djävla snack om pengar hit o dit hela tiden o en massa bråk o så va hon djävligt gla i spriten..
Har själv inge emot att dom tar sig några glas vin eller öl men denna dam drack whiskey som det vore vatten o sen började det

"BaBoo " sa:
Jo du får bli hur [¤#@@¤%] du vill men jag tycker man verkar lite konstig om man tänker ta ut skilsmässa innan man flyttar till Thailand för att vara säker på att inte förlora några pengar. Verkar ju mer som ni har en affärsuppgörelse än ett äktenskap :)
Men alla gör som de vill och skall bli intressant att se vad hon gör när ni skiljer er!

;DOm man inte förstår att det är mycket i detta med en ekonomisk överrenskommelse att gifta sig med en fattig Isaantjej , då är man farligt ute, sen finns det andra ekonomiska aspekter på att inte vara gift som pensionär , men de skall vi inte går in på här , vi är ju defakto fortfarande gifta i Thai

"Phonta " sa:
;DOm man inte förstår att det är mycket i detta med en ekonomisk överrenskommelse att gifta sig med en fattig Isaantjej , då är man farligt ute, sen finns det andra ekonomiska aspekter på att inte vara gift som pensionär , men de skall vi inte går in på här , vi är ju defakto fortfarande gifta i Thai

jag kan bara hålla med dig Phonta,du har bara ett liv, och det är bara till låns

"Phonta " sa:

Om man "är faligt ute" så förstår jag inte varför överhuvudtaget att man gifter sig med en fattig?
Går det inte både att se till så att sin gamla och nya familj bägge får det bra?
Jag har en son från ett tidigare äktenskap och jag har skrivit att han skall ha sin del exakt samma sekund som min livförsäkring faller ut..

Men du och din fru kanske inte har gemensamma barn.. men i vilket fall så måste det gå att skriva ett testament istället för att ta ut skiljsmässa vid flytt!

"Långeman " sa:
jag kan bara hålla med dig Phonta,du har bara ett liv, och det är bara till låns

Jo om man bara har ett liv till låns så begriper jag inte hur man kan vara nervös av vad som kommer att hända med ens stålar efter det att man är död?

Personligen så hoppas jag att jag lämnar tillräckligt mycket efter mig så att alla mina barn får det bra och att ha det bra innebär även att deras mor har det bra :)

Måste rusa till jobbet, men tycker det låter kanon hur det gick där gnage! Ge inte upp så lätt för varje månad ni är ihop så kommer du lära känna henne bättre och förstå varandra lättare. Lycka till nu och glöm inte att fortsätta ösa ord över henne som talar om hur du känner för henne, annars glömmer hon fort där nere... :)

Legolas du prata om att thaitjejer inte alls är intresserade av att prata om framtiden osv vilket stämmer i många fall men inte när man pratar om familj/relation. I nästa inlägg säger du att du skulle ha pratat med henne och målat upp en bild med ord över eran framtid och vad du vill med henne och dig etc :) Lite motsägelsefullt men på det stora hela tror jag vi tycker likadant även om vi uttrycker oss lite olika.

Man kan gott skita i om en dam jobbat i bar eller inte, men det kan man göra lika bra efter att man vet sanningen ;) Om man går och undrar på saker så är det inte bra för förhållandet, men sen är det ju så att vissa har inga sådana problem alls och grubblar aldrig! Vi är alla olika på det där...

Jonas, du har helt rätt i att thaitjejer inte vill prata ut för mycket. Har själv fått samma kommentarer som du "you think to much" osv. Då kommer man på sig själv och skrattar istället ;) Men det finns några tillfällen då även dom är intresserade att prata ut, som gnage gjorde nu.

Och så detta igen om bartjejer, finns ett yttryck som heter:::

Man kan alltid ta tjejen UR baren, men aldrig ta baren UR tjejen :( :( :wai: :wai:

Bartjej eller inte , Thai tänker för mycket på ekonomiskt utbyte ,mer än på känslomässigt utbyte , det gillar jag inte hos Thai , alltid en tanke om Bath i bakskallen , det kommer jag aldrig att förbise. Nej vi har inga gemensamma barn , hon har två tonåringar som är rent gräsliga och total avsaknad av hyfs, och moral finns överhuvudtaget inte . Tyvärr är dom ett typexempel på såna Thai som jag inte vill tro representerar hela folket ...Bara stålar gäller , de drar dit det finns pengar , finns inga pengar hos morsan så drar de , kommer att bli dessa som skiljer mig om min fru ,om det blir så vill säga, så är det detta som blir orsaken ...
Finns en hel del Goa bartjejer som har släppt allt av barliv bakom sig och är de bästa fruarna man kan tänka sig , tror inte det är självalt att göka för stålar även om Thai har en liberal syn på detta...
Fö så ändrar sig även min hustru när vi kommer hem till Thai , stor i käften , vill bestämma , blir riktigt självsäker ... hennes land ,ja,ja

"Phonta " sa:
Bartjej eller inte , Thai tänker för mycket på ekonomiskt utbyte ,mer än på känslomässigt utbyte , det gillar jag inte hos Thai , alltid en tanke om Bath i bakskallen , det kommer jag aldrig att förbise. Nej vi har inga gemensamma barn , hon har två tonåringar som är rent gräsliga och total avsaknad av hyfs, och moral finns överhuvudtaget inte . Tyvärr är dom ett typexempel på såna Thai som jag inte vill tro representerar hela folket ...Bara stålar gäller , de drar dit det finns pengar , finns inga pengar hos morsan så drar de , kommer att bli dessa som skiljer mig om min fru ,om det blir så vill säga, så är det detta som blir orsaken ...
Finns en hel del Goa bartjejer som har släppt allt av barliv bakom sig och är de bästa fruarna man kan tänka sig , tror inte det är självalt att göka för stålar även om Thai har en liberal syn på detta...
Fö så ändrar sig även min hustru när vi kommer hem till Thai , stor i käften , vill bestämma , blir riktigt självsäker ... hennes land ,ja,ja

Många av de Thai vi känner kommer från en fattig bakgrund, självklart spelar pengarna eller snarare välståndet en stor roll. Jag tror att vi har svårt att föreställa os hur dj-igt det kan vara att leva under sådana förhållanden som många gör i Isaan. Självklart vill alla som varit där ur fattigdomen.

De vill ha en ekonomisk trygghet där de vet att de har mat för dagen och kan köpa det de behöver. Sen behöver de precis som oss kärlek, omtanke och s ex. Kan du ge dem det är du hemma även i deras känslor, ger du dem anledning att känna sig osäkra på det så har du problem.

Phonta, efter att ha läst dina inlägg om din kvinna och er eventuella framtid tillsammans så förstår jag att hon känner sig otrygg. Din inställning om er framtid är ju ett enda stort frågetecken, självklar lyser det igenom till henne och får henne att känna sig otrygg. Och en otrygg tjej är ingen rolig tjej.

Jag tror att för er bådas skull behöver du ta ett beslut, antingen satsar du helhjärtat på er gemensamma framtid eller också tar du en timeout i ert förhållande och bestämmer dig på egen hand vad du egentligen vill. Annars tror jag bara att din flytt till Thailand kommer att bli jobbig och kanske börjar med en stor besvikelse. Ett bra förhållande är inget man sköter med "vänsterhanden", det kräver engagemang, Men det vet du förmodligen redan. Jag ville bara säga hur det ser ut utifrån.

Som skrivs här gillar inte thai för mycket funderingar eller planeringar men de vill va säkra på en ekonomisk trygghet. Om de inte har det hemifrån, men då är oftast farang kille inte första alternativet. Det är min åsikt.

Gnage, jag tror att hon kommer förändras när hon kommer till Sverige, om hon kommer hit. Bor man med sina föräldrar och de undrar varför hon inte får komma hit kan det bli jobbigt. Inte lätt för dem att förstå varför det ska ta sån tid att få UT.

Hade ni det bra när hon var i Sverige? Du kan ju gå lite på hur ni hade det här för att förstå hur det ska bli när hon bor här. Är hon inte säker utan raggar vidare här är det ju inte kul när man väl har tagit hit henne. Så tänk dig för. Jag tror mycket på som jag skrev förut detta med tolk, inte på grund av kanske att ni inte förstår varandra utan att hon (tolken) kan även parata med henne och få henne att öppna sig för henne och få fram saker som du inte kan få fram. Hon kan sen berätta för dig hur hon tolkar situation. Observera i det läget jobbar hon inte som tolk. Om du är intresserad pm mig så kan jag skicka kontakterna till henne.

Jag tror att Lego som bott där nere några år har ganska rätt i det han skriver i detta fallet.

"mackes " sa:
Många av de Thai vi känner kommer från en fattig bakgrund, självklart spelar pengarna eller snarare välståndet en stor roll. Jag tror att vi har svårt att föreställa os hur dj-igt det kan vara att leva under sådana förhållanden som många gör i Isaan. Självklart vill alla som varit där ur fattigdomen.

De vill ha en ekonomisk trygghet där de vet att de har mat för dagen och kan köpa det de behöver. Sen behöver de precis som oss kärlek, omtanke och s ex. Kan du ge dem det är du hemma även i deras känslor, ger du dem anledning att känna sig osäkra på det så har du problem.

Phonta, efter att ha läst dina inlägg om din kvinna och er eventuella framtid tillsammans så förstår jag att hon känner sig otrygg. Din inställning om er framtid är ju ett enda stort frågetecken, självklar lyser det igenom till henne och får henne att känna sig otrygg. Och en otrygg tjej är ingen rolig tjej.

Jag tror att för er bådas skull behöver du ta ett beslut, antingen satsar du helhjärtat på er gemensamma framtid eller också tar du en timeout i ert förhållande och bestämmer dig på egen hand vad du egentligen vill. Annars tror jag bara att din flytt till Thailand kommer att bli jobbig och kanske börjar med en stor besvikelse. Ett bra förhållande är inget man sköter med "vänsterhanden", det kräver engagemang, Men det vet du förmodligen redan. Jag ville bara säga hur det ser ut utifrån.
Otroligt bra skrivit, tror du har rätt i varje stavelse :) Det blir en karma!

Gnage jag grubblade + hade liknande prblm som dig när jag flyttade hit. Hade en polare från barndommen som hade bott här nere i 12 år varit gift 8 år med thai. Det råd han gav mig är liknande det som legolas ger dig + ge det tid 1år sa han låt förhållandet växa för här kommer många gngr känslorna efterhand. Jag hade liknande problem som du beskriver vi har haft många muntliga fighter men idag är jag lycklig tog ca det året han sa men det var mest pågrund av mig mitt huvudbry och skulle analysera allt. Men efteratt jag bott här nere förstått mer hur dom tänker så har jag också förstått att det var min överanalyserande farang tänkande som var den stora väggen. Tror du på förhållandet så satsa och tänk på att det är inte bara hon som måste ändra på sig.

Janne - vi hade det fantastiskt ihop i Sverige. Visst hade vi några gräl här också, men inte värre än att vi var sams igen nån timme senare. Och så många var dom inte direkt heller.
Men jag tror inte att tolk är nödvändigt för oss faktiskt. Dels eftersom vi båda pratar ganska bra engelska, men också för att hon har varit ihop med någon från Sverige i 2-3 år. Hon har varit nästan 6 månader på besök här också. Hon vet hur det fungerar med oss svenskar egentligen.

Jonas - känns bra att höra att det finns andra som rett ut liknande saker!
Vad gäller att ändra på mig så tycker jag nog att jag varit den enda som försökt ändra på mig, hon är betydligt mindre intresserad av det faktiskt. Fick en kommentar en gång som gick något i stil med "falanger ska älska Thailand så då ska dom anpassa sig efter Thailand" ::)

Långeman - uttryck, jovisst. Men alldeles för mycket generalisering för att kunna ta det på allvar såklart.

"gnage " sa:
Janne - vi hade det fantastiskt ihop i Sverige. Visst hade vi några gräl här också, men inte värre än att vi var sams igen nån timme senare. Och så många var dom inte direkt heller.
Men jag tror inte att tolk är nödvändigt för oss faktiskt. Dels eftersom vi båda pratar ganska bra engelska, men också för att hon har varit ihop med någon från Sverige i 2-3 år. Hon har varit nästan 6 månader på besök här också. Hon vet hur det fungerar med oss svenskar egentligen.

Jonas - känns bra att höra att det finns andra som rett ut liknande saker!
Vad gäller att ändra på mig så tycker jag nog att jag varit den enda som försökt ändra på mig, hon är betydligt mindre intresserad av det faktiskt. Fick en kommentar en gång som gick något i stil med "falanger ska älska Thailand så då ska dom anpassa sig efter Thailand" ::)

Långeman - uttryck, jovisst. Men alldeles för mycket generalisering för att kunna ta det på allvar såklart.

Ja men du får förstå med att ändra på sig och förstå kan vara svårare för hon du är redan införstådd en bit i Thailand medans hon som isan flicka inte vet ett skit om omvärlden. I hennes ögon tar alla hand om sina föräldrer försöker skaffa pengar för att familjen skall överleva medans vi skickar allt på staten, kan garantera att hon kan inte peka ut Sverige om du sätter en jordglob framför henne. Men hon kan namnet familj och där kommer du vara inräknad. Jag kan bara säga att jag höll på o förstöra förhållandet med mitt tänkande och krav, fan fick gråa hår ett tag men det försvann. Det som ja gjorde va sluta tänka på henne som thai och anorlunda fan det e ju min fru.

Och vad gäller kommentarer om club girl bar girl etc. Det skall du skita i deras kommenatarer för det är bara upp till dig kan du ta det ok, är du tveksam lägg ner direkt för det kommer inte funka. Ok du vill ha reda på vad hon sysslat med innan det köper ja men dra det inte längre. Men pga alla fördommar du känner ifrån sverige så är ett stort prblm nu är hon den alla varnar om, det vet bara du.

Och vad gäller alla gubbar som träffat sin Thai via internet sure dom pratar halvtaskig eng men kan chatta med latinska bokstäver.

Om man träffat frugan via internet och chat-sidor så behöver det inte betyda att de är hajar på Engelska då en god vän i bakgrunden kanske hjälpte till-Jag har varit den gode vännen ibland så vi kanske är ett par utan att ni vet om det.....men tala för tusan inte om det för min fru för hon blir arg för minsta småsak.

Inte idealisk situation men sant.....fråga Fabo Lego han vet mycket den gamle guben....

Mackes

Ja, vad skall jag svara Dig , hade du varit med om det jag har varit med om i Sverige , då menar jag med min fru och hennes döttrar ,då tror jag du skulle förstå min oro... Kanske får vi tillfälle att dryfta detta , jag tror iofs att det är så
omoralsikt och otrevligt att jag vill lägga det bakom mig .. Min hustru älskar jag , men det finns andra som aldrig får plats i mitt hjärta igen , och du vet att familjen och barnen gåpr i första hand , speciellt hos Thai , att sitta och försörja hennes lata omoraliska döttrar finns inte på kartan för mig , blir det inte så ,fine då kommer det att funka utmärkt i Isaan med min fru och hennes övriga familj ..
Men annars så kommer jag att dra söderut mot havet ,kanske runt Chonburi
eller dyligt , även Hua Hin känns ok ... Men vi hoppas på det bästa , men jag tänker inte förstöra mitt liv ....

Ja, tack för alla råden iaf!

Har lyssnat, tagit till mig, och därefter tagit mina egna beslut.

Just nu fortsätter jag längta efter hennes UT, och efter att åka och träffa henne i Thailand i sommar (om inte UT skulle råka dimpa ner innan dess förstås). Framtiden får väl utvisa om man gör rätt, antar jag. Men tycker inte det finns så mycket att förlora å andra sidan, än så länge har det ju bara handlat om småpengar och känslor. Fortfarande finns alla möjligheter att avbryta det hela precis när jag vill. Vilket jag verkligen hoppas att det inte ska behövas.

"gnage " sa:
Ja, tack för alla råden iaf!

Har lyssnat, tagit till mig, och därefter tagit mina egna beslut.

Just nu fortsätter jag längta efter hennes UT, och efter att åka och träffa henne i Thailand i sommar (om inte UT skulle råka dimpa ner innan dess förstås). Framtiden får väl utvisa om man gör rätt, antar jag. Men tycker inte det finns så mycket att förlora å andra sidan, än så länge har det ju bara handlat om småpengar och känslor. Fortfarande finns alla möjligheter att avbryta det hela precis när jag vill. Vilket jag verkligen hoppas att det inte ska behövas.

Hej !
Skulle vara intressant att veta hur du ser på förhållandet om 6 mån /1 år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar