Pris på jordgubbar 2025?

Ofta är stånden längs vägarna där ungdomar står och säljer jordgubbar organiserade kriminella gäng bakom så undvik dessa och köp i vanliga affärer eller riktiga gårdsbutiker/självplock.

Tja valde rabarber från egna landet till denna midsommarafton, dotter gör en paj och vaniljsås.
Billigt och ekologisk miljövänligt med tanke på transporter och nån Holländsk fähund som säkert utnyttjar arbetskraft från Isan, om inte till utdikning av våtmarker så får dom väl plocka jordgubbar
Nej så tänkte jag inte.

Gillar rabarberpaj tillika vart det inköp av en bättre Calvados nån "Ved sops Konjak med skvätt fruktsoda i" som grannen gubben utryckte det, då han sålt nån avverkning och ville fira & skryta lite. Finns väl hyllan så den kan man väl ta efter middagen då, skippar dock fruktsodan

Traditionsenligt här uppe bäcköring till lunch vart en 20 tal i går. Vart att vända då JAG glömde masken enligt frugan, min mening var lite annorlunda.
Sedan blir det väl nån ryggbifff med kappa på grillen till kvällen. 4 åringen älskar ribs och sitta att gnaga på dessa så kärring förbereder dessa as we speak.
Tja nu har det varit jobb och resande sedan 4 Maj så nu tänkte man koppla av en dag .
Innan man åker upp rycker några botten ventiler på söndag.

Nej jag tar efter Carl Jonas Love Almqvist dikt rad "Blott Sverige svenska rabarber har" . Med en svärson från Korea en dotter som är halv frugan från Thailand och barnbarn som blivit utblandade. Så har jag gjort mitt bidrag till utblandningen av den svenska genbanken.
Skulle naturligtvis behövas ett ordentligt tillskott till västkusten och dess öar, även om jag befarar att det är för sent.
Vad var den socialdemokratisk politiken då man behövde den som mest ;)

Det är väl inte så svårt att räkna ut vad det är för några som har ställt till med problem och bråkat.

Liknande trådar

T
Svar
2
Visningar
3 K
M

Tillbaka
Topp