Ubon bygger en farm....

Jodå, jag vet, dom har jag träffat på vid ett antal tillfällen, senast igår vid 2 tillfällen, och idag 2 gånger...:) dom vinkade fram mig, beslagtog kameran för att tömma på dessa bilder, hur tömmer man denna? ser Ubon ut som ett tekniskt geni? jag sa som det var, ny kamera för mig, har inte en aning, nu vet jag, ungefär som tulpan, att high way patrol vill inte vara med på bild, annars har inte detta varit några problem med att ta kort.

Nya avloppssystemet 003.JPG

Nya avloppssystemet 004.JPG

Och det blev bingo, 5 i rad, även idag åkte jag igenom en poliskontroll, å det blir 5 på raken, dom senaste dagarna.

Det talades lite tidigare om polisens nya tillskott i fordonsflottan, mc, vi kom väl aldrig riktigt fram till hur många cc det var, jag hittade på en av en händelse, och som jag kunde utläsa så ska det vara, Honda CBR 300R, och nu har vi lärt oss ytterligare ett onödigt vetande...

Olycka 7.jpg

Idag ett besök hos Mr: Cafe (brukar ta en morgon fika emellanåt) som jag kallar han, han har ett litet cafe i nästa lilla stad, några kilometer hemifrån, naturligtvis på vägen hem, poliskontroll, fast det är inga problem, dom känner igen mig och vinkar förbi, fast det har blivit fler kontroller, senaste veckan i stort sett varje dag, och polisen gjorde besök hemma och slog till med en razzia på farmen, fast riktigt så var det inte, en av dom ville köpa några kalkoner och Gai dam, tog med sig något kilo groda, fånga in fåglarna på kvällen, fåglarna hämtades morgonen efter.

Polisbesök 028.JPG

Polisbesök 025.JPG

Polisbesök 022.JPG

Här är ytterligare ett intressant projekt, frågan är, hur många år ligger avskrivningen på?

Zero Sun™ – ett banbrytande energiexperiment

Intill Vitbergets fot i Skellefteå byggs en helt vanlig villa som är självförsörjande på solens energi – året runt. Vintrarna i norr må vara långa, kalla och mörka, men Skellefteå Krafts övertygelse är att framtiden är ljus med Zero Sun.

Huset är försett med solpaneler på taket. När solen skiner genereras el som i första hand går till husets direkta energiförsörjning, hushållsel och varmvatten. Överskottet lagras därefter i batterier.

När batterierna är fyllda startar produktion av vätgas med hjälp av en elektrolysör. Vätgasen leds vidare och lagras i en separat byggnad på tomten.

I vätgastuberna sparas solöverskottet till de tillfällen då energin behövs som mest. Till exempel när det är mörkt och kallt.

På vintern sker processen baklänges. Vätgasen leds tillbaka till huset, in i en bränslecell där gasen omvandlas till el som laddar batterierna på nytt.

Bränslecellen är dessutom vattenkyld, vilket gör att spillvatten kan återanvändas för uppvärmning och varmvatten.

Läs mer om energiexperimentet på zerosun.se

Nu blev det ett nytt datum för byggstart av snickarboa, 19-20 November, jag har minskat lite på golvytan, till c:a 20m2, tror nog det kan bli bra för min del, bygga större, men då får jag bygga på farmen och då blir det c:a dryga 100 meter till huset, bygga snett framför huset så blir det 10 meter från ingången till huset, och det blir närmare till el och vatten, verktyg och maskiner samlade på en plats, och skulle jag komma på att vilja göra något en kväll så är verkstaden 10 meter bort.

Där är gräsmattan jag tänkte bygga på, golfbanan, fast jag spelar inte golf så det skit samma,(pensionärsbandy)..:) tyvärr så får nog min egenhändigt planterade palm stryka på foten.:(

Bike 250 cc 268.JPG

Nu blev det ett nytt datum för byggstart av snickarboa, 19-20 November, jag har minskat lite på golvytan, till c:a 20m2, tror nog det kan bli bra för min del, bygga större, men då får jag bygga på farmen och då blir det c:a dryga 100 meter till huset, bygga snett framför huset så blir det 10 meter från ingången till huset, och det blir närmare till el och vatten, verktyg och maskiner samlade på en plats, och skulle jag komma på att vilja göra något en kväll så är verkstaden 10 meter bort.

Där är gräsmattan jag tänkte bygga på, golfbanan, fast jag spelar inte golf så det skit samma,(pensionärsbandy)..:) tyvärr så får nog min egenhändigt planterade palm stryka på foten.:(

Visa bilaga 73735
Det är bra att bygga där.
För det verkar som du har ingen gräsklippare, ser för jävligt ut.:D:D:D:D:wai:

Ubon är avstängd, på begränsad eller obegränsad tid...

Jag anser att forumet ska vara ett forum, inte en tjafslåda.

Ubon har tagit beslutet att stänga av mig själv, kanske jag kommer in med någon blänkare någon gång, men inte att jag lägger ner tid på bilder och text, och anledningen är att andra forummedlemmer inte respekterar, vad andra tycker om mitt beslut, upp till var och en...

Svaret finns i denna tråd
Gifta sig med thai i sverige, gifta sig med densamme i Thailand och sedan skilsmässa.

Ubons projekt går vidare, peltier, har beslutat att byta fläktar mot vattenkylning.

Ha det gott

Ubon

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Ubon är avstängd, på begränsad eller obegränsad tid...

Jag anser att forumet ska vara ett forum, inte en tjafslåda.

Ubon har tagit beslutet att stänga av mig själv, kanske jag kommer in med någon blänkare någon gång, men inte att jag lägger ner tid på bilder och text, och anledningen är att andra forummedlemmer inte respekterar, vad andra tycker om mitt beslut, upp till var och en...

Svaret finns i denna tråd
Gifta sig med thai i sverige, gifta sig med densamme i Thailand och sedan skilsmässa.

Ubons projekt går vidare, peltier, har beslutat att byta fläktar mot vattenkylning.

Ha det gott

Ubon
Anmäl misshagliga inlägg, vi har kanske inte samma syn på vad som är OK. Personligen kommer jag att sakna @Ubon s inlägg och synnerligen speciella humorlåda.

Skriver jag 2 gånger innan, ring en domstol, när detta inte hörsammas, utan att samma fråga ältas vidare, då är det dags att lägga ner.

Ubon skrev:

Slå en signal till Domstolen, sen kan nmax berätta för oss andra hur det är i den processen...:) det blir dumt om vi ska gissa och spekulera.

nmax skriver:

Det var ju Du Ubon så påstod att det går att skilja sig i Domstol även om inte den andra parten vill. Men du vet alltså inga detaljer så bara nåt du hört vid stenbordet kanske?
Men nu vet vi ju att det via skilsmässa i Sverige även gäller i Thailand, gå till Domstol i Thailand är nåt jag skulle dra mig i det längsta för att göra.
Vad jag Hört så är det både dyrbart och långdraget. Lättare då att bara skriva ut skillsmässopapper online, skriva på och skicka till Sverige, 6 mån senare är man singel igen.

Ubon skrev:

nmax, just nu tycker jag att det känns som att Du vill trigga igång bråk, saknar Du en häst att tjafsa med? varför är detta så viktigt för dig? ska Du separera? låt mig nu berätta varför jag gick i taket, och det var Du nmax, som skriver i första raden i ditt inlägg, Det var Du Ubon så påstod......alltså skriver Du till mig, jag har haft en väldigt trevlig kväll på en restaurang för att fira en systerdotter till min fru, hon fyllde 25 år, när jag kommer hem och öppnar datorn och läser ditt inlägg, direkt efter detta så försvann glädjen av denna kväll, Du har fått tidigare svar av mig, RING EN DOMSTOL OCH FRÅGA, detta har jag skrivit tidigare, Du har fått svar av mig och andra, varför tjafsar Du om samma sak? och Du nmax, jag har skrivit tidigare, jag är med på forumet för att jag vill, men nu känner jag att jag vill inte vara med, känns det bra för dig nu, att Ubon stänger av sig själv, på en begränsad eller obegränsad tid, nmax, låt mig upplysa dig om, min tid är betydligt mer värdefull än att svara dig på dina papegoj och tjafsinlägg, Du får leta upp en likasinnad som dig att tjafsa med....Ubon

Liknande trådar

Topp