Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Är det ett hus i Sverige du är ute efter?

Den enda anledningen varför jag tittar på detta hus är att för min del ligger det strategiskt bra till,

förmodligen kommer slutnotan bli betydligt högre än vad man kunnat tänkt sig från början, och jag

är inte på plats, bad en vän om att sköta detta, såg en bild från mäklaren på skorstenen, såg konstigt ut, bad min

vän att ta en bild, och det visar sig att skorstenen behöver en justering.

1581252472334.png

Så ser den ut. Fick ta kortet med system kameran för att kunna zooma ordentligt.
Kräver lite jobb som du ser.

Ubon

Forumveteran
Jag hittade detta hus, av bara en händelse, kontaktade mäklaren, frågade lite om objektet, det visar sig att mäklaren har inga uppgifter om huset,
inte heller nuvarande ägare har några uppgifter att lämna, och huset säljs med en total friskrivningsklausul, mot alla eventuella fel, (se skorsten),
anledningen till detta är att, huset är ett dödsbo som en organisation har fått i arv, och med detta så finns bara egen besiktning som underlag,
vad har vi och gå på som dom dyraste bitarna vid reparation, skorsten murstock, dränering, sista? huset ska enligt uppgift vara byggt i början på 50-talet, panna, fungerar inte skorsten så fungerar inte pannan, nu körs huset med el-patron, skick på taket? räknar man ihop vad åtgärderna skulle komma att hamna på i pengar, så tycker jag nog att man tagit i redigt när man satt ett begärt pris, jag har tagit ett beslut att lämna ett bud, så får vi se var vi hamnar, inte för att jag behöver huset, men som jag skrev, ligger strategiskt bra till för min del...

Ubon

Forumveteran
Som jag skrev, bad en god vän gå på visningen, lägga ett bud för min räkning, som att visa mitt intresse, fick ett mail ganska omgående

tillbaka från mäklaren som frågade efter, är finansieringen klar? och vilken adress kan jag nå dig på?, att man frågar efter min adress,

logiskt med tanke på att all dialog ligger på e-mail, jag skrev ner adressen och skickade tillbaka till mäklaren, och man frågar om finansieringen

är klar? här hade Ubon ett jäkla arbete med att, hålla alla känslor i styr, och vilket arbete jag fick lägga ner på att hålla Ubon:s humorlåda stängd,

jag skrev som det var, ja, finansieringen är klar, utan lånelöfte...

Och min gode vän skrev och berättade lite om huset efter visningen, en bild han skickade gjorde mitt beslut mera klart, jag kommer att höja budet direkt...

en panna som ser ut att vara nyinstallerad?....

1581413077150.png

Ubon

Forumveteran
Jaha,

Jag fick använda mig av mina inga-ingagörsvetenskapliga kunskaper av vilka jag inga har, här finns inga ritningar, jag ser bilden/bilder framför

mig hur den färdiga saken ska se ut,
vad är problemet? ett problem för Ubon, är att han aldrig kommer att komma närmare vetenskapsakademien

än att få ett jobb i garderoben, som garderobiär, hur maxar man den optimala klädhängaren? hellre tar jag nog jobbet i lunchrestaurangens

diskavdelning, (maskiner) om där finns 2 diskare så ska vi nog kunna finna ut hur Ubon blir arbetslös, tror nog med enkla åtgärder,

att det behövs nog bara 1 diskare...efter att Ubon hanterat detta...

Vilken arbetare/tjänsteman är mest ogillad av andra arbetare?

Gissa på en tidsstudieman, som höjer sin egen lön, pga. av sin egen effektivitet, och sänker andras lön....

brt666

Forumräv
Jaha,

Jag fick använda mig av mina inga-ingagörsvetenskapliga kunskaper av vilka jag inga har, här finns inga ritningar, jag ser bilden/bilder framför

mig hur den färdiga saken ska se ut,
vad är problemet? ett problem för Ubon, är att han aldrig kommer att komma närmare vetenskapsakademien

än att få ett jobb i garderoben, som garderobiär, hur maxar man den optimala klädhängaren? hellre tar jag nog jobbet i lunchrestaurangens

diskavdelning, (maskiner) om där finns 2 diskare så ska vi nog kunna finna ut hur Ubon blir arbetslös, tror nog med enkla åtgärder,

att det behövs nog bara 1 diskare...efter att Ubon hanterat detta...

Vilken arbetare/tjänsteman är mest ogillad av andra arbetare?

Gissa på en tidsstudieman, som höjer sin egen lön, pga. av sin egen effektivitet, och sänker andras lön....
Tidsstudieman har jag drömt om att bli sen jag var liten påg!

Ubon

Forumveteran
Sådärja,

helt ihopsatt och uppsatt utan ritningar, efter ett konstaterande av min fru som misstänker att saker kan falla ner på backen, så kortades

denna mast 1 meter, och med Ubons goda kunskaper om stormar, jordbävningar, nattklubbars utkastare, min hustrus hantering av hennes

brödkavel, att ta beslutet att korta ner masten hade jag inga problem med....

P1030096.JPG

Ubon

Forumveteran
Fick ett mai ifrån en advokat som skött om min son:s dödsbo, skött om är nog inte rätt uttryckt....kan detta bli mer misskött?

jag kommer att svara, men vad ska jag svara, jag kan utläsa av handlingarna att hen, advokaten, begärt mindre än vad hen borde begärt i kostnadsräkning, vad hjälper detta mig, detta torde även hjälpa min motpart, som får sin räkning reducerad,
kraftigt reducerad, nedsatt, jag får fundera några dagar så går ett mail iväg...

tommy

Nykomling
Som jag skrev, bad en god vän gå på visningen, lägga ett bud för min räkning, som att visa mitt intresse, fick ett mail ganska omgående

tillbaka från mäklaren som frågade efter, är finansieringen klar? och vilken adress kan jag nå dig på?, att man frågar efter min adress,

logiskt med tanke på att all dialog ligger på e-mail, jag skrev ner adressen och skickade tillbaka till mäklaren, och man frågar om finansieringen

är klar? här hade Ubon ett jäkla arbete med att, hålla alla känslor i styr, och vilket arbete jag fick lägga ner på att hålla Ubon:s humorlåda stängd,

Och min gode vän skrev och berättade lite om huset efter visningen, en bild han skickade gjorde mitt beslut mera klart, jag kommer att höja budet direkt...

Visa bilaga 87659
Från 1995 ca

Ubon

Forumveteran

Här går nog Ubon bet på alla cylindrar, jaha, någonting om 1995? ungefär...

Inte för att detta inlägg har med saken att göra, men känner nog spontant att detta är fel forum att ha en djupare

diskusition i, så nu tar jag beslutet att ta en paus ifrån skrivandet, tycker nog spontant att när man levererar text

och bilder på ett forum som har lite drygt 700 medlemmar, att då få några få gillanden känns näst intill,

känns inte alls så bra...

Jag tror inte att det blir någon fortsättning på tråden "Ubon bygger en farm" jag konstaterar att det har blivit mer

än 160.000 tusen som klickat sig in på tråden, vilket jag naturligtvis tackar för, samtidigt har det växlats en del hårda ord ,

lite konstiga uttryck, fast det har alltid varit från andra, själv har jag alltid skött mig exemplariskt, inte alls, ett givande och

tagande från alla håll och kanter,

önskar er lycka till, själv har jag en hel del att ta tag i...som kommer att ta min tid.

Ubon

TS73

Aktiv medlem

Visa bilaga 87659
Välstädat pannrum, brännaren är nog 90-tal men pannan 70-tal.

Lycka till med budgivningen.

Ubon

Forumveteran
Du @Ubon , nu blir jag ledsen :'( . För mig har det varit ära att läsa dina funderingar och uppfinningar. Jag kommer att sakna dem. Jag måste nog erkänna att jag inte skrivit så mycket i din tråd, men jag har lusläst allt i din tråd. Om du @Ubon ändå slutar skriva, fg tacka dig för dina fina bilder och skriverier :):'(:'(:'(:'( .

Tack, trevligt,

detta är inget personligt mot någon, men ibland måste man ta beslut som sårar andra, och Du @eirkar

är väl den som är den mest trogna läsaren på Ubon:s tråd, stort tack till dig, inte har jag sagt att tråden läggs ner? kanske att jag kastar in någon

bild någon gång, vi får se, staglinorna ska på , sen kan man kanske anse att stolpen är spelklar, , ,kommer nu att gå på nästa projekt, här finns en

synnerligen glad, deltidsanställd, han frågar Ubon, kan man göra så här? klart man kan säger Ubon,

hur ska man annars få reda på om man kan om man inte provar?

kanske inte dröjer länge till innan jag har en anställd till.....kanske en deltidare,

Och Du @erikar om Du vill följa Ubon och dessa hans tokiga projekt, skriv ett PM.....

TS73

Aktiv medlem
Tack, trevligt,

detta är inget personligt mot någon, men ibland måste man ta beslut som sårar andra, och Du @eirkar

är väl den som är den mest trogna läsaren på Ubon:s tråd, stort tack till dig, inte har jag sagt att tråden läggs ner? kanske att jag kastar in någon

bild någon gång, vi får se, staglinorna ska på , sen kan man kanske anse att stolpen är spelklar, , ,kommer nu att gå på nästa projekt, här finns en

synnerligen glad, deltidsanställd, han frågar Ubon, kan man göra så här? klart man kan säger Ubon,

kanske inte dröjer länge till innan jag har en anställd till.....kanske en deltidare,

Och Du @erikar om Du vill följa Ubon och dessa hans tokiga projekt, skriv ett PM.....
Hur mycket energi genererar en dylik panel?

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Här går nog Ubon bet på alla cylindrar, jaha, någonting om 1995? ungefär...

Inte för att detta inlägg har med saken att göra, men känner nog spontant att detta är fel forum att ha en djupare

diskusition i, så nu tar jag beslutet att ta en paus ifrån skrivandet, tycker nog spontant att när man levererar text

och bilder på ett forum som har lite drygt 700 medlemmar, att då få några få gillanden känns näst intill,

känns inte alls så bra...

Jag tror inte att det blir någon fortsättning på tråden "Ubon bygger en farm" jag konstaterar att det har blivit mer

än 160.000 tusen som klickat sig in på tråden, vilket jag naturligtvis tackar för, samtidigt har det växlats en del hårda ord ,

lite konstiga uttryck, fast det har alltid varit från andra, själv har jag alltid skött mig exemplariskt, inte alls, ett givande och

tagande från alla håll och kanter,

önskar er lycka till, själv har jag en hel del att ta tag i...som kommer att ta min tid.

Ubon
Det här är som ett gift @Ubon
Som jag tror du får svårt att klara dig utan:)

eirkar

Aktiv medlem
Tack, trevligt,

Tack för de fina orden @Ubon.

Liknande trådar

Topp