Ubon bygger en farm....

 
Sådärja,

helt ihopsatt och uppsatt utan ritningar, efter ett konstaterande av min fru som misstänker att saker kan falla ner på backen, så kortades

denna mast 1 meter, och med Ubons goda kunskaper om stormar, jordbävningar, nattklubbars utkastare, min hustrus hantering av hennes

brödkavel, att ta beslutet att korta ner masten hade jag inga problem med....

P1030096.JPG
 
Fick ett mai ifrån en advokat som skött om min son:s dödsbo, skött om är nog inte rätt uttryckt....kan detta bli mer misskött?

jag kommer att svara, men vad ska jag svara, jag kan utläsa av handlingarna att hen, advokaten, begärt mindre än vad hen borde begärt i kostnadsräkning, vad hjälper detta mig, detta torde även hjälpa min motpart, som får sin räkning reducerad,
kraftigt reducerad, nedsatt, jag får fundera några dagar så går ett mail iväg...
 
Som jag skrev, bad en god vän gå på visningen, lägga ett bud för min räkning, som att visa mitt intresse, fick ett mail ganska omgående

tillbaka från mäklaren som frågade efter, är finansieringen klar? och vilken adress kan jag nå dig på?, att man frågar efter min adress,

logiskt med tanke på att all dialog ligger på e-mail, jag skrev ner adressen och skickade tillbaka till mäklaren, och man frågar om finansieringen

är klar? här hade Ubon ett jäkla arbete med att, hålla alla känslor i styr, och vilket arbete jag fick lägga ner på att hålla Ubon:s humorlåda stängd,

jag skrev som det var, ja, finansieringen är klar, utan lånelöfte...

Och min gode vän skrev och berättade lite om huset efter visningen, en bild han skickade gjorde mitt beslut mera klart, jag kommer att höja budet direkt...

en panna som ser ut att vara nyinstallerad?....

1581413077150.png
Från 1995 ca
 


Här går nog Ubon bet på alla cylindrar, jaha, någonting om 1995? ungefär...

Inte för att detta inlägg har med saken att göra, men känner nog spontant att detta är fel forum att ha en djupare

diskusition i, så nu tar jag beslutet att ta en paus ifrån skrivandet, tycker nog spontant att när man levererar text

och bilder på ett forum som har lite drygt 700 medlemmar, att då få några få gillanden känns näst intill,

känns inte alls så bra...


Jag tror inte att det blir någon fortsättning på tråden "Ubon bygger en farm" jag konstaterar att det har blivit mer

än 160.000 tusen som klickat sig in på tråden, vilket jag naturligtvis tackar för, samtidigt har det växlats en del hårda ord ,

lite konstiga uttryck, fast det har alltid varit från andra, själv har jag alltid skött mig exemplariskt, inte alls, ett givande och

tagande från alla håll och kanter,

önskar er lycka till, själv har jag en hel del att ta tag i...som kommer att ta min tid.

Ubon
 
Som jag skrev, bad en god vän gå på visningen, lägga ett bud för min räkning, som att visa mitt intresse, fick ett mail ganska omgående

tillbaka från mäklaren som frågade efter, är finansieringen klar? och vilken adress kan jag nå dig på?, att man frågar efter min adress,

logiskt med tanke på att all dialog ligger på e-mail, jag skrev ner adressen och skickade tillbaka till mäklaren, och man frågar om finansieringen

är klar? här hade Ubon ett jäkla arbete med att, hålla alla känslor i styr, och vilket arbete jag fick lägga ner på att hålla Ubon:s humorlåda stängd,

jag skrev som det var, ja, finansieringen är klar, utan lånelöfte...

Och min gode vän skrev och berättade lite om huset efter visningen, en bild han skickade gjorde mitt beslut mera klart, jag kommer att höja budet direkt...

en panna som ser ut att vara nyinstallerad?....

1581413077150.png
Välstädat pannrum, brännaren är nog 90-tal men pannan 70-tal.

Lycka till med budgivningen.
 
Du @Ubon , nu blir jag ledsen :'( . För mig har det varit ära att läsa dina funderingar och uppfinningar. Jag kommer att sakna dem. Jag måste nog erkänna att jag inte skrivit så mycket i din tråd, men jag har lusläst allt i din tråd. Om du @Ubon ändå slutar skriva, fg tacka dig för dina fina bilder och skriverier :):'(:'(:'(:'( .


Tack, trevligt,



detta är inget personligt mot någon, men ibland måste man ta beslut som sårar andra, och Du @eirkar

är väl den som är den mest trogna läsaren på Ubon:s tråd, stort tack till dig, inte har jag sagt att tråden läggs ner? kanske att jag kastar in någon

bild någon gång, vi får se, staglinorna ska på , sen kan man kanske anse att stolpen är spelklar, , ,kommer nu att gå på nästa projekt, här finns en

synnerligen glad, deltidsanställd, han frågar Ubon, kan man göra så här? klart man kan säger Ubon,

hur ska man annars få reda på om man kan om man inte provar?

kanske inte dröjer länge till innan jag har en anställd till.....kanske en deltidare,

Och Du @erikar om Du vill följa Ubon och dessa hans tokiga projekt, skriv ett PM.....
 
Tack, trevligt,



detta är inget personligt mot någon, men ibland måste man ta beslut som sårar andra, och Du @eirkar

är väl den som är den mest trogna läsaren på Ubon:s tråd, stort tack till dig, inte har jag sagt att tråden läggs ner? kanske att jag kastar in någon

bild någon gång, vi får se, staglinorna ska på , sen kan man kanske anse att stolpen är spelklar, , ,kommer nu att gå på nästa projekt, här finns en

synnerligen glad, deltidsanställd, han frågar Ubon, kan man göra så här? klart man kan säger Ubon,

hur ska man annars få reda på om man kan om man inte provar?

kanske inte dröjer länge till innan jag har en anställd till.....kanske en deltidare,

Och Du @erikar om Du vill följa Ubon och dessa hans tokiga projekt, skriv ett PM.....
Hur mycket energi genererar en dylik panel?
 
Här går nog Ubon bet på alla cylindrar, jaha, någonting om 1995? ungefär...

Inte för att detta inlägg har med saken att göra, men känner nog spontant att detta är fel forum att ha en djupare

diskusition i, så nu tar jag beslutet att ta en paus ifrån skrivandet, tycker nog spontant att när man levererar text

och bilder på ett forum som har lite drygt 700 medlemmar, att då få några få gillanden känns näst intill,

känns inte alls så bra...


Jag tror inte att det blir någon fortsättning på tråden "Ubon bygger en farm" jag konstaterar att det har blivit mer

än 160.000 tusen som klickat sig in på tråden, vilket jag naturligtvis tackar för, samtidigt har det växlats en del hårda ord ,

lite konstiga uttryck, fast det har alltid varit från andra, själv har jag alltid skött mig exemplariskt, inte alls, ett givande och

tagande från alla håll och kanter,

önskar er lycka till, själv har jag en hel del att ta tag i...som kommer att ta min tid.

Ubon
Det här är som ett gift @Ubon
Som jag tror du får svårt att klara dig utan:)
 
Tack, trevligt,



detta är inget personligt mot någon, men ibland måste man ta beslut som sårar andra, och Du @eirkar

är väl den som är den mest trogna läsaren på Ubon:s tråd, stort tack till dig, inte har jag sagt att tråden läggs ner? kanske att jag kastar in någon

bild någon gång, vi får se, staglinorna ska på , sen kan man kanske anse att stolpen är spelklar, , ,kommer nu att gå på nästa projekt, här finns en

synnerligen glad, deltidsanställd, han frågar Ubon, kan man göra så här? klart man kan säger Ubon,

hur ska man annars få reda på om man kan om man inte provar?

kanske inte dröjer länge till innan jag har en anställd till.....kanske en deltidare,

Och Du @erikar om Du vill följa Ubon och dessa hans tokiga projekt, skriv ett PM.....
Tack för de fina orden @Ubon.
 
Att det ska finnas såna stolpskott som dessa, buda över Ubon, jag börjar artigt med 170" tyckte det skulle vara lagom med tanke på friskrivningsklausulen, observera också att jag är budgivare 1, så då torde väl jag ha någon form av företräde? då kommer det första stolpskottet in och budar 180", undrar om budaren har sin postadress i Köping? sen blir nästa bud 190" nästa efter den blir 200" ok, tänker Ubon, ska det vara på det sättet, så inte är jag den som är den, kastar in 240", detta var igår, och nu kommer det ett nytt, bud på 250", ingen som helst respekt för andra människor, totalt likgiltiga för andra människors mentala hälsa, välbefinnande, hur gör Ubon nu? slänger in en tia till...
 
Man lägger ett bud efter vad man tycker det är värt. Antigen får man det eller inte aldrig att jag skulle var med på budgivning.

Och lägger man ett bud så är man med i budgivningen, eller? och aldrig att jag skulle vara med på en budgivning? detta får inte jag att gå ihop..
.

Nu behöver vi inte älta detta längre, jag hängde med till 300" kunde tänka mig att slänga in ett par tior till, men här gick buden på väldigt låga minuter, inte många minuter innan budet var uppe i 360.000:-, ser detta som ett överpris, men det är väl bara att önska nya ägaren lycka till och hoppas att flytten från Köping går bra..., fast inget är klart innan kontrakten är signerade....


Budgivning

Högsta bud:
360 000 kr
Delta i budgivningen 

290 000 kr220-02-13 13:10
300 000 kr120-02-13 13:14
310 000 kr220-02-13 13:16
350 000 kr420-02-13 13:23
360 000 kr220-02-13 13:25
BudBudgivareDatum
 
Och lägger man ett bud så är man med i budgivningen, eller? och aldrig att jag skulle vara med på en budgivning? detta får inte jag att gå ihop..
.

Nu behöver vi inte älta detta längre, jag hängde med till 300" kunde tänka mig att slänga in ett par tior till, men här gick buden på väldigt låga minuter, inte många minuter innan budet var uppe i 360.000:-, ser detta som ett överpris, men det är väl bara att önska nya ägaren lycka till och hoppas att flytten från Köping går bra..., fast inget är klart innan kontrakten är signerade....


Budgivning

Högsta bud:
360 000 kr
Delta i budgivningen 

BudBudgivareDatum
360 000 kr220-02-13 13:25
350 000 kr420-02-13 13:23
310 000 kr220-02-13 13:16
300 000 kr120-02-13 13:14
290 000 kr220-02-13 13:10
Helt klart att någon vill ha huset mer än Ubon, men vad får man för dom pengarna? :nerd_transparent:
 
Och lägger man ett bud så är man med i budgivningen, eller? och aldrig att jag skulle vara med på en budgivning? detta får inte jag att gå ihop..
.

Nu behöver vi inte älta detta längre, jag hängde med till 300" kunde tänka mig att slänga in ett par tior till, men här gick buden på väldigt låga minuter, inte många minuter innan budet var uppe i 360.000:-, ser detta som ett överpris, men det är väl bara att önska nya ägaren lycka till och hoppas att flytten från Köping går bra..., fast inget är klart innan kontrakten är signerade....


Budgivning

Högsta bud:
360 000 kr
Delta i budgivningen 

BudBudgivareDatum
360 000 kr220-02-13 13:25
350 000 kr420-02-13 13:23
310 000 kr220-02-13 13:16
300 000 kr120-02-13 13:14
290 000 kr220-02-13 13:10
Suck trodde det bara skulle vara Ubon och jag som bjöd, va kom 3an och 4an från. Jag skulle ju bara skämta lite. Det huset vill jag inte ha. :xmas_smiley::cool::p:-\
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp