Spöke i Khao Lak chockar 2 dussin elever så svårt att de tvingas till sjukhus (Phuket)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Nästan två dussin elever i Phuket rusades till Patong Hospital under morgonen efter att de skrikande och skakande kollapsade under en morgonsamling - tre av de nio elever som fick lugnande medel av läkare ligger fortfarande kvar på sjukhuset.

Enligt rapporter så ska boven i dramat vara ett spöke i Khao Lak som blev förnärmat av en flicka som hängde sin sarong på ett "olämpligt ställe". Eleverna - 21 flickor och 1 pojke mellan 13 till 15 år gamla - ska allihopa ha varit på en scoutresa till Khao Lak under fredagen. "När vi var på campingresa så hängde en av flickorna sin sarong på ett olämpligt ställe. Senare så rapporterade andra elever att de sett vad som såg ut som en kvinna sittande på den flickans axlar," sade en lärare. "Medan vi var i Khao Lak så hade jag till och med en dröm där en röst sade åt mig att ta tillbaka flickan till där hon hängt sin sarong och be om ursäkt," sade han.

Dr Sirichai Silapa-archa - direktör för Patong Hospital - berättade att alla var i chocktillstånd och hyperventilerade. 13 av eleverna släpptes innan lunch, medan de kvarvarande nio hölls kvar eftersom de fortfarande skrek och kastade med sina kroppar.

Jag hade en gång en nyhetstidning som hette "En ding ding värld". Den var full av förfalskade nyheter och överdrifter samt skumma retuscherade foton. Det här känns ju som något från den tidningen om man inte känner till Thailands besatthet med spöken och andar :wai:

Frugan och barnen tror fullt och fast på spöken, dom är fullständigt övertygade. Frugan tyckte t o m att hon och svägerskan såg min mamma när vi var hemma hos farsan innan hon blev begravd. Måste vara jobbigt! :o

Var tvungen att ha en trappa som svängde åt höger upp till andra våningen i huset för enligt Thai kan inte spöken svänga åt höger så dom inte kan komma upp.
Därför Thai alltid går i högersväng när dom går runt templet under ceremonierna för spökena går med vänstersväng. Så kommer du med i en sån ceremoni och går motsatt håll en Thai kan dom tro att du är ett spöke :) Var svärfar som förklarade det för mig efter en Thai ceremoni.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
1