Khao Lak Bilder 2004-2007

La Flora 2004-12-27 i Bang Niang. Tillsammans med Sofitel de ändå 5-stjärniga hotellen i Khao Lak år 2004. Läste någonstans at Sofitel var 6-stjärnigt. Trodde 5 stjärnor var max. Låter det vara osagt. När jag varit där och fotat har man blivit bra bemött. De bjuder på juice och roar barnen... "Nej nej nej, är bara här och fotar" haha. Men tummen upp till dem =)

Samma hotell som den thailändska prinsessan vars son omkom bodde på.

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

58.jpg

59.jpg

Finns det nått intresse av att se dessa bilder från Khao Lak efter tsunamin? Man lägger ner timmar för att leta efter dessa foton. Man kan lägga upp en bild på ett tåg eller ett äpple och få 10-15 likes. Nej bryr mig inte om likes. Så lite aktivitet i tråden. Kanske väcker man nått dåligt till liv genom att lägga upp dessa bilder. Så många som var drabbade.

Jag skulle kunna skicka bilder via mejl istället om nån vill ha.

Finns det nått intresse av att se dessa bilder från Khao Lak efter tsunamin? Man lägger ner timmar för att leta efter dessa foton. Man kan lägga upp en bild på ett tåg eller ett äpple och få 10-15 likes. Nej bryr mig inte om likes. Så lite aktivitet i tråden. Kanske väcker man nått dåligt till liv genom att lägga upp dessa bilder. Så många som var drabbade.

Jag personligen ser på bilderna för att de är intressanta för att man skall förstå vilket helvete de utsattes för, ja jag uppskattar att du lägger tid på att lägga upp dem, men samtidigt förstår jag dig om folk inte bryr sig.... Tack för att du visar oss vad som hände...

Dina bilder uppskattas, särskilt gillar jag den ofta utförliga texten om när bilden tagits och vart, namn på ställena både nu och då!

Dina bilder uppskattas, särskilt gillar jag den ofta utförliga texten om när bilden tagits och vart, namn på ställena både nu och då!
Jag personligen ser på bilderna för att de är intressanta för att man skall förstå vilket helvete de utsattes för, ja jag uppskattar att du lägger tid på att lägga upp dem, men samtidigt förstår jag dig om folk inte bryr sig.... Tack för att du visar oss vad som hände...
Tack =)

Näst sista bilden.............Gick man rakt över vägen kom man till Piraya Bar

Syrran och hennes familj var nära att omkomma i tsunamin på Khao Lak, dom hade änglavakt. Jag skall försöka komma ihåg att fråga henne vid tillfälle vad hotellet hette där dom bodde. Dom tillbringade i varje fall första natten uppe på en kulle för att vara i säkerhet om något mer skulle hända, nedre delen av hotellet var dessutom förstört om jag minns rätt.

Några bilder från Tsunami victim cemetery. Vet inte när jag tog dessa bilder.
Väldigt nedgånget. Vågar inte tänka på hur denna mark ser ut idag.

Tänker på alla människor som bara fick ett nummer på sin gravsten. Hörde av någon att de flesta är burmesiska vars anhöriga aldrig hade råd att identifiera sina anhöriga i Thailand.

DSC01151.JPG

DSC01152.JPG

DSC01153.JPG

DSC01154.JPG

DSC01155.JPG

DSC01156.JPG

DSC01158.JPG

DSC01160.JPG

DSC01161.JPG

DSC01162.JPG
Red Devil i Baan Nam Khem 2004-12-27.

259.jpg

271.jpg

273.jpg

274.jpg

292.jpg
Bang Niang Centrum. 2004-12-27. Kring området vid Bang Niang Market.

164.jpg

167.jpg

168.jpg

171.jpg

172.jpg

177.jpg

178.jpg

179.jpg

183.jpg

184.jpg

Man blir nog lite berörd av bilderna från katastrofen när Sveriges Laila Frejvals gick på teater i stället för börja samla folk som kunde hjälpa till! Tror Finland och Italien var först på plats med hjälp dagen efter!

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
4
Visningar
3 K