Tomtpriser i thabo, nong kai, Thailand, verkar hutlöst dyra

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

Janne p

Gäst
Hej.
Frugan vill genomföra sin dröm att bygga ett hus i thabo utanför nong kai, vi har kollat på olika tomter men jag tycker att det det är hutlöst dyrt, vi är villiga att betala max 500 000 bath för 1 rai men har inte hittat rätt ännu, priser som vi tittat på är runt 1 000 000 bath. Har bara kollat med banker samt släktingar, misstänker att dom tar till priset eftersom min fru bor med mig i sverige.
Frugan påstår att priset är pga närheten till bron över till laos samt att dom ska börja bygga järnväg till bangkok snart, ok gott o väl jag accepterar att det blir högre pris pga detta men tycker ändå att 1 mille är väldigt dyrt, tips på vart jag kan söka tomter emotages tacksamt!
Och vad tycker du om priset??
Jämför inte med tomtpriser långt ut på landet tack, utan vill veta tomtpriser i thabo / nong kai. Med vänlig hälsning, janne

Hej.
Frugan vill genomföra sin dröm att bygga ett hus i thabo utanför nong kai, vi har kollat på olika tomter men jag tycker att det det är hutlöst dyrt, vi är villiga att betala max 500 000 bath för 1 rai men har inte hittat rätt ännu, priser som vi tittat på är runt 1 000 000 bath. Har bara kollat med banker samt släktingar, misstänker att dom tar till priset eftersom min fru bor med mig i sverige.
Frugan påstår att priset är pga närheten till bron över till laos samt att dom ska börja bygga järnväg till bangkok snart, ok gott o väl jag accepterar att det blir högre pris pga detta men tycker ändå att 1 mille är väldigt dyrt, tips på vart jag kan söka tomter emotages tacksamt!
Och vad tycker du om priset??
Jämför inte med tomtpriser långt ut på landet tack, utan vill veta tomtpriser i thabo / nong kai. Med vänlig hälsning, janne
Vet inte vad priserna ligger på där, men din fru har rätt i att det är populärt och många faranger också är intresserade. Sen tror thai att marken är mer värdefull än den är och att en farang finns med i bilden gör den ännu dyrare. Köpa av släktingar ska man nog undvika. Be närmare släkt lyssna och hålla utkik, nämn inte att du eller din fru ska köpa den förän priset är klart.

Tror Krister kanske har koll på vad som är rimligt där då han hade hus i Udon.

Vet inte vad priserna ligger på där, men din fru har rätt i att det är populärt och många faranger också är intresserade. Sen tror thai att marken är mer värdefull än den är och att en farang finns med i bilden gör den ännu dyrare. Köpa av släktingar ska man nog undvika.

Tror Krister kanske har koll på vad som är rimligt där då han hade hus i Udon.

Senast redigerad av en moderator:
Tack för svar!
Ja givetvis så ökar dom priset om dom vet att det finns en farang med i bilden, jag håller mig i bakgrunden och det är frugan som ringer runt men eftersom hon ringer från sverige så lägger thai ihop ett och ett....vi har oxå lagt ut krokar via släktingar och jag är faktiskt inte orolig för hennes släktingar i thabo, dom är godhjärtade.
Skulle vilja få lite mer tips på hur man söker tomter i thailand.

Kronans kalle...

Kolla på auktioner i området Du tänker dig.

Belånad mark som är lämnad som säkerhet, till bank, låneinstitut, kan långivaren lämna till indrivning, typ svenska kronofogden,

om betalningarna inte sköts, har en gång själv varit en gång på en dylika auktion, säger inte att Du ska handla, men att få ett hum om

priser, läge, går även att lägga bud, allt finns nedskrivet, bara att läsa. Lycka till...

En släkting här har 1,5 rai mark tvärs över gatan och önskat pris , 1 mille, inte kunde jag hålla mig för skratt, asg, priset borde ligga på högst 250-300

Ytterligare en släkting har 15 rai några kilometer bort, han frågade oss på 2.5 mille, enligt mig borde priset ligga runt 1.8, han har själv sagt att jag har tagit
i när det gäller priset, vill egentligen inte sälja. Den marken är intressant, 50% på var sida om vägen, således runt 7 rai sjötomt, Thai tycks inte göra någon större skillnad på inland och sjötomt.

Nåväl, lite off topic, återigen, lycka till, simma lungt
Lnad,vet 047.JPG

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Chatsuwan