SV: Nong Nasaeng (Chaiyaphum)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Hejsan Pekka!!!

Den burmeiska pytonormen dog hos min polare (bilden). Den råkade oturligt nog snärja in sig vid stammen av hans Redwood trä, där polarn hade massa ståltråd wirad utav någon anledning.

Så ormen måste ha dött en kvalfull död den natten. Jäkla stollar som inte tänker sig för dessa falanger.. tycker faktiskt synd om ormen..

legolas
Hej igen Lego.Håller med dig :thumbsup:
Jag själv är naturnörd,när jag åker ut i skogen ser man aldrig stora ormar.
//Pekka

Hur pass vanligt är det med ormar på tomten? Själv har jag inga problem med dom men det finns ju andra.
Kanske ska skaffa en sån där pinne med en klyka i änden :D

"Rolf " sa:
Hur pass vanligt är det med ormar på tomten? Själv har jag inga problem med dom men det finns ju andra.
Kanske ska skaffa en sån där pinne med en klyka i änden :D

Jag har sett några hemma hoss oss men min svägerska hade en kobra i attackställning framför sig för några månader sedan. Svärmor slog ihjäl den. Runt Khon Kaen lär det finnas gott om kobra enl frugan.

"Berralund " sa:
Jag har sett några hemma hoss oss men min svägerska hade en kobra i attackställning framför sig för några månader sedan. Svärmor slog ihjäl den. Runt Khon Kaen lär det finnas gott om kobra enl frugan.
Det låter mer spännande än en igelkott :)

Jag är inte orolig skulle tycka det vore lite spännande med lite vilda djur på tomten.
I sovrummet vill jag däremot inte ha några det räcker med frugan :D
Nä jag tror inte att det är någon större risk för några vilda djur i det området som vi siktar på.
Det enda vi kan skryta med här hemma är älg, rådjur, räv,lo och katter :D och en och annan orm snok och huggis

"legolas " sa:
Enligt mitt lilla vetande i frågan, så är grunden för ormar samma som det är för alla djur ute i naturen. De har det gemensamt att de vill helst av allt ha NOLL kontakt med oss människor.

Djur vill ha mat..... människor strör matrester omkring sig.. djur dras till resterna, och sedan hamnar de i situationer som varken djur eller människa är vana vid. och därför hanterar bägge parter problemet stundtals lite udda och stolligt enligt mig.

Människan är fruktansvärt aningslös och ofta ofta ganska korkad i sin kontakt med vilda djur. helt ovetandes så ställer vi de vilda djuren inför situationer där djuren blir "instängda" utan att kunna fly.... Det är då som djurens överlevnadsinstinkt träder in och de försvarar sig.

När människan försvarar sig, då hamnar vi i tidningen eller TV och får ett fång rosor. När ett djur försvarar sig, då skall det slaktas och alla förfäras.

Rolf,,, mitt råd till dig när det gäller ormar.. bygg en mur runt din tomt...se till att plocka bort alla dessa grodor och paddor som huserar inne på tomten. Försök att INTE inne på tomten lägga massa skit och skräp i högar. under dessa högar så trivs ormar, och där föder de också sina ungar.

Slutligen om du skulle mot förmodan stöta på en orm, vilken orm det än är... mycket enkelt.... ställ dig aldrig ivägen för den enda flyktväg som ormen vill ta,, gå åt sidan, och stampa i marken, på behörigt avstånd, ormen känner då vibrationerna och försöker att ta sig därifrån, för som sagt var, den vill INTE ha nåt med oss att göra.

Lycka till och var inte orolig.... så himla vanligt är det inte inne i områden som du skall bo i, vågar nästan säga att det vore ett under där i Baan Phae om du fick en orm inne på din tomt.

:wai: :wai:
Amen

En mur har lite skydd,men grinden till huset ar vell inte av cement.
Bara en liten undran ;)

Hej igen.Manga har fobi for ormar.Ormar ar skygga inget man ser varje dag ;).
Den vanligaste husdjur vi traffar pa i huset ar tukke (Gekko),ar ej giftig.Men efterssom den ater allt,sa maste man ta medisin mot Rabies och blodforgiftning om man blir biten.
;)
En liten bild pa tukke
//Pekka

P8040506%20[800x600][1].jpg

Å fan det var bra att veta. Bits dom, men det är väl bara när man försöker slänga ut dom. För dom anfaller ju inte :)

Fordelen med Tukke dom ar bara aktiva pa natten :).
Nackdelen nar dom far ett riktigt bett sa slapper dom ej bytet,typ ett finger ;).

Fan va jag ar tragig en fredags kvall ::)
:beer: :beer:

Det är det väl hon ska stå vid spisen och fixa käk så det rummet måste säkras för vilda djur :D

Underbara bilder, mycket färg, härligt som vanligt när du är i faten med dina bilder och texter.

"legolas " sa:
Häärliga tider, hur ser schemat ut då??

Roffe, det är nog bra det avståndet, alltså mellan Chauiyaphum och Bang Phae, våra fruar hade nog inte gillar hur mycket vi hade umgåtts med öl, sprit och käftsmällar!!!
;D ;D ;D
Fan dom får väl lära sej :D Den man älskar den agar man :-*

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Chatsuwan
C