Mitt gym i Nong Prue Pattaya

Ja Jonas, jag skall inte tjöta med dig, vill dig ju inget ont.

Men tycker då att i ditt fall och sådana som inte tar idrotten som speciellt allvarligt, de kan ju skita i att stretcha. Medans idrottsmän naturligtvis stretchar, annars är det rent vansinnigt korkat, att utsätta sin muskler för max-belastningar,,,, och vara kalla och odragna (ostretchade)

Jonas ::: Bli nu inte förbannad igen ...Jonas skrev :: Läste för ett antal år sen i något hälso/tränings magasin att nya (då) studier visade på att stretching var inget nödvändigt och kunde istället vara riktigt skadligt att stå och tänja ut sådär.;) OK , jag stretchar och mår bra av det ,annars kommer jag fn inte till gymet i morgon bitti , blir stel som fn av bänkpressen , därför sätter jag nu upp fötterna på bänken , inte i marken , du min rygg svanker mindre med fötterna på bänken mao, bättre stöd när jag hivar upp 80 kilo på stången , som är fö, är mycket för en gammal gubbe på snart 67 bast :(

Jonas ::: Bli nu inte förbannad igen ...Jonas skrev :: Läste för ett antal år sen i något hälso/tränings magasin att nya (då) studier visade på att stretching var inget nödvändigt och kunde istället vara riktigt skadligt att stå och tänja ut sådär.;) OK , jag stretchar och mår bra av det ,annars kommer jag fn inte till gymet i morgon bitti , blir stel som fn av bänkpressen , därför sätter jag nu upp fötterna på bänken , inte i marken , du min rygg svanker mindre med fötterna på bänken mao, bättre stöd när jag hivar upp 80 kilo på stången , som är djäkligt mycket för en gammal gubbe på snart 67 bast :)
"KUNDE"

Jonas ::: Bli nu inte förbannad igen ...Jonas skrev :: Läste för ett antal år sen i något hälso/tränings magasin att nya (då) studier visade på att stretching var inget nödvändigt och kunde istället vara riktigt skadligt att stå och tänja ut sådär.;) OK , jag stretchar och mår bra av det ,annars kommer jag fn inte till gymet i morgon bitti , blir stel som fn av bänkpressen , därför sätter jag nu upp fötterna på bänken , inte i marken , du min rygg svanker mindre med fötterna på bänken mao, bättre stöd när jag hivar upp 80 kilo på stången , som är fö, är mycket för en gammal gubbe på snart 67 bast :(
Ja 80 kg e ju lagom uppvärmning

Kanske lite off .. Men visst går det att gå ner tio kilo på tre mån , utan att träna o röra sig , >Eller?

Du behöver kanske 2000 kcal/dygn. "Svälter" du så kanske energiåtgången kan gå ned 10%?

1 gram protein innehåller 4 kcal.
1 gram kolhydrater innehåller 4 kcal.
1 gram fett innehåller 9 kcal.

Låt oss anta att kolhydraterna (glykogenet) är slut efter ett dygn eller två och du inte framledes tappar alltför mycket muskelmassa, då tar du din energi från kroppsfettet. Drick vatten och ät vitamin/mineraltillskott så skulle du teoretiskt kunna gå ned c:a 200 gram per dygn. Efter 50 dagar har du tappat 10 kg, fast du lär nog inte fungera i vardagen :rolleyes:

Viktminskning sköter man i köket och inte på gymmet.

Mer realistiskt, så kanske du kan lägga dig på ett underskott om 600 kcal per dag, vilket kanske skulle motsvara 140 dagar för att gå ned 10 kg. Luktar du aceton så är du på rätt väg :p

Bortse gärna från proteinet som energikälla. Smältbarheten på protein är mycket låg, även om energiinnehållet teoretiskt är det samma som för kolhydrater.

Du behöver kanske 2000 kcal/dygn. "Svälter" du så kanske energiåtgången kan gå ned 10%?

1 gram protein innehåller 4 kcal.
1 gram kolhydrater innehåller 4 kcal.
1 gram fett innehåller 9 kcal.

Låt oss anta att kolhydraterna (glykogenet) är slut efter ett dygn eller två och du inte framledes tappar alltför mycket muskelmassa, då tar du din energi från kroppsfettet. Drick vatten och ät vitamin/mineraltillskott så skulle du teoretiskt kunna gå ned c:a 200 gram per dygn. Efter 50 dagar har du tappat 10 kg, fast du lär nog inte fungera i vardagen :rolleyes:

Viktminskning sköter man i köket och inte på gymmet.

Mer realistiskt, så kanske du kan lägga dig på ett underskott om 600 kcal per dag, vilket kanske skulle motsvara 140 dagar för att gå ned 10 kg. Luktar du aceton så är du på rätt väg :p
Korrekt , jag går inte ner i vikt i alla fall , magen är idag bestående av muskler , men jag väger fortfarande 103 kilo , efter snart ett år på gym fem dagar i veckan ,märkligt ...

hehe har sett de killarna... håller med dig, bygger muskler för att se ut som en hel karl, och det ser faktiskt löjligt ut med en välbyggd överkropp, och taniga små ben som mest liknar " 2 vita Marlboro uppstuckna i arslet"!!!!

hehe har sett de killarna... håller med dig, bygger muskler för att se ut som en hel karl, och det ser faktiskt löjligt ut med en välbyggd överkropp, och taniga små ben som mest liknar !!!!
Där gav du mig ett gott skratt" 2 vita Marlboro uppstuckna i arslet" 555555:):):):)

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
5
Visningar
2 K