Khao Lak Bilder 2004-2007

Matilda

Forumräv
Jag fick ju se tre olika Khao Lak.... Ett paradis med många lokala bungalows, ett Khao Lak som inte längre fanns och idag ett Khao Lak som idag domineras av lyxhotell. Bilder från idag kan la kvitta tycker jag.

Jag lägger upp allt jag hittar när jag äntligen är ledig och börjat rensat hårddiskar.

Taget 2004-12-27

I riktning mot Divers land, dåvarande Sabai Bungalows innan de bytte ägare år 2004. Snett till vänster skymtar man Bang Niang Beach Resort och till vänster är resterna från Chong Fah Restaurant och jag står på platsen till Phink Restaurant.

65.jpg

Matilda

Forumräv
Fy fan vilka krafter det finns i naturen. Vatten tar ju med allt i sin väg. Nu är ju frågan hur du tänkte när du gick där i all förstörelse.
Ja. Man gick från omogen 20 åring till härdad och erfaren 60 åring på några timmar, haha. Vissa områden framförallt i Bang Niang tänkte man ”hur kunde nån överlevt här”. Urblåsta tvåvåningshus 600-700 meter från havet. Var ju bara Phi PHi som var i närheten av Khao Laks katastrof. Följde ju några som mätte våghöjd och högst uppmätta var 21 meter ovanför havet i receptionen på Khao Lak Laguna Resort =)

TINY HOUSE

Aktiv medlem
Ja. Man gick från omogen 20 åring till härdad och erfaren 60 åring på några timmar, haha. Vissa områden framförallt i Bang Niang tänkte man ”hur kunde nån överlevt här”. Urblåsta tvåvåningshus 600-700 meter från havet. Var ju bara Phi PHi som var i närheten av Khao Laks katastrof. Följde ju några som mätte våghöjd och högst uppmätta var 21 meter ovanför havet i receptionen på Khao Lak Laguna Resort =)
Ja då får man nog andra värderingar i livet.

Nam Falang

Forumveteran
Var du på plats när katastrofen slog till?

Matilda

Forumräv
Min vän Långeman som tragiskt omkom i en trafikolycka 2018 berättade för mig när han och hans dåvarande fru befann sig på Phuket när katastrofen slog till. En skrämmande historia.
Jag har halkat in på den tråden om Långemans bortgång och även om jag inte vet vem det är blir man påmind när man lägger upp bilder i väderttråden. Beklagar det @Nam Falang .
=)

Nam Falang

Forumveteran
Jag har halkat in på den tråden om Långemans bortgång och även om jag inte vet vem det är blir man påmind när man lägger upp bilder i väderttråden. Beklagar det @Nam Falang .
=)
Mmmm stackars gubbe. Han fick stryk av farsan som barn. Fick ett barn med sin fru men barnet dog tidigt. Långt senare dog frun i cancer. Träffade en dam i Thailand som hade en son på bara några månader. Långeman blev grabbens farsa och han var så glad. Han struntade helt i att han inte var pojkens biologiska pappa. Då kommer en idiot och kör mot rött ljus. Världen är bra orättvis ibland.

Matilda

Forumräv
Min vän Långeman som tragiskt omkom i en trafikolycka 2018 berättade för mig när han och hans dåvarande fru befann sig på Phuket när katastrofen slog till. En skrämmande historia.
Jag åkte motorcykel en gång i nong bua lam phu. Vi stod vid ett rödljus och killarna framför vände sig bakåt och kollade mycket på mig. De körde inte bra helt enkelt. Jag sa till föraren på min motorcykel att vara försiktig med de killarna. Han knöde sig fram och så blev det grönt ljus. Jag hörde bara en jävla smäll och vände mig bakåt och såg en av killarna i luften. Han måste ha flygit 10 meter. Det gick nog åt skogen. Man får vara försiktig när man kör i Thailand

Matilda

Forumräv
Mmmm stackars gubbe. Han fick stryk av farsan som barn. Fick ett barn med sin fru men barnet dog tidigt. Långt senare dog frun i cancer. Träffade en dam i Thailand som hade en son på bara några månader. Långeman blev grabbens farsa och han var så glad. Han struntade helt i att han inte var pojkens biologiska pappa. Då kommer en idiot och kör mot rött ljus. Världen är bra orättvis ibland.
Vilken fin man. Hittade sig ett nytt liv ändå. Men tragisk utgång. Man kör som i Sverige i Thailand, men likt förbannad ”whooom” när man närmar sig korsning och jag har grönt. Inte lätt för oss scandinavier att förstå

Matilda

Forumräv
Nang Thong 2004-12-27.

Mot ryggen har jag en del av Nang Thong Beach Resort 1 som inte längre existerar idag. Framför mig har jag en del av beachshoppen som gick från stranden och till vänster om mig ligger Happy Lagoon Restaurant med bungalows.

104.jpg

Matilda

Forumräv
Det fanns många italienare i Thailand år 2004, Khao Lak hade däremot få av dem. En av pizzerierna som låg på högersidan av beachroaden i Bang Niang. Gick under namner Ristorante Pinocchio. Fotot taget år 2004-12-27. I samma byggnad låg en resebyrå och en beauty saloon..

174.jpg

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Matilda Matilda vilda's bilder från Khao Lak Khao Lak forum 276
Gottland Lite nyare bilder & info från Khao Lak Khao Lak forum 399
Gottland Khao Lak bilder Khao Lak forum 31
A Vilket är bästa stranden i Khao Lak? Khao Lak forum 36
Gottland Elefantridning i Khao lak Khao Lak forum 3
Gottland Scandinavian Corner i Khao lak Khao Lak forum 742
Kycklingen Ny forumtavla: Khao lak Khao Lak forum 9
Gottland Khao Lak (Det är hit ni skall åka kära Thai-snackare) Khao Lak forum 107
Kycklingen Spöke i Khao Lak chockar 2 dussin elever så svårt att de tvingas till sjukhus (Phuket) Khao Lak forum 3
N Sv: Jag är inte lack, Jag säger tack, till Khao Lak!!! Khao Lak forum 19
Z SV: Resa till Koh Pan Ngan + Khao lak Khao Lak forum 1
M Gym i Khao Lak Khao Lak forum 6
S Khao lak aktiviteter Khao Lak forum 1
A Khao lak Khao Lak forum 4
A Tänkte tatuera mig. Hur skriver man namnen Mona och Khao Lak på thailändska? Språkhörnan 4
Gottland Khao Lake Big bike Week Khao Lak forum 12
Isan Lover Elefant i Khao Yai lade sig på bil. Thailändska Nyheter 9
Isan Lover Sex elefanter dog i Khao Yai nationalpark. Thailändska Nyheter 5
S Koh Kho Khao februari 2019 Thailändskt reseforum 38
Isan Lover Ovanligt mycket elefanter på vägarna vid Khao Yai. Allmänt thailandforum 5
A Khao Sok National park. Thailändskt reseforum 13
A Khao hom mali Allmänt thailandforum 1
S 3 st ihjälskjutna och Svenska skottskadad vid Khao San Rd Allmänt thailandforum 0
H Försvinner beachen, Sai Noi, Khao Tao Hua Hin? Hua Hin och Cha-Am forum 0
Långeman BKK city till Koh Lak färdmedelstips Thailändskt reseforum 20
A ban krating kao lak Thailändskt reseforum 0
A kao lak eller koh lanta Phuket forum 0
Pigface Roliga skyltar och bilder. No fake! Ordet är fritt 2
Matilda Thailand bilder år 2004 - 2019 Expat i Thailand 205
Gottland Gamla minnen och bilder Expat i Thailand 27
Matilda Flygplan Bilder m.m. Ordet är fritt 64
Pream 2019, en reseberättelse med några bilder Allmänt thailandforum 73
finnen Naturliga Bilder Allmänt thailandforum 386
kurant Thailand kors och tvärs i bilder...... Allmänt thailandforum 304
Gottland Bilder fran olika beacher i Phuket Phuket forum 9
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21
Isan Lover Här är lite bilder ifrån vår senaste resa dit 2015. Chiang Mai forum 4
kurant Bilder från Filippinerna Asienforum 1030
Gottland Phuket bilder Phuket forum 50
Acke Överföring av bilder från Samsung Tablet till PC Teknikrelaterat 0
Gottland Blandade Bangkok bilder Bangkok forum 27
Lara Croft Döms till 35 års fängelse för bilder på kungafamiljen Thailändska Nyheter 0
Gottland Gotlands Isaan bilder Isaan forum 50
SoengSang SoengSangs div bilder Allmänt thailandforum 3
Grannen Olsson Thailändare gillar sushi 寿司 (Bilder) Allmänt thailandforum 23
Kycklingen Nu har det blivit lättare att ladda upp bilder via mobilen Allmänt thailandforum 12
Micke.T Mickes bilder och framtida husbygge. Allmänt thailandforum 177
E Här är bilder från EV,s resor i Europa och Thailand. Allmänt thailandforum 58
A Bilder från Thailand 2006 / 1 Funderingar och betraktelser 112
G Använd bara bilder som du har lov till att publicera Ordet är fritt 21
Liknande trådar

Topp