Thait healthcare på 6:te plats.

PanPan

Nedtystad
Thailands health care system kom på 6:te plats i världsrankning på länder med bäst health care system..
Det kan jämföras med Sverige som kom på 28:de plats.

Även om dom e duktiga kan man ändå va rädd att ta en spruta.

1568046799049.jpg

Hej

Han ser ju ut som om han ska börja gråta och alla skrattar åt honom, minst sagt pinsamt.

Mvh isan lover
Kanske inte är en riktig bild utan photoshoppad?
Om så är fallet skall man vara försiktig med att lägga ut sånt i Thailand, en lag genomslogs nyligen som förbjöd att sprida falsk propaganda, fake news etc i social media. Så sprida nåt som inte är sant är numera olagligt.
Så om det är en photoshopad bild skulle den i teorin kunna innebära fängelse eller svartlistning ifrån landet för en utlänning.
För Thai, fängelse eller böter.

Kanske inte är en riktig bild utan photoshoppad?
Om så är fallet skall man vara försiktig med att lägga ut sånt i Thailand, en lag genomslogs nyligen som förbjöd att sprida falsk propaganda, fake news etc i social media. Så sprida nåt som inte är sant är numera olagligt.
Så om det är en photoshopad bild skulle den i teorin kunna innebära fängelse eller svartlistning ifrån landet för en utlänning.
För Thai, fängelse eller böter.

Är du helt säker på att det är tillåtet att kommentera bilden överhuvudtaget. Jag tror det lämpligaste är att bara vrida bort huvudet.

Är du helt säker på att det är tillåtet att kommentera bilden överhuvudtaget. Jag tror det lämpligaste är att bara vrida bort huvudet.
Nä det är inte säkert för folk har blivit gripna och förhörda har man läst i media genom att trycka like eller kommenterat negativt på nidbilder som är fake.
Det kan ingen ha missat, stått rätt mycket om i media senaste åren, så inte så smart som utlänning att göra det.
Riskerar ju trots allt att bli utslängd.

Behöver ingen översättare för att tolka en nidbild och en like ;)

Nä det är inte säkert för folk har blivit gripna och förhörda har man läst i media genom att trycka like eller kommenterat negativt på nidbilder som är fake.
Det kan ingen ha missat, stått rätt mycket om i media senaste åren, så inte så smart som utlänning att göra det.
Riskerar ju trots allt att bli utslängd.

Behöver ingen översättare för att tolka en nidbild och en like ;)
Varför skulle den vara fejkad? Det är många som är spruträdda och inget att skämmas över, inte ens för en PM. Men visst är det säkert många som försöker göra sig lustiga.

Varför skulle den vara fejkad? Det är många som är spruträdda och inget att skämmas över, inte ens för en PM. Men visst är det säkert många som försöker göra sig lustiga.
Ja jag skrev inte att den var fejkad.
Jag skrev kanske och är den det så kan det vara lagbrott som dom varnat i media att dom är väldigt hårda mot nu och dom har centraler som bara fokuserar på socialmedia och olämpliga fake inlägg.
Detta kan inte undgått någon som läser Thaimedia.

Jag har aldrig hört talats om CEOWORLD Magazine och när jag googlade lite så verkar de inte ha sådär jättehögt anseende. Köper in diverse "10 Best and 10 Worst...." från diverse suspekta "frågeformulärsföretag" och säljer klick på det. Taiwan har högt anseende inom vården men att Thailand skulle vara 6:a, eller ens 60:e, är givetvis bara absurt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp