Pris på jordgubbar 2025?

Har som sagt aldrig i mitt 64-åriga liv hört någon säga tidigare att detta är ett problem. Tror nog den absoluta majoriteten av jordgubbar dessutom säljs i vanliga butiker med jämrörpriser väl synliga.
Satt vid ett bord igår på midsommarafton där jordgubbar diskuterades.
Flera var osäkra på vad man fick för pengarna och hur mycket en ask innehåller samt ursprung.

I Umeå säljs mycket jordgubbar utanför stormarknader och på torget per ask.
Kanske mer än inne i butiken.
Samma i Danderyd förra året.
Flera stånd med försäljning av jordgubbar mellan T-bana och bussterminalen.

Satt vid ett bord igår på midsommarafton där jordgubbar diskuterades.
Flera var osäkra på vad man fick för pengarna och hur mycket en ask innehåller samt ursprung.

I Umeå säljs mycket jordgubbar utanför stormarknader och på torget per ask.
Kanske mer än inne i butiken.
Samma i Danderyd förra året.
Flera stånd med försäljning av jordgubbar mellan T-bana och bussterminalen.

Jo att det säljs en del jordgubbar utanför vanliga affärer är nog rätt uppenbart för de flesta men det kanske bara är norrlänningar som inte kan räkna och inte vet att 2L = 1Kg

Har som sagt aldrig i mitt 64-åriga liv hört någon säga tidigare att detta är ett problem. Tror nog den absoluta majoriteten av jordgubbar dessutom säljs i vanliga butiker med jämrörpriser väl synliga.
Det jag upplevt som ett problem är när de sorterar ner de ruttna gubbarna i botten på kartongen. Även om du har tittat så att de ser bra ut fanns det fingerfärdiga säljare som lyckades byta ut den sorterade kartongen och smuggla in en preparerad i påsen.

Här står kilopriset tydligt på hyllkanten, även styckpriset. Tur man inte bor i Norrland om priserna är så otydliga som du säger.
Priserna är på hyllkanten även där men få kollar då det bara finns en sort och vanligast är 6 pack och 20 pack.
Hur stora äggen är kollar få kunder.
Vill jag ha större ägg får jag åka till en stormarknad och kolla om dom har olika i sortimentet.

Inga smålänningar som lusläser jämförelsepriser på varje vara utan man köper det som finns på listan.
Att tuben med Kalles kaviar numera bara innehåller 190g mot tidigare 200g märker få.

Priserna är på hyllkanten även där men få kollar då det bara finns en sort och vanligast är 6 pack och 20 pack.
Hur stora äggen är kollar få kunder.
Vill jag ha större ägg får jag åka till en stormarknad och kolla om dom har olika i sortimentet.

Inga smålänningar som lusläser jämförelsepriser på varje vara utan man köper det som finns på listan.
Att tuben med Kalles kaviar numera bara innehåller 190g mot tidigare 200g märker få.
Här finns det ägg som är S,Loch XL, därav får man kolla priset vad man betalar för. Har inget med vilket län man bor i, däremot beror det mer på om man kan räkna eller inte.

Här finns det ägg som är S,Loch XL, därav får man kolla priset vad man betalar för. Har inget med vilket län man bor i, däremot beror det mer på om man kan räkna eller inte.
I de två butikerna som är närmast finns bara en storlek på ägg.
Alla har inte välsorterade butiker i närområdet.

I de två butikerna som är närmast finns bara en storlek på ägg.
Alla har inte välsorterade butiker i närområdet.
Ok, då förstår jag att vissa inte har något val. Men det betyder ju inte att vi som har valet att välja inte kan räkna eller är smålänningar?
I de flesta butiker så står det både storlek,styckpris och kilopris.

Ok, då förstår jag att vissa inte har något val. Men det betyder ju inte att vi som har valet att välja inte kan räkna eller är smålänningar?
I de flesta butiker så står det både storlek,styckpris och kilopris.
Ja sex pack är ett inarbetat begrepp på ägg och öl hos oss, inte lönt att jämföra.

På senare tid är det smörpriserna som upprör många här.
Dyrare och mindre förpackningar för att vilseleda kunderna.

Innan var det kaffepriser som påverkade mina bekanta och vänner.

Just priserna på kaffe och även semlor har väl haft egna trådar tror jag för inte så länge sedan.

Priser är intressanta och många jagar rabatter och erbjudanden.

Liknande trådar

T
Svar
2
Visningar
3 K
M

Tillbaka
Topp