Hej
Som totalt ovetande hur allt detta med visum och uppehållstillstånd osv fungerar, så söker jag konkreta råd, tips och fakta. Det skall vara aktuell fakta och råd.
Inga gissningar, antaganden eller hört från en kompis.
Fakta: Träffade tjejen online i slutet på september.
Vi har sedan dess videochattat minst en gång om dagen.
Jag har nyligen varit ner till henne i 10 dagar.
Hon äger hus på landet och lägenhet i staden
Hon har arbete.
Hon har inte mycket pengar på banken.
Jag har lägenhet och arbete.
Efter våra 10 dagar tillsammans där allt fungerade klockrent mellan oss och kännslorna blomstrar så vill vi hon skall komma till Sverige och prova på livet här. Vi vill hon skall stanna så länge som möjligt för att så småning om eventuellt flytta till mig, om allt känns bra.
Jag vet hon behöver en inbjudan från mig.
Hon kommer även att förlora sitt arbete vid en resa till Sverige.
Så hur går vi vidare på enklaste, snabbaste och med tanke på eventuell flytt och medborgarskap på bästa sätt?
Behövs mer information från mig så bara att fråga. Huvudsaken jag får konkret veta hur vi går vidare.
Blir mycket tacksam om någon kan hjälpa mig....
//Impala
Som totalt ovetande hur allt detta med visum och uppehållstillstånd osv fungerar, så söker jag konkreta råd, tips och fakta. Det skall vara aktuell fakta och råd.
Inga gissningar, antaganden eller hört från en kompis.
Fakta: Träffade tjejen online i slutet på september.
Vi har sedan dess videochattat minst en gång om dagen.
Jag har nyligen varit ner till henne i 10 dagar.
Hon äger hus på landet och lägenhet i staden
Hon har arbete.
Hon har inte mycket pengar på banken.
Jag har lägenhet och arbete.
Efter våra 10 dagar tillsammans där allt fungerade klockrent mellan oss och kännslorna blomstrar så vill vi hon skall komma till Sverige och prova på livet här. Vi vill hon skall stanna så länge som möjligt för att så småning om eventuellt flytta till mig, om allt känns bra.
Jag vet hon behöver en inbjudan från mig.
Hon kommer även att förlora sitt arbete vid en resa till Sverige.
Så hur går vi vidare på enklaste, snabbaste och med tanke på eventuell flytt och medborgarskap på bästa sätt?
Behövs mer information från mig så bara att fråga. Huvudsaken jag får konkret veta hur vi går vidare.
Blir mycket tacksam om någon kan hjälpa mig....
//Impala