Råd vid första träffen!

• Trådstartare Trådstartare ProxPeter
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ProxPeter " sa:
Hej!

Jag är ny på denna sajt och har läst en hel del inlägg i olika forum och jag hittar mycket intressant information. Jag har lärt mig mer om Thailand under 2 dagars läsande än vad jag visste sedan tidigare. Men jag tänkte för att jag ska kunna få den information som jag är mest i behov av så startar jag en ny tråd.

Lite bakgrund: Jag har träffat en Thailändsk tjej via en datingsajt. Det känns väldigt bra och hon känns seriös, ödmjuk, snäll, lagom tuff och överhuvudtaget väldigt "rätt". Jag har en del erfarenhet av dating via nätet och tror mig kunna se skillnad på bedragare och seriösa kvinnor. När det gäller Nana, som hon heter så krävde hon direkt att vi skulle träffas via Skype för att, som hon sa, kunna se ansiktet på varandra. Jag har nog drabbats av "Loveism", jag läste det på någon av sidorna här och kände igen mig :) Nana är 36 år och har två barn, 11 och 15 år, sedan tidigare som bor hos henne. Hon bor i södra Thailand och hennes mor och far bor ca 20 mil norr om Bangkok. Hon är skild sedan 3 år och verkar vara beredd att lämna sitt gamla liv för att satsa på ett nytt. Jag ska åka till Thailand i december och planerar att träffa henne då.

Och här kommer lite av mina funderingar:
Hur bör den första träffen gå till? :-[
Ska jag köpa med mig presenter från Sverige till henne och barnen?
Ska jag bjuda upp henne till t.ex. Kho Samui eller Hua Hin under några dagar eller längre och ska jag i sådana fall erbjuda henne ett eget rum/bungalow?
Vad förväntas av mig när det gäller pengar och sådant som kostar?

Det finns många fler frågor men som jag inte kommer på just nu men ni får gärna fylla på av era erfarenheter.

Tacksam för svar!

Hej Peter!

Mitt råd är att du först träffar kvinnan och barnen/familjen där de bor, - du tar in på ett hotell i närheten första natten...Var dig själv och försök lära känna damen och familjen...Skippa presenter som kanske inte känns rätt ändå när ni väl träffas! Det är bättre att hon får köpa något som hon behöver och att hon får välja...-kanske är det lämpligt att ge en summa och säga att det är en present till barnen...Var och en är sin egen lyckas smed! Lycka till på första träffen om c:a en månad/december!

Mvh Hans Svensson

Tack Hans!
Det är väl det jag kommit fram till också. Det blir gärna så att jag gör det svårare än vad det egentligen är.
Tacksam för era svar! :)

/Peter

Är det bara hon av släkten som bor i södra Thailand eller bor det en massa släktingar där också? Eller bor släkten nära föräldrarna?
Om släkten bor nära, tänk då på att när det är matdags så lär varenda släkting som finns i närheten komma när maten kommer på bordet, för att sen försvinna lika fort som dom har ätit klart.

Om hon säger "vi", fråga hur många personer hon menar. Det kan vara halva släkten som följer med ut på stan för att äta eller vad det nu är man ska göra och det är du som får stå för allt, då dom ser dig som en vandrande atm maskin

Lycka till

"Glimten " sa:
Är det bara hon av släkten som bor i södra Thailand eller bor det en massa släktingar där också? Eller bor släkten nära föräldrarna?
Om släkten bor nära, tänk då på att när det är matdags så lär varenda släkting som finns i närheten komma när maten kommer på bordet, för att sen försvinna lika fort som dom har ätit klart.

Lasse VI kommer över till dig när du e nere så ska du få bjuda OSS på mat o dryck :)

Om hon säger "vi", fråga hur många personer hon menar. Det kan vara halva släkten som följer med ut på stan för att äta eller vad det nu är man ska göra och det är du som får stå för allt, då dom ser dig som en vandrande atm maskin

Lycka till

"ProxPeter " sa:
Tack Hans!
Det är väl det jag kommit fram till också. Det blir gärna så att jag gör det svårare än vad det egentligen är.
Tacksam för era svar! :)

/Peter

Hej Peter...

Jag tycker Du ska besöka kvinnan och barnen i deras hem i södra Thailand, - kvinnans föräldrar bor inte där utan 20 mil från Bangkok. Jag tycker att det är lämpligt att Du tar in på ett hotell första natten, att Du ser kvinnan och barnen + hennes ev bekanta i dagsljus och lära känna dem. Det är viktigt att träffa kvinnan i hennes miljö/hem och inte ha några förutfattade meningar. Jag tycker att en viktig fråga är att verkligen få svart på vitt att hon lever ensam och är ärlig och uppriktig, att det inte bara handlar om ekonomi, att det ev. kan växa fram äkta känslor. Håll koll på ev bröder i närheten...Förhoppningsvis är det en helt ärlig människa, men tyvärr finns det på ex. thailinklove de som bara är ute efter ditt ATM-kort eller din plånbok...Om det bara är det det handlar om, det kommer du att märka, då är det bara att dra vidare...Jag tycker det är rimligt att bjuda på nödvändigheter som mat och ev. nöjen, att ge en slant till kvinnan som present till barnen om ni kommer överens och får personkemi...Södra Thailand - hon har det inte så fett...Du kan exempelvis möta upp henne på en marknad i närheten av hennes hem och handla mat där på marknaden till kvinnan + de två barnen...Vad behöver hon ? Kanske en säck ris, 40 kg, kostar cirka 2-3.000bath idag gissar jag, sallad, kyckling, fläskkött, et cetera...Hon har två barn + säkerligen någon släkting boende hos sig där på landsbyggden...Det är lämpligt att hon lagar maten och ni kan äta tillsammans och bjuda ev. vänner till henne...Du behöver inte ta det jag skriver bokstavligen, det ska bli intressant att läsa här sedan hur det gått...

Mvh Hans Svensson

Jag kommer att återkomma och berätta hur det går. Jag har fått lite att fundera på men det underlättar att ni berättar.

/Peter

Peter,

Kul om du återkommer och berättar hur det går...Instämmer i det mesta legolas skriver härovan, jag menade inte att det första man ska göra är att ge presenter, -för mig kändes det vettigt att köpa en säck ris när jag kom på besök till södra Thailand, men det var naturligtvis inte det första jag/vi gjorde. Var och en måste få göra på sitt sätt, men självklart är det fel att börja med pröjsandet och gåvor, det gäller att hitta en balans och det ska kännas rätt.

Mvh Hans :wai:

Javisst..hitta en balans!!...Som jag för drygt 5 år sen när jag för första gången träffade min ,nu nuvarande fru!Vi var tillsammans i 3 veckor i Thailandet innan jag måste åka hem till Svedala igen...och precis som Legolas...var bara mina tankar ...jag måste snart ner igen!!! En så här söt tjej...som ville vara med mej!!! Jag la en förmögenhet det närmaste halvåret genom mina resor till Thailand..innan jag bestämde mej...det får gå som d et går...!! Presenter har jag alltid varit dålig på att köpa...men när hon fyllde år köpte jag guldörhängen till henne...och hon sparkade hela tiden ...hårt...på mitt ben när jag gjorde upp affären...!Va fa..n..sa jag gjorde du så för??..Hon sa..du glömde att pruta..!! Det var för dyrt!!! Okey,..sa ja..skit samma tycker du om dom!!!??

Hon grät o grät...säkert i 30 min medan jag sörplade i mej en chang..och tänkte....! Hon spelar teater! Alla i baren tittade på henne och...tänkte..!?..Vilken djäv...a falang...elak mot tjejen! 8) Men efter ett tag sa hon..ingen har någonsin gett mej örhängen...och i guld! :D

Jag har lärt mej att Thaitjejer mer uppskattar ärlighet och att man "har ett gott hjärta"..mer än man uppskattar presenter som saknar innebörd?!..Inte som vi västerlänningar :thumbsup:. När jag för första gången åkte med henne hem till byn...och jag var den första någonsin från "falangvärlden" som besökte föräldrarna...frågade jag vad jag skulle köpa med...?..Inget sa hon..om du vill ge pappa en "peng"..och mamma med ...om du vill.Okey, ..Vi kom dit..och pappa o mamma gick hukande runt mej med wai...så fort jag rörde mej!!..Men det var underbara människor..lärde jag mej snart som inte hade det minsta anspråk på mej...o inte jag på dom..(dottern då förståss)!!!

Nej: SLUTSAMMANFATTNING!!! Thaimänniskor har inte så höga förväntningar på gåvor...eller uppskattar desamma...som oss...utan de uppskattar mer ett gott hjärta och att man kan ta hand om ..dottern...ge henne ett gott liv!!

Men det är min historia...

Ha det fortsatt bra alla!

Frank

Många bra skildringar på siten. Jag pratar med Nana var och varannan kväll. Igår satt vi nästan 3 timmar ::) Jag längtar mer och mer efter att få träffa henne. Jag tar till mig era råd och har bestämt med henne att jag kommer till Hat Yai och börjar med att ta in på hotell så får vi se vad som händer. Hon är orolig för att jag bara är en farang som kommer för att ha roligt en stund och sedan dra. Jag lovar inget utan vill att vi träffas och lär känna varandra.

Jag ska göra som ni och åka dit med ett "gott hjärta" och lägga ner förväntningarna. :nod: Hon har lovat att ta hand om mig i alla fall så länge jag är där, det känns bra eftersom det är första gången i Thailand.

/Peter

Här har kommit så många fina inlägg om hur ni träffade era thaikvinnor så jag blir riktigt rörd!
Skönt med alla dessa seriösa män som motvikt till drägget som aldrig borde släppas in i landet.

God tur i fortsättningen med era förhållanden.

Bra där Frank! Jag har ungefär samma erfarenhet som du vad gäller presenter. Nu var min situation lite annorlunda när jag träffade min blivande hustru eftersom det var i Sverige. Den första present som jag gav henne var för att visa hur mycket jag tyckte om henne och hur mycket hon redan då betydde för mig.

Det var ett guldhalsband med berlock jag gav henne och jag har aldrig sett någon uppskatta en present så mycket, varken förr eller senare. Hon gav upp ett litet skrik och kastade sig om halsen på mig, hon hade heller aldrig fått något sådant tidigare.

Men föräldrarna har inte fått presenter mer än indirekt och då menar jag att dom har fått en avsevärt högre levnadsstandard sen falangen kom in i bilden. Och på det sättet fungerar det alldeles utmärkt.

"ragnela " sa:
Här har kommit så många fina inlägg om hur ni träffade era thaikvinnor så jag blir riktigt rörd!
Skönt med alla dessa seriösa män som motvikt till drägget som aldrig borde släppas in i landet.

God tur i fortsättningen med era förhållanden.

Men utan dräggen som du kallar dom så skulle många barn få gå hungriga när mamma inte kan skicka hem pengar som dräggen spenderar på dom i barerna

De riktigt SERIÖÖÖÖSA de ser till att deras fästmör får en försörjning...dvs a t t det löser det problem som alla har, a t t genom ett arbete eller på något annat sätt få en inkomst det 25:e V A R J E månad...Har bekanta som börjat med att ge rissäckar och därefter gett risfällt och "gummiplantager"...Det är inte alla förunnat att ha de ekonomiska resurserna...
Det är kanske tur för många fattiga kvinnor i de här regionerna att man inte vill se männens b e h o v i Sverige, vi får ju inte ha några behov, det anses inte rumsrent, möjligtvis hänga över en dator och titta på kvinnor...-annars finns ingenting i Stockholm när det gäller nöjen om man är över 40....Dessutom finns det inte mycket ork kvar efter en hård dag i ett rikigt arbete...Vi kallas "drägg" här....- det är många som ser det som det värsta som finns att vilja få ut någonting av livet...-hur är det Mads Michelsen säger...:"det är inte dagarna som passerar som räknas utan dagarna vi minns..." Ska sanningen fram - en trist tom gata i Stockholm under vinterhalvåret...-ingenting vi som arbetar här vill minnas...
Nu kanske vi kom en bit från ämnet, men vi män måste ochså få leva litet...Att gå på "Walking street"och se neonljus och höra musik spelas, kanske se en sexshow, - det är förstås då man är ett s.k. "drägg"...Om man är SERIÖS då ska man åka till Sebirien och lida som Jesus på korset...
Slutar här...Bjud på en säck ris om de vill ha det...Ta en bärs o va gla...Det enda jag vill ha det är ett nummer...sitta på stranden o titta ut över havet...Äta gott...Prata med "drägget" Roffe på Soi Welcome, han är en förbannat rolig kille, tyvärr finns hans bar inte kvar på gatan, han är väl nära 80 nu...ngn som minns Roffe?
Idag e ja gla - vann pengar på Lotto, inte mycke men jag brukar aldrig vinna...

Mvh Hans :)

När ja va drägg eller rättare sagt ett större drägg då va det TQ eller nån liten bar på åttan men nu om man e drägg rekomenderar jag soi LK metro r finns det mycket roligt har jag hört :)

Tack Hans!

Från ett drägg med kontakt med familjerätten................ dvs får inte träffa sin son för du är en man.............

Jag träffade 1991 en kvinna vid namn Sukanda Punjaib som kanske skulle passa in i vissa beskrivningar, men om det är nägon som jag ville be en bön om till gud till om att det gått bra för, är det henne......
Jag bär på en skuld det Thailändska folket för all framtid pga henne. LOS!

Alla thaitjejer e inte gudsbästa barn

O bara för att jag skrev pattaya lego så menade ja me hela thailand
Alla som åker ner behöver fan inte vara seriösa vissa vill bara ner o dåppa en månad inge fel me det tycker jag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp