Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
kundservice.privat.se@postnord.com
Sön 2020-09-27 21:07

Till:

Hej Xxxxxxx,

Tack för att du kontaktar oss.
Jag vill börja med att beklaga för den långa svarstiden.
Det är många som försöker komma i kontakt med oss just nu och vi jobbar hårt med att korta ner våra väntetider.

Försändelsen ligger hos vår tullenhet, jag kan även se att dom söker information om din försändelse, du kan skicka in informationen om din försändelse på följande länk,

Införtullning av importförsändelser
Införtullning av importförsändelser
Du har fått ett brev av oss med en länk hit, då vi saknar information för att kunna införtulla din försändelse. Här kan du komplettera ett pågående ärende eller ställa en fråga om införtullningsprocessen till vår kundservice.
www.postnord.se

Klicka dig vidare på "Komplettera ett ärende".

Har du fler frågor är du givetvis välkommen att höra av dig igen.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning
Jxxxx Jxxxxxx
-------------------------
PostNord Sverige
Kundservice
Box 242
721 06 Västerås
Telefon 0771-33 33 10
postnord.se

Ubon

Forumveteran
Xxxxxx Xxxxxxx
Sön 2020-09-27 22:01
Till:

Hej

Ni söker information om min försändelse, jag har fått ett brev där NI efterfrågar innehåll och värde, detta har jag svarat på via datorn,
efter ett tag kom ett liknande brev med samma anmaning, jag ringer för att få information om detta brev nummer 2, blev då upplyst
om att brev nummer 2 var ett missförstånd och att man kunde bortse från detta brev, men innan jag bortser från brev nummer 2 så
skickar jag önskad informationen för andra gången, och nu frågar NI efter samma information denna 3:dje gång, jag kan inte se annat
än att Ni konfiskerat mitt paket och trakasserar mig igenom att fråga om samma information som ´Ni redan fått,2 gånger.

Hur kontaktar jag avdelningen för klagomål. både hos Postnord och Tullverket?

Xxxxxx Xxxxxx
Från: kundservice.privat.se@postnord.com <kundservice.privat.se@postnord.com>
Skickat: den 27 september 2020 21:07
Till: @hotmail.xx.xxxxxxcom <xx.xxxxxx@hotmail.com>
Ämne:Svar från Postnord [ ref:_00Db0IiEynox._50011v1UNN1N:ref ]

Ubon

Forumveteran
Skatt som skatt....kan kanske komma att kallas för en, "Greta-skatt"?

Nya förslaget – de vill införa köttskatt

Det är ett av de nya klimatförslag som Liberala ungdomsförbundet har presenterat.

– Det skulle vara en mer effektiv skatt som faktiskt påverkar utsläppen, säger Luf-ordföranden Romina Pourmokhtari till Expressen.

Enligt Naturskyddsföreningen har köttkonsumtionen i Sverige ökat med 50 procent bara under de senaste 20 åren.

I snitt äter varje svensk numera 85 kilo kött per år, varav hälften är importerat från andra länder. Detta leder till stora utsläpp av växthusgaser, som riskerar att påskynda den globala uppvärmningen.

Faktum är att en tredjedel av svenskarnas totala utsläpp av växthusgaser beror på maten, enligt en forskningsstudie från Sveriges Lantbruksuniversitet.

Luf har också presenterat klimatförslag som bland annat en höjd dieselskatt samt skatt på flygbränsle.

Senast ändrad:

Ubon

Forumveteran
Igår stod jag ute på gårdsplan och begrundade mitt senaste tilltag, hur tusan ska jag få undan 40 m2 som blev avhystat här, jovisst, sant att det är jag som beställt, annars så har beställningen legat på 10 m2 per gång,

och bakom min rygg smyger en person upp, hej, jag har ett pa, vänder mig om och säger, paket till mig, vad trevligt, från utlandet? vad spännande, det är Postnord som direkt-levererar mitt paket som jag väntat på, kvittera här, sagt och gjort, och inte ville dom ha någon betalning heller, och här kan jag direkt beslå Postnord med en lögn.

P1030372.JPG

Nam Falang

Forumveteran
Igår stod jag ute på gårdsplan och begrundade mitt senaste tilltag, hur tusan ska jag få undan 40 m2 som blev avhystat här, jovisst, sant att det är jag som beställt, annars så har beställningen legat på 10 m2 per gång,

och bakom min rygg smyger en person upp, hej, jag har ett pa, vänder mig om och säger, paket till mig, vad trevligt, från utlandet? vad spännande, det är Postnord som direkt-levererar mitt paket som jag väntat på, kvittera här, sagt och gjort, och inte ville dom ha någon betalning heller, och här kan jag direkt beslå Postnord med en lögn.

Visa bilaga 97325
Fick för mig att man mätte mängd ved i kubikmeter (m3) men kanske var det du menade. Vad skall du göra med all veden? Går det åt så mycket på en vinter eller fick du ett väldigt bra pris?

Ubon

Forumveteran
Fick för mig att man mätte mängd ved i kubikmeter (m3) men kanske var det du menade. Vad skall du göra med all veden? Går det åt så mycket på en vinter eller fick du ett väldigt bra pris?

Själv så mäter jag ytan och, efter det så lägger jag till höjden, eller så var jag trött och tänkte mindre, vad göra med veden, får väl försöka stapla vad som går att ta in i källaren, resten får ligga kvar ute över vintern, täckningen till båten delade sig på 2 halvor, så det blir påpassligt att använda den till att täcka med, (köpt ny press till båten) veden borde räcka 5-7 år, detta efter att jag monterade in en luftvärme-pump i huset, och jag fick ett i mina ögon bra pris på veden inklusive hemtransport...

P1030373.JPG

P1030328 (1).JPG

P1030329 (1).JPG

Kentha

Aktiv medlem
Själv så mäter jag ytan och, efter det så lägger jag till höjden, eller så var jag trött och tänkte mindre, vad göra med veden, får väl försöka stapla vad som går att ta in i källaren, resten får ligga kvar ute över vintern, täckningen till båten delade sig på 2 halvor, så det blir påpassligt att använda den till att täcka med, (köpt ny press till båten) veden borde räcka 5-7 år, detta efter att jag monterade in en luftvärme-pump i huset, och jag fick ett i mina ögon bra pris på veden inklusive hemtransport...

Visa bilaga 97333

Visa bilaga 97334

Visa bilaga 97336
Vad blev det för märke på värmepumpen? Jag antar du kollat verkningsgraden/elkonsumtion, för du verkar vara någon som vill ha koll på det du gör.

Ubon

Forumveteran
Hoppas Du har fel Ubon, var det någon som skrev, när jag skrev om detta att kanske man får vänta ett år till,
innan man kan resa till Thailand.....

Tror nog man får titta på historiken när det gäller andra pandemier, och min uppfattning är att, stänga ner samhällen,
är inte rätt väg, social distans, strikt hygien, inga onödiga utflykter, stanna hemma, självkarantän, och framförallt, var
solidarisk med dina medmänniskor, bryter 1 person mot uppsatta regler så är kedjan bruten, och vi kommer att se en
pandemi som fortsätter att härja fritt.

Videospelare från: TV4 (Sekretesspolicy)

TV4

FHM: Räkna med restriktioner minst ett år
Längd: 00:40 2 timmar sedan

Ubon

Forumveteran
Dags att fundera på en resa till Thailand?

Inte då, någonting i texten säger mig, det blir som att sitta på ett dagis, med gemensamma utflykter...

Stop quarantine for foreign tourists in December, demands ATTA chief - wants Thailand open to 100,000

4pm.jpg

Picture: Thai Rath

The chief of Thailand's Association of Thai Travel Agents or ATTA has told Thai Rath that he wants the government to scrap quarantine for tourists come December.

He feels that the implementation of other safeguards could mean a return to mass tourism without quarantine.

Wichit Prakopkoson said that there were 100,000 tourists wanting to come to the kingdom per month but few are going to come under the present onerous plans.

He was particularly referring to short stay tourists coming from mainland China and Taiwan.

They could bring in 5 billion baht (a month) he said.

He said that there were many low-risk countries where coronavirus had been brought under control for at least 60 days like China and Taiwan and the end of the year and until Chinese New Year was the time to get them back.

Clearly referring to plans announced last month for the STV (special tourist visa) Wichit said that no tourist was going to bother with that level of caution and paperwork.

The STV approach has been widely ridiculed online though the Thai authorities have stressed it is just a testing of the water, notes Thaivisa.

Wichit said: "We are pressing the government for no quarantine in December when we expect 100,000 foreigners to want to come for 5-7 days and spend 5 billion baht".

He felt that by keeping the tourists in groups, allowing them in selected areas only and making sure there were good tracing and testing methods the visit of foreigners without the need for quarantine is possible.

Source: Thai Rath

thai+visa_news.jpg

-- © Copyright Thai Visa News 2020-10-02

brt666

Forumräv
Dags att fundera på en resa till Thailand?

Inte då, någonting i texten säger mig, det blir som att sitta på ett dagis, med gemensamma utflykter...

Stop quarantine for foreign tourists in December, demands ATTA chief - wants Thailand open to 100,000

4pm.jpg

Picture: Thai Rath

The chief of Thailand's Association of Thai Travel Agents or ATTA has told Thai Rath that he wants the government to scrap quarantine for tourists come December.

He feels that the implementation of other safeguards could mean a return to mass tourism without quarantine.

Wichit Prakopkoson said that there were 100,000 tourists wanting to come to the kingdom per month but few are going to come under the present onerous plans.

He was particularly referring to short stay tourists coming from mainland China and Taiwan.

They could bring in 5 billion baht (a month) he said.

He said that there were many low-risk countries where coronavirus had been brought under control for at least 60 days like China and Taiwan and the end of the year and until Chinese New Year was the time to get them back.

Clearly referring to plans announced last month for the STV (special tourist visa) Wichit said that no tourist was going to bother with that level of caution and paperwork.

The STV approach has been widely ridiculed online though the Thai authorities have stressed it is just a testing of the water, notes Thaivisa.

Wichit said: "We are pressing the government for no quarantine in December when we expect 100,000 foreigners to want to come for 5-7 days and spend 5 billion baht".

He felt that by keeping the tourists in groups, allowing them in selected areas only and making sure there were good tracing and testing methods the visit of foreigners without the need for quarantine is possible.

Source: Thai Rath

thai+visa_news.jpg

-- © Copyright Thai Visa News 2020-10-02
"keeping the tourists in groups, allowing them in selected areas only and making sure there were good tracing"
Jag har för mig att Nordkorea har bra rutiner för detta om de vill ha råd och stöd

Ubon

Forumveteran
"keeping the tourists in groups, allowing them in selected areas only and making sure there were good tracing"
Jag har för mig att Nordkorea har bra rutiner för detta om de vill ha råd och stöd

Detta klarar nog Thailand bra på egen hand, för inte tror jag att Nordkorea har fotboja för spårning på sina turister, och sedan är det väl max antal turister per månad om ett par tusen, med det nya visum, special tourist visum så talas det om kanske 100.000 besökare, och nu löser vi arbetslösheten för ett antal 100" thailändare, att varje turist få en egen guide, betalas av besökaren...

Ubon

Forumveteran
Jag vidhåller detta om ockerpriser och saltade notor, nog är det väl skillnad på 14.000 och 30.000 bath...

Ruangchai Jitsakul, managing director of the Wiang Inn Riverside Hotel said that this crisis is worse than the ‘Tom Yum Gung’ economic crisis in 1997.
The government only pays quarantine hotels 1,000 baht a day for each person, which includes three meals. But even that small amount of revenue is more than hotel is getting now, he said.

PanPan

Forumveteran
Jag vidhåller detta om ockerpriser och saltade notor, nog är det väl skillnad på 14.000 och 30.000 bath...

Ruangchai Jitsakul, managing director of the Wiang Inn Riverside Hotel said that this crisis is worse than the ‘Tom Yum Gung’ economic crisis in 1997.
The government only pays quarantine hotels 1,000 baht a day for each person, which includes three meals. But even that small amount of revenue is more than hotel is getting now, he said.
Beror väl på vilket hotel!?
3000-4000 baht per natt för ett 5 stjärnigt i Bangkok är inget saltat pris, normalpris vi brukar betala.
Jag vet inte vilka ruckel du brukar bo på men kan ju inte jämföra 1 stjärnigt med 4-5 stjärnigt.

Samet

Forumräv

Vart är skillnaden på 14 och 30?
I de 30 ingår kostnaden till sjukhuset, som vi läst flera rapporter om att man betalar separat.

Du övertygar ingen om dina teser när du bara svamlar och har ogrundade åsikter.

Ubon

Forumveteran
Vart är skillnaden på 14 och 30?
I de 30 ingår kostnaden till sjukhuset, som vi läst flera rapporter om att man betalar separat.

Du övertygar ingen om dina teser när du bara svamlar och har ogrundade åsikter.

Jag ber så mycket om ursäkt, att jag skriver om vad Du kallar för teser, ogrundade åsikter, endast svammel, inte vill jag att Du ska må dåligt av vad jag skriver, och nu hoppas jag att Du slipper må dåligt av vad jag tänkt skriva, tror nog det blir bättre för ditt välbefinnande att jag inget skriver, något mer som jag kan stå till tjänst med?

Ubon

Forumveteran
Sista spiken i Gretas egen kista, vem stänger locket?

Vi ska inte lägga oss i politiken, säger Greta.....är inte detta att försöka lägga sig i storpolitiken?

Är hon sur för att hon inte fick ett nobelpris? det finns andra som gjort betydligt mer, att förtjäna ett nobelpris....

NYTTGreta Thunberg stöder Joe Biden i amerikanska presidentvalet
...
7 timmar sedan · I en tweet på lördagen uppmanar Greta Thunberg amerikaner att rösta på demokraten Joe Biden i presidentvalet den 3 november.. Hon motiverar undantaget med att valet i USA går bortom vanlig politik, särskilt ur ett klimatperspektiv, och skriver: "Organisera er och få alla att rösta på #Biden."

PeterSfa

Forumveteran
Sista spiken i Gretas egen kista, vem stänger locket?

Vi ska inte lägga oss i politiken, säger Greta.....är inte detta att försöka lägga sig i storpolitiken?

Är hon sur för att hon inte fick ett nobelpris? det finns andra som gjort betydligt mer, att förtjäna ett nobelpris....

NYTTGreta Thunberg stöder Joe Biden i amerikanska presidentvalet
...
7 timmar sedan · I en tweet på lördagen uppmanar Greta Thunberg amerikaner att rösta på demokraten Joe Biden i presidentvalet den 3 november.. Hon motiverar undantaget med att valet i USA går bortom vanlig politik, särskilt ur ett klimatperspektiv, och skriver: "Organisera er och få alla att rösta på #Biden."
Som den Kanadensiska reportern till delar lyckades belysa har Greta medvetet eller omedvetet haft en politisk agenda hela tiden.
Att hon stället sig par till Biden av alla pekar också tydligt på hennes politiska agenda som framkom.
Det är en klart tråkig värld vi lever i numera. Sans och vett känns som långt borta och en ouppnåelig dröm. Allt är så polariserat.

Samet

Forumräv
Som den Kanadensiska reportern till delar lyckades belysa har Greta medvetet eller omedvetet haft en politisk agenda hela tiden.
Att hon stället sig par till Biden av alla pekar också tydligt på hennes politiska agenda som framkom.
Det är en klart tråkig värld vi lever i numera. Sans och vett känns som långt borta och en ouppnåelig dröm. Allt är så polariserat.
Å du känner att du bidrar?

Sans, vett och polarisering... hur ser du på din roll i detta?

Finns en mängd med trådar där du många gånger är betydligt mer agendadriven och rabiat än vad Greta är...

Liknande trådar

Topp