Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag vill minnas att dubbla eller tredubbla volymen av vattnet måste cirkuleras per dygn. Så det beror ju på storlek av pumpen, men knappast hela tiden.
Jag har en extremt galen ide om hur jag vill göra min pool. Jag har liten tomtarea så jag bygger på höjden. Ovanför köket på den tänkta terassen (ännu en uteplats) så fantiserar jag om en liten pool med "jetstreem" så man kan simma mot strömmen och kombinerad med ett bubbelbad. 3x4 meter räcker mer än väl för att motionsimma och njuta av bubbel med en drink i näven (inte samtidigt)
Jag har en extremt galen ide om hur jag vill göra min pool. Jag har liten tomtarea så jag bygger på höjden. Ovanför köket på den tänkta terassen (ännu en uteplats) så fantiserar jag om en liten pool med "jetstreem" så man kan simma mot strömmen och kombinerad med ett bubbelbad. 3x4 meter räcker mer än väl för att motionsimma och njuta av bubbel med en drink i näven (inte samtidigt)
Låter som en dyr elräkning båda husen jag hyrt med en normal pool och pump har legat 3000-4000 bath högre i elräkning än dom 2 hus jag inte haft privat pool.
Jetstream som är så kraftig behövs det säkert ännu större pump.
Vi köpte en pool från Desjoyaux i samband med att vi byggde huset för 11 år sedan. Det ingick en 10-års garanti på själva poolen, inte inklusive den inbyggda pumpen, och den tidslängden var nog väl uttänkt för nu börjar den så sakteliga läcka och PVC-liningen börjar blekna.
Vi betalade 600,000 för poolen och har nog lagt ungefär 400,000 till på kemikalier, pumpreparationet mm över åren så den har nog kostat 1 miljon plus en hel del el och arbete. Även om vi använde den flitigt i början så blir det över 1,000 Baht per dopp. Jag gillar dock skarpt att sitta och läsa vid poolen och det har också ett värde och den ser ju bra ut.
Jag ska höra med Desjoyaux vad det kostar att byta ut plast, pump etc men kostar det nästan lika mycket som en ny så täcker vi nog bara igen poolen efter Songkran. Vi har en gemensam pool vid vår condo och dottern simmar varje vecka i skolan så vi klarar oss ändå.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.