Snart inga fattigpensionärer som har råd att bo kvar i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Med dom skattehöjningar/pålagor som aviseras i Swedsko, så lär det ändock bli billigare att bo i Thailand
eller annat land i Asien, dom miljarder man vill ta in nu, kommer inte att räcka, utgifterna i Swedsko är
progressiva, intäkterna sjunker, även om avgifter och skatter höjs i Thailand så är detta en bråkdel.

Politikersnack att pengarna ska gå till välfärden, välfärd för vilka?

Med dom skattehöjningar/pålagor som aviseras i Swedsko, så lär det ändock bli billigare att bo i Thailand
eller annat land i Asien, dom miljarder man vill ta in nu, kommer inte att räcka, utgifterna i Swedsko är
progressiva, intäkterna sjunker, även om avgifter och skatter höjs i Thailand så är detta en bråkdel.

Politikersnack att pengarna ska gå till välfärden, välfärd för vilka?
:rolleyes:

Javisst, på presskonferensen svarade finansministern att pengarna från skattehöjningarna skall användas för byggande av bostäder för ungdomar som vill flytta hemifrån, och för upprusning av svenska skolan.

Inte ett ord om pengar till integrering av invandrare.

...och något bidrag, som trådstartaren Baaboo efterlyste, till svenska fattigpensionärer som vill bo i Thailand, nämnde hon heller inget om,
och Dagens Industri, som BaaBoo hänvisade till i forsta inlägget , nämnde inte heller något om
Thailand, vars valutakurs naturligtvis också kommer att anpassas till världsmarknadernas forändringar, dvs
falla pga att exporten nu minskar.

En stilla undran Surinräven :
Läste du matematik i skolan .. Dessutom anser du inte att en viss summa oavsett var i värden räcker bättre om du vistas i ett land där hyran kan var säg från 7000thbt mat för en månad ca, 15000 thbt /månad , bil försäkring samt skatt 2000thbt/år osv osv.. Kan du räkna så förstår du att ditt resonemang inte håller , du lever helt ok här nere på 12.000svkr som idag ger dig ca 45 000 thbt, lever du bra i Sverige med dessa slantar , kan du hålla bil eller MC på denna summa .... Svarar du Ja, så skolkade du nog från matten i skolan ........;)

Har man pengar kan man leva lyxliv var man vill ,men har man inga blir det inget lyxliv ,inte ens i thailand
Har dåligt med pengar i Thailand.
Men det tar mig bara fyramånader för att spara ihop till en 125 MC
Med samma pengar hur lång tid tar det i Sverige innan du kan köpa denna Mc kontant.

Har dåligt med pengar i Thailand.
Men det tar mig bara fyramånader för att spara ihop till en 125 MC
Med samma pengar hur lång tid tar det i Sverige innan du kan köpa denna Mc kontant.

Ja då har man dåligt med pengar om man måste spara 4 månader för att köpa en moppe i Thailand hi hi

En Thaimoppe av simplaste typ kostar 40,000 svkr på Honda Norra Stationsgatan i Stockholm , det är mer än dubbelt så dyrt som i Thailand , för 20000 x3,70 får du idag så många Thbt så du kan köpa dig en alldeles ny PCX 150CC

Så Hi hi hi kan jag säga jag med

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
52
Visningar
7 K
glimten66
G

Tillbaka