semester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ha ha ha! vad rolig ni är!
1 .Salta krabba(Poo kemปูเค็ม)
= som man ha i Som Tum.( papaya sallad) :laugh: (poo k
2. Ål.. det här foto är till folk som gå till tempel. Och de som köper vill lämna tillbaka i floden..ser ni att det bredvid finns fågelbur också. :wai:

"Phirawan " sa:
Ha ha ha! vad rolig ni är!
1 .Salta krabba(Poo kemปูเค็ม)
= som man ha i Som Tum.( papaya sallad) :laugh: (poo k
2. Ål.. det här foto är till folk som gå till tempel. Och de som köper vill lämna tillbaka i floden..ser ni att det bredvid finns fågelbur också. :wai:
Är det sådana fåglar som man köper och släpper ut för att få förlåtelse?

Tack Phirawan, det där med ålen visste jag inte att man köper och släpper tillbaks.
Fåglarna i bur visste jag att man gör så med.

Betyder det tur eller lycka om man köper och släpper dom?

Fantastiskt intressant Phirawan. Nu har jag fått se saker som jag aldrig har sett tidigare. Stort tack, karma kommer. :wai:

"Kycklingen " sa:
Tack Phirawan, det där med ålen visste jag inte att man köper och släpper tillbaks.
Fåglarna i bur visste jag att man gör så med.

Betyder det tur eller lycka om man köper och släpper dom?
Nog är det väl så att det betyder att man ber om synderna förlåtelse, om man tex vart ute och vänstrat

"legolas " sa:
ja ålarna som Pirran säger lämnas tillbaka, men krabborna rätt tillagade glöm det!!!! De tas som dom är, och läggs i en mortel, så mosas de lite grand och blandas sedan in i "som tam" med skal och hela skiten....... Tack för maten..

8) 8) 8)
Luad, halstrad, soppa,stekt, rökt och inlagd ål är gott. Det finns 7 sorters tillagning men har glömt resten Berra som är skåning kanske vet.

"Rolf " sa:
Luad, halstrad, soppa,stekt, rökt och inlagd ål är gott. Det finns 7 sorters tillagning men har glömt resten Berra som är skåning kanske vet. Halmad var en till, soppan är jag inte säker på

"legolas " sa:
ja ålarna som Pirran säger lämnas tillbaka, men krabborna rätt tillagade glöm det!!!! De tas som dom är, och läggs i en mortel, så mosas de lite grand och blandas sedan in i "som tam" med skal och hela skiten....... Tack för maten..

8) 8) 8)

Nä, men Lego, dom saltas väl innan, som tam puu är min favorit, så jäkla goda de små krabbakrakarna, salta och goda mums :thumbsup:

Mvh Peter :wai:

När jag arbetade som kökchef på Svalövs Hotell hade vi
Rökt Ål
Ålasoppa
Kokt Ål
Stekt Ål
Luad Ål
Halmad ål
Ålaladåb
Timjansål
Ålomelett, vi tog restbitar av ål, timjansål, fantastiskt gott.

Phirawan du gör oss hungriga hela tiden ;D ;D ;D

"insayt " sa:
Rökt Ål
Ålasoppa
Kokt Ål
Stekt Ål
Luad Ål
Halmad ål
Ålaladåb
Timjansål

Phirawan du gör oss hungriga hela tiden ;D ;D ;D

Då minns jag inte helt fel då, I skåne körde dom inte med Timjasål eller omelett

"legolas " sa:
Vi säger här när vi beställer Som Tam med krabba = Som Tam Bhophala´ om detta är thai eller laotiska , inte en susning!!!!!

Det säger dom hos oss me Lego men gillar inte som tam me krabba
det ska va utan seafood
glimten66

Rökt Ål
Ålasoppa
Kokt Ål
Stekt Ål
Luad Ål
Halmad ål
Ålaladåb
Timjansål

Phirawan du gör oss hungriga hela tiden

Mvh Peter

Rolf skriver:
"Då minns jag inte helt fel då, I skåne körde dom inte med Timjasål eller omelett"

Var ligger då Svalöv? Om inte i Skåne.

Oj vad ni killarna har skrivit!!

Som tam poo och poo pla ra det är thailändska favoriter.. Krabba kan vara komma från salt vatten och sötvatten . Poo naa(Fält krabba)= ปูนา som jag gillar.
Här kommer en bild .Som tam.

semester 2-31 mars 2011 094.jpg

Min fru älskar Som Tam med Pla ra. Jag visade bilden för henne, hon skall äta det till middag ikväll. Själv avstår jag dock, det blir Khao pad för mig istället. :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Min fru älskar Som Tam med Pla ra. Jag visade bilden för henne, hon skall äta det till middag ikväll. Själv avstår jag dock, det blir Khao pad för mig istället. :thumbsup: :thumbsup:

Hälsa din fru!!

Mummm vad gott!

Vet ni vad är det?

Nu skickar jag bara foto på mat.hehe dags att äta snart.

semester 2-31 mars 2011 128.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp