Matilda vilda's bilder från Khao Lak

 
F.d. Bamboo Orchid Resort, Cape Pakarang, Khao Lak.

Byggdes hösten år 2004. Bestod av 240 rum med totalt 12 pooler. Hittar inte längre mina papper. Ska ha öppnat i december så sent som den 25:e. Det ska därför ha varit få turister som hittat till detta hotell under dagen för tsunamin.

DSC00819.JPG


DSC00820.JPG


DSC00821.JPG


DSC00822.JPG


DSC00823.JPG


DSC00824.JPG


DSC00825.JPG


DSC00826.JPG


DSC00827.JPG


DSC00828.JPG
 
Finns så mycket mer bilder från detta årtal, men relativt ointressant om man inte kände till Khao Lak innan tsunamin. En massa bilder på tomma marker där f.d. hotell och restauranger en gång fanns, haha :p

Kommer inte lägga upp mer bilder här. Kanske får jag tummen ur i framtiden och kan lägga upp bilder från år 2004-2009 någon dag.

Ha det gött! :love_transparent:
 
Finns så mycket mer bilder från detta årtal, men relativt ointressant om man inte kände till Khao Lak innan tsunamin. En massa bilder på tomma marker där f.d. hotell och restauranger en gång fanns, haha :p

Kommer inte lägga upp mer bilder här. Kanske får jag tummen ur i framtiden och kan lägga upp bilder från år 2004-2009 någon dag.

Ha det gött! :love_transparent:
Vi tackar för alla bilder du har lagt upp så långt, det är inte utan att man blir väldigt frestad att åka till Khao Lak en dag i framtiden. Frågan är bara - När?? :wai:
 
Ja särskilt på sommaren när sydvästmonsunen blåser. Och det är tyvärr bara den tiden vi kan åka med barn i skolan. Vi får se nästa år, då är vår lille 8 år.
Känner igen mig. Reser ju oftast på sommaren själv. Nu hade vi planerat en resa till Khao Lak till vintern istället. Men corona viruset ställer till det. Flygbolag efter flygbolag kommer väl falla nu. De har det svårt ändå ekonomiskt utan corona. Vågar inte boka nått. Sen brukar ju Sverige ta en större smäll vid världsekonomiska problem. Kronkursen vågar man inte sia om.
 
Filmat från f.d. Phink Restaurant (idag chong fah restaurant, i riktning mot Dream Beach Villas ) Idag ägd av samma ägare men under namnet New Sita Garden). Samma gyllene strand som MQZ värnade om skulle förbli en fin strand. Sorgligt att se. Hennes anläggning låg 200 meter norr ut.

 
Har badat på många stränder i Thailand, men havet är aggresivt i Khao Lak. Starka strömmar om man badar där under sommaren. Filmat utanför F.d. Phink Restaurant (idag Chong Fah Restaurant) i riktning mot Mukdara Beach Resort. Om man gick längre söderut mot Sunset Beach, kan jämföras med att något drog bort mattan under fötterna, extremt där.

 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp