Sevärdheter i Bangkok

E

EV

Gäst
En resa till Bangkok för att titta på Budda templet Wat Arun .
Här är vi ved Templet
Och på väg till översta våningen

PC240005.png

PC240006.png

PC240010.png

PC240012.png

PC240027.png

Kan rekommendera åka med Taxi båtarna, vi åkte från central pier upp till nonthaburi (med lite stopp på vägen, bla Wat Pho).

15฿ får man åka så långt man vill, ej tourist boat den kostar 40 och åker ej lika långt.

Rekommenderar en tur till Meuang Boran för den som har bil. Eller den som har kondition och reser när det inte är för varmt. Schysst ställe att cykla runt i.

Bangkoks "gröna lunga" är också ett schysst ställe att slappna av från storstaden för oss som är här för länge. Se på google earths satellitbild så ser du något som liknar en halvö i södra Bangkok under Chaopraya. Går inte att missta då det är typ det enda helt gröna stället i staden.

Siam Ocean World
Två våningar under Siam Paragon Köpcentrum är denna underjordiska akvarium en av de största
i Sydostasien , Kommer att blända dig med utställningar i värdenklass , och över 30.000 nyfikna
fiskar titta på dig

38945238s.jpg

7313230s.jpg

7794715s.jpg

19753571s.jpg

19753571s.jpg

19853771s.jpg

Priset för ocean world är ju dock rena scammen. Nog att man är van vid dubbelstandard här. Men de tar verkligen priset.. Arbetstillstånd eller thaikörkort spelar ingen roll enligt andra som varit där...

Jag kan gå med på dubbla priser när det är nationalparker eller annat som går på skatten. Men Ocean world och Safari world är bara ren utsugning ur turister.

Jag har aldrig varit och kollat på fiskarna, ändå har jag varit utanför entrén, men vi skulle göra något annat, stod och rökte en cigg när en vakt kom och sa att det fick man inte göra där utan var tvungen att gå ner till gatan, då gick vi och gjorde annat

En tur till Bangkok för att titta på blommor
Här är det Sydostasien mästerskap i blommordekoration
Så här var det mycket fint att se ,vi var härefter det stängdes , den sista dagen . Så allt här gick på soptippen
Så här skulle ni värd alla med trägård och hämta blommor i släpkärra efter moppen

P1120127.JPG

P1120128.JPG

P1120129.JPG

P1120130.JPG

P1120137.JPG

P1120138.JPG

P1120141.JPG

P1120142.JPG

P1120143.JPG

Förstagångsbesökare
För den som besöker Bangkok för första gång kan upplevelsen bli övermäktig .Här gäller det att hitta
rytmen och inte låta Bangkok kontrollera dig , ta de lungt och treva deg fram , det är viktig att du känner
dig trygg . Låt de som bor och lever här ordna kaoset , For det är kaos . Ge staden en changs , den har så
otroligt mycke att erbjuda .

Bangkok_980x571.jpg

bangkok.jpg

Bangkok2.jpg

top10-hotels-.jpg

Nä, man ska inte vara ute i sista sekunden om man t.ex ska ta en taxi och tro att man ska hinna fram i tid i rusningstrafik
Den staden sover aldrig, alltid någon som är ute och gör business

Så sant som det var sagt. När man bor här är det lätt att glömma hur man reagerade första gången. Viktigt att inte göra.
Jag har t.ex. träffat vänner, förstagångsbesökare, o sedan lämnat dem någonstans o sagt typ "bara ta 2:an då kommer ni tillbaka till Phra Nakhon".
Skulle jag bli lämnad vid en busshållplats första gången skulle jag få spader..

Undvika traffik gör man bäst genom båtarna på Chaopraya och Saen Saep. Sen skytrain och MRT där båtarna inte går. Men nätverket kunde ju vart större. Pinsamt att lilla stockholm utklassar bkk på den fronten..

Ja Bkk är grymt, men som ni säger bråttom ska man inte ha.
Dock tog det bara ca 25min senast (från Pratunam) till flyget :) åkte strax innan kl 7 på morgonen så det var lite trafik.

Ja Bkk är grymt, men som ni säger bråttom ska man inte ha.
Dock tog det bara ca 25min senast (från Pratunam) till flyget :) åkte strax innan kl 7 på morgonen så det var lite trafik.
Den tiden har inte trafiken riktigt börjat, å andra sidan så har man ju inte så bråttom på semestern

Priset för ocean world är ju dock rena scammen. Nog att man är van vid dubbelstandard här. Men de tar verkligen priset.. Arbetstillstånd eller thaikörkort spelar ingen roll enligt andra som varit där...

Jag kan gå med på dubbla priser när det är nationalparker eller annat som går på skatten. Men Ocean world och Safari world är bara ren utsugning ur turister.
Vad kostar Ocean world då?
Tänkte ta med mig familjen till Bkk i vinter och vill gärna undvika dom värsta fällorna.
Grand Palace kostade ju 400 baht när jag var där för ett par år sedan och gratis för Thai så lite ocker men är ju värt det iaf.

angående priser, saxat från 2pricethailand:

Adults/ผู้ใหญ่ –Thai/คนไทย: 400 Baht
Foreigners/ชาวต่างชาติ: 900 Baht
(125% more expensive for foreigners)

Children/เด็ก –
Thai/คนไทย: 280 Baht
Foreigners/ชาวต่างชาติ: 700 Baht
(150% more expensive for foreigners)

Bangkok , Khlong Phadung Krung Kasen , Här är en plats i Bangkok som är värd att titta på .
På kanalen här har dom Floating Marked , Och blomster dekroasjoner av det finaste jag någonsin sett
Och stadigt nya saker här ved kanalen .
Jag reser på dagsturer till Bangkok , det är bara 50 minutter med buss på morgonen , ingen trafik .
Se foto av kanalen .

1427005416-3534228179-1.jpg

c1_483220_150225065650_620x413.jpg

P1120166.JPG

P1120167.JPG

P1120168.JPG

P1120169.JPG

P1120170.JPG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp