Handel med vilda djur i Nong Khai.

Här håller dom sig i byn under dagarna, men på nätterna kammar hundflockarna igenom fälten, jag ser ju hundspår överallt när det är dammigt eller blött så dom sätter spår. Inte konstigt att det inte finns några djur här...

Jo på fälten är dom absolut , men vi har en riktig skog , dvs en skog med 20 m höga träd och små fina sigat ,aldrig att att jag ser varken hund eller människa där , bara en galen Farang med pannlampa som skjuter risråttor på natten med en Diana 54 ca 22 :)
Då förstår jag varför du klagar på din pension när du måste äta risråttor.:laugh:

Ormar låter jag hellre leva, dom gör bättre nytta då. Men självklart skulle jag prova om jag blev erbjuden. Något eget dödande för matens skull blir det inte.
Skall man döda dem , då skall det vara de som det finns massor av , till ex som jag nämnde råttsnoken (Gnoo Sing )
den är god och utrotas inte i första skedet

Hej

Ytterligare en tjuvjägare gripen för att ha skjutit en dräktig s.k ”get antilop” i en skyddad skog i Petchabun.
Enligt polisen handlade det om en bybo som ville ha mat på bordet.

HUNTER CONFESSES TO MURDERING PREGNANT GOAT-ALOPE
By Asaree Thaitrakulpanich, Staff Reporter
June 13, 2018 3:53 pm
IMG_6335-696x452.jpg

Boonchan Saengnoi, 41, points to the carcass of a serow he hunted Tuesday night in Phetchabun.

PHETCHABUN — She was murdered and filetted. Her fetus taken. Hours later, one man had confessed to the grisly deed while another escaped into the forest.

Police were still looking Wednesday for the hunter who helped kill a kind of goat-antelope one day after another confessed to poaching in the protected forest area in the central province’s Wang Pong district.

“Ko shot first, then I shot it more,” Boonchan said, referring to the other hunter who ran away. “Then we skinned it for the meat and left the pelt and bones in the forest.”

Boonchan has been charged weapons possession as well as hunting or attempting to hunt a protected species, a crime which carries a maximum penalty of four years in jail and a 40,000 baht fine. He’s also charged with hunting in protected area, for which he faces up to seven years in jail and a fine of 100,000 baht.

upload_2018-6-13_22-39-21.jpeg

Läs hela artikeln här: http://www.khaosodenglish.com/news/...r-confesses-to-murdering-pregnant-goat-alope/

Mvh isan lover

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar
124