Scandinavian Corner i Khao lak

Grillen under byggnad

P1010835.JPG

Lite knepigt det där.
Jag tycker att det händer ganska ofta att man kan råka stöta på helt fantastiska serveringar och liknande som bara lämnats.
Jag minns speciellt något slags café som låg jättefint nere vid havet i Sri Rucha.
Om man bortsåg från att några möbler var rostiga och och naturen börjat ta över så verkade det som om folk bara rest sig upp och gått.
Det tycks som om någon bryr sig.
Om något inte funkar så lämnar man bara.

Lite knepigt det där.
Jag tycker att det händer ganska ofta att man kan råka stöta på helt fantastiska serveringar och liknande som bara lämnats.
Jag minns speciellt något slags café som låg jättefint nere vid havet i Sri Rucha.
Om man bortsåg från att några möbler var rostiga och och naturen börjat ta över så verkade det som om folk bara rest sig upp och gått.
Det tycks som om någon bryr sig.
Om något inte funkar så lämnar man bara.
Ja var det nere vid havet så var dem säkert där illigalt , och var tvungna att dra därifån , så hände med det första stället jag hade i Patong

Ja var det nere vid havet så var dem säkert där illigalt , och var tvungna att dra därifån , så hände med det första stället jag hade i Patong
Men i Sri Rucha kunde man stöta på hela kvarter med barer som bara var övergivna.
Grejerna verkade till stor del vara kvar, det var bara tomt gammalt förfallet och slitet.
Man hade rest sig upp och gått.
Det verkar finnas många felsatsningar som bara överges.
Mitt inne i Bangkok så finns det stora gallerior som är mer en till hälften tomma.
Det är bara långa gångar med nerdragena plåtjalusier.
Övergivna stora byggen ser man lite här och där.
Hur länge har t.ex. det där bygget i Pattaya stått still?
Det där i södra Pattaya och ser ut ungefär som ett "h".

Men i Sri Rucha kunde man stöta på hela kvarter med barer som bara var övergivna.
Grejerna verkade till stor del vara kvar, det var bara tomt gammalt förfallet och slitet.
Man hade rest sig upp och gått.
Det verkar finnas många felsatsningar som bara överges.
Mitt inne i Bangkok så finns det stora gallerior som är mer en till hälften tomma.
Det är bara långa gångar med nerdragena plåtjalusier.
Övergivna stora byggen ser man lite här och där.
Hur länge har t.ex. det där bygget i Pattaya stått still?
Det där i södra Pattaya och ser ut ungefär som ett "h".
Det i Pattaya blev stoppat, inte följt byggregler och byggde för nära vattnet, skall rivas.
Mycket har rivits efter militären tog över för byggt strandnära vilket är förbjudet enligt lag, så dom har fått lämna, möjligt vad som hänt i Sriracha om det legat vid vattnet, allihop har fått lämna på studs, olagliga byggen på mark dom inte äger.
Innan mutade dom sig till att få bygga så.

Det i Pattaya blev stoppat, inte följt byggregler och byggde för nära vattnet, skall rivas.
Mycket har rivits efter militären tog över för byggt strandnära vilket är förbjudet enligt lag, så dom har fått lämna, möjligt vad som hänt i Sriracha om det legat vid vattnet, allihop har fått lämna på studs, olagliga byggen på mark dom inte äger.
Innan mutade dom sig till att få bygga så.
Ja förlåt "Sriracha" så stavas det förstås.
Ja jag har också hört att det där i Pattaya ska rivas.
Det var nog bortemot 10 år sedan jag hörde det första gången.
I Patong stod det ett liknande skelett, inte fullt så stort men ändå.
Det låg inte vid vattnet så det måste berott på något annat.

Ja förlåt "Sriracha" så stavas det förstås.
Ja jag har också hört att det där i Pattaya ska rivas.
Det var nog bortemot 10 år sedan jag hörde det första gången.
I Patong stod det ett liknande skelett, inte fullt så stort men ändå.
Det låg inte vid vattnet så det måste berott på något annat.
2014 stoppades det, för 10 år sen byggdes det.
Efter det vart överklagan etc.

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
1
Visningar