Ubon bygger en farm....

Phonta

Jag är uppvuxen i Sverige, mitt älskade fosterland, jag har fått lära mig som liten att visa respekt, oavsett vem, även till Phontalonger :) irritationen uppstår när någon kräver min plats utan att be om densamma. Är det inte konstigt att 3-4 svarta 2-mannatält kommer på en trottoar, så går dom alltid i bredd, om Du går i motsatt riktning och möter dessa, så förväntas Du flytta på dig och gå ut i gatan, själv brukar jag stanna, fäster blicken upp mot några fönster för att inspektera att fönstren är tvättade, vad gör nu dessa tält? viker av och går på sidan om mig.

Visa mig respekt så ger jag respekt, gäller även den som har det "surt"

Kan ingen tala om för dessa tält att det finns intercom så kan dom ju snacka och gå på rad....

;D ;D :nod: :thumbsup: :thumbsup: Har haft en del kontroverser i just detta och med detta ämne , detta folkslag det ofta handlar om kommer från ett mena land som börjar på S och slutar på A , de anser sig vara för mer än oss dumma "svennar" som jag ofta blev kallad under mina två år i Rinkeby/Tensta . Dom anser sig vara ett herrefolk Jojo ,,, jag kan inte skriva här vad jag anser om just denna folkgrupp ... Tyvärr med någon promilles undantag ........... ;)

Sorry offtopic , inga mer inlägg i detta från mig här :nod: :nod:

Tänd ett ljus..

Vi kom till flygplatsen U Rhatchi, nu var det en väntan, utanför hittade jag en vagn.
Jag har tidigare sett något om en parad/karneval, där allt ska vara uppbyggt av stearin, här står en vagn under tak, det är samma som jag sett tidigare på bild,
helt fantastiskt att få en hel halvtimme för sig själv, och slippa trängas med fyra busslaster kineser, ett helt fantastisk arbete, all går i tecknet ljus, här kunde jag detaljstudera ensam, mycket trevligt.

Bkk 128.jpg

Bkk 129.jpg

Bkk 130.jpg

Bkk 132.jpg

Att fälla träd...ala, Thai style

Tidigare ägare till marken som bad om att få ta träden, vilket vi sa ja till, samma kille är den som vi bytte mark med, och vill agera som "agent" för mudden vi ska fylla upp med,
vi sa att träden måste bort innan vi fyller upp, börjar fundera, varför vill han skjuta på detta att fylla? till efter nyår? nu tar jag beslutet, säger till systergrabben, jobb på gång, vi fäller två träd, jag säger ingenting, djungeltrumman kommer att informera om att "falangen" fäller träd, låt se nu hur lång tid det tar innan han kommer, träden är utan kostnad, hur lång tid kommer detta att ta?

Här fäller vi två träd, inte "vi" han, läs i mitt visa, employment prohibitet, 55 55

Jag följer min plan....

Bkk 027.jpg

Bkk 024.jpg

Bkk 030.jpg

Tråden är under utredning, och stängd tills utredning är genomförd, Ubon ska undersökas angående dennes psykhälsa, tack Hans Svennson att Du påpekade detta.

Är det tillåtet att en medlem uttrycker sig på detta sätt? om så är så avvaktar jag att skriva....

citat: från Hans Svensson

Det är uppenbart att du (Ubon) har någon slags psykisk störning, du mår inte bra, vad det beror på vet inte jag,

Pudel? skulle nog sett framemot emot en ursä,,,,,,,

Det e helt ok Hans, NEJ, det är det inte alls, skriv inte att jag är en idiot, att jag är ett psykfall, drummel.........

Din pudel som Berralund skriver, är ingen ursäkt.

Är det inte fantastiskt att jag fick träffa din namne? Möjligt att jag missuppfattade namnet, nog tyckte jag dom sa, familjen Hans....

Denna tråd behöver saklighet, inget skitsnack,,

Jag åker runt för att informera mig, jag tar flyget om något intressant kommer upp, för i he, sluta kalla mig för idi,,,var sakliga så ska jag svara...
sätter in en bild på Hans familj väns familj,,,,,,,,

Intill nyår ska Hans vän komma fram med,,,,, . jag kommer att.....

Ha det gott

041.jpg

036.jpg

En sak vi inte har tagit upp, finansiering, kom igen, hur ordnar man finansieringen?
Det är väl inte "gratis" att bygga? Vem, betalar?

Ska min "oäkta" hustru betala" ?

020.jpg

Vi får alla lov att tänka på vad vi säger och hur vi uppför oss....Idag höll mitt liv på att få ett dramatiskt slut, hade ätit lunch på News med en god vän, vi var klara och vi hade båda varit generösa med dricksen...Jag var påväg att kliva rakt ut framför en personbil som kom i full fart, min bekant/vän hejdade mig....- precis utanför News...Förväntade mig inte någon trafik just där och de kör utan förstånd här i Pattaya... ;)

Önskar Ubon och läsarna en God Jul och ett Gott Nytt År! :xmas_smiley:

"Hans Svensson " sa:
Vi får alla lov att tänka på vad vi säger och hur vi uppför oss....Idag höll mitt liv på att få ett dramatiskt slut, hade ätit lunch på News med en god vän, vi var klara och vi hade båda varit generösa med dricksen...Jag var påväg att kliva rakt ut framför en personbil som kom i full fart, min bekant/vän hejdade mig....- precis utanför News...Förväntade mig inte någon trafik just där och de kör utan förstånd här i Pattaya... ;)

Önskar Ubon och läsarna en God Jul och ett Gott Nytt År! :xmas_smiley:
n

Vilken tur det gick bra, det var som när gav beröm till min oäkta hustru, vilken god kycklinggryta, akta dig för att ge beröm innan Du vet vad hon lagat i kastrullen,
nudlar.

Jag tar nu tillfället i akt att önska Er och era nära/ kära en riktigt god Helg
Och till Hillmer ger jag en personlig helghälsning,

"Ubon " sa:
Vilken tur det gick bra, det var som när gav beröm till min oäkta hustru, vilken god kycklinggryta, akta dig för att ge beröm innan Du vet vad hon lagat i kastrullen,
nudlar.

Jag tar nu tillfället i akt att önska Er och era nära/ kära en riktigt god Helg
Och till Hillmer ger jag en personlig helghälsning,

Tack detsamma till Dig och din familj, Ubon.

Tack Ubon för att du fortsätter med dina iakttagelse ang odlingar och bondliv (grisar mm.)!

Önskar GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till alla på forumet!! :xmas_smiley: :beer:

"Ubon " sa:
En sak vi inte har tagit upp, finansiering, kom igen, hur ordnar man finansieringen?
Det är väl inte "gratis" att bygga? Vem, betalar?

Ska min "oäkta" hustru betala" ?
Nu får du äkta henne så det inte blir snack om ditt och mitt :)

God Jul i den blivande farmen ... söt bild på jul grisen ovan.

:xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley:

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp