En tulpan vissnade....
Jag tänkte faktiskt ta en timeout, ibland blir det för mycket, som nu när det blir mycket på en gång, och blir det timeout så blir det svårare att komma tillbaka i tråden, man missar kontinuteten, det som händer nu att vi hittade en tid för röntgen till frugan, väntetiden var 3 månader, tid som inte finns att vänta, frugan, yngre syster och en systerdotter åker i morgon vid 09.00 till Korat, stannar över natten på hotell, söndag röntgen, tar ungefär 1 timma, (vi hittade en tid) sedan är det väl bara återresa till hemmet, själv har jag fått uppdraget att sitta barnvakt till djuren på farmen, och kostnaden för röntgen är 25.000B, dom vill ha en handpenning, så den mailade vi över, en handpenning på 15.000 av 25", lite väl kraftig handpenning kan man tycka, men detta är nu klart så långt, för några dagar sen så var vi iväg på en restaurang för att fira en systerdotter som fyllde år, vi sitter där och äter en buffe", till bordet kom det en tjej med en låda på magen och ville sälja lotter, jag vänder mig om för att köpa en lott, min fru säger att Ubon ska inte köpa några lotter, jag återgår till att äta, tittar åt sidan där min fru sitter, hon har vänt sig om och håller på att köpa lotter, hon köper 5 lotter med samma nummer, ok tänkte jag, då ska jag också köpa 1 lott, tar samma nummer som frugan, efter några dagar så var det dragning, och naturligtvis vinner frugan 4000B, hon hade 5 lotter med samma nummer, så totalt blev det för hennes del 20.000B, och jag hade en lott med samma nummer, för min del blev det 4000B, andra gången jag vinner 4000B på det statliga lotteriet, vidare så funderar jag på om det är någon ide" att träffas "in person" och umgås? tror nog bilden visar vad jag menar...