Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ha ha ha! vad rolig ni är!
1 .Salta krabba(Poo kemปูเค็ม)
= som man ha i Som Tum.( papaya sallad) (poo k
2. Ål.. det här foto är till folk som gå till tempel. Och de som köper vill lämna tillbaka i floden..ser ni att det bredvid finns fågelbur också.
Ha ha ha! vad rolig ni är!
1 .Salta krabba(Poo kemปูเค็ม)
= som man ha i Som Tum.( papaya sallad) (poo k
2. Ål.. det här foto är till folk som gå till tempel. Och de som köper vill lämna tillbaka i floden..ser ni att det bredvid finns fågelbur också.
ja ålarna som Pirran säger lämnas tillbaka, men krabborna rätt tillagade glöm det!!!! De tas som dom är, och läggs i en mortel, så mosas de lite grand och blandas sedan in i "som tam" med skal och hela skiten....... Tack för maten..
Luad, halstrad, soppa,stekt, rökt och inlagd ål är gott. Det finns 7 sorters tillagning men har glömt resten Berra som är skåning kanske vet. Halmad var en till, soppan är jag inte säker på
ja ålarna som Pirran säger lämnas tillbaka, men krabborna rätt tillagade glöm det!!!! De tas som dom är, och läggs i en mortel, så mosas de lite grand och blandas sedan in i "som tam" med skal och hela skiten....... Tack för maten..
När jag arbetade som kökchef på Svalövs Hotell hade vi
Rökt Ål
Ålasoppa
Kokt Ål
Stekt Ål
Luad Ål
Halmad ål
Ålaladåb
Timjansål
Ålomelett, vi tog restbitar av ål, timjansål, fantastiskt gott.
Rökt Ål
Ålasoppa
Kokt Ål
Stekt Ål
Luad Ål
Halmad ål
Ålaladåb
Timjansål
Rökt Ål
Ålasoppa
Kokt Ål
Stekt Ål
Luad Ål
Halmad ål
Ålaladåb
Timjansål
Phirawan du gör oss hungriga hela tiden
Mvh Peter
Rolf skriver:
"Då minns jag inte helt fel då, I skåne körde dom inte med Timjasål eller omelett"
Som tam poo och poo pla ra det är thailändska favoriter.. Krabba kan vara komma från salt vatten och sötvatten . Poo naa(Fält krabba)= ปูนา som jag gillar.
Här kommer en bild .Som tam.
Min fru älskar Som Tam med Pla ra. Jag visade bilden för henne, hon skall äta det till middag ikväll. Själv avstår jag dock, det blir Khao pad för mig istället.
Min fru älskar Som Tam med Pla ra. Jag visade bilden för henne, hon skall äta det till middag ikväll. Själv avstår jag dock, det blir Khao pad för mig istället.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.