Ubon bygger en farm....

Ja att bangkok och några till har utegångsförbud är helt klart men fortfarande bara en rekomendation i phuket Så bara vara ute hela natten om du vill

Läst från Thiger, och här kommer mer matnyttigt att läsa...

BREAKING: Stay at home orders, travel restrictions in Bangkok and 9 other provinces​

Caitlin Ashworth

Published
on
Friday, July 9, 2021 17:27
By
Caitlin Ashworth
ccsa-_nop.jpg

Photo via Royal Thai Government
Tight restrictions limiting travel and ordering residents to stay at home are being set in Bangkok and 9 other “dark red” provinces to control the spread of Covid-19 as the Delta variant of the virus becomes more prevalent. Many have been calling it a “lockdown,” but the Centre for Covid-19 Situation Administration has been avoiding the word to describe the disease control measures.
The CCSA also revised the colour-coded zoning which classifies provinces based on the local Covid-19 situation. (See the list of zoning below)

Dark red provinces​

Bangkok, Pathum Thani, Nonthaburi, Nakhon Pathom, Samut Sakhon, Samut Prakan, Yala, Narathiwat, Pattani, Songkhla
Starting Monday…

• Stay at home from 9pm to 4am. Only leave for essential reasons.
  • Avoid gatherings larger than 5 people.
  • Avoid making unnecessary trips.
Starting tomorrow…
  • Relevant authorities will impose stricter regulations and set up checkpoints to limit the number of people travelling from dark red provinces.

Bangkok metropolitan area

Bangkok, Pathum Thani, Nonthaburi, Nakhon Pathom, Samut Sakhon, Samut Prakan
Starting Monday…

• Restaurants, markets, and convenience stores must close from 8pm to 4am.
  • Public transportation must stop services from 9pm to 3am.
  • Spas, beauty centres, and massage parlours must close.
  • Public parks must close at 8pm.
  • Work from home at the maximum capacity. (The public sector will strictly follow the order, the private sector is asked to do the same.)
  • Shopping centres must close with the expectation of supermarkets, take-out restaurants, banks and financial institutions, pharmacies, mobile phone repair and retail stores as well as vaccination centres located at malls. Those businesses must close at 8pm.

Revised colour-coded zoning

To take effect on Monday…

Maximum and strict controlled area​

Bangkok, Nakhon Pathom, Narathiwat, Nonthaburi, Songkhla, Pathum Thani, Pattani, Yala, Samut Prakan, Samut Sakhon

Maximum controlled area​

Krabi, Kanchanaburi, Chachoengsao, Chon Buri, Chai Nat, Tak, Nakhon Nayok, Nakhon Ratchasima, Nakhon Si Thammarat, Nakhon Sawan, Phetchaburi, Prahuap Khiri Khan, Prachinburi, Phra Nakhon Si Ayutthaya, Ranong, Rayong, Ratchaburi, Lop Buri, Samut Songkhram, Saraburi, Sing Buri, Suphan Buri, Ang Thong, Uthai Thani

Controlled area​

Kalasin, Kamphaeng Phet, Khon Kaen, Chantaburi, Chaiyaphum, Chumphonm, Trang, Trat, Buriram, Phatthalung, Phichit, Phitsanulok, Phetchabun, Roi Et Maha Sarakham, Loei, Sisaket, Satun, Sa Kaeo, Sukhothai, Surat Thani, Surin, Nong Bua Lamphu, Udon Thani, Ubon Ratchathani

Surveillance area​

Chiang Rai, Chiang Mai, Nakhon Phanom, Nan, Bueng Kan, Phayao, Phrae, Phang Nga, Phuket, Mukdahan, Mae Hong Son, Yasothon, Lampang, Lamphun, Sakhon Nakhon, Nong Khai, Amnat Charoen, Uttaradit
Ja vi bor i Pathum Thani som är mörkröd zon. Tjejens familj pushar för att vi ska komma till Udon. Tjejen berättade igår att hon vill flytta tillbaka till Udon. Hon har bott här i Pathum Thani i 15 år. Nu kollar hon boenden i Udon City. Vem vet, kanske blir jag Udonbo innan sommaren är över.

Ja vi bor i Pathum Thani som är mörkröd zon. Tjejens familj pushar för att vi ska komma till Udon. Tjejen berättade igår att hon vill flytta tillbaka till Udon. Hon har bott här i Pathum Thani i 15 år. Nu kollar hon boenden i Udon City. Vem vet, kanske blir jag Udonbo innan sommaren är över.

Som att köpa en Trisslott, plötsligt så händer det,

ingen vet väl var smittan får fäste nästa gång...

Om ingreppet går som jag tänkt mig, så kommer nog patienten på hjul igen, och som ansvarig
lekare så är beslutet taget, att det kommer att bli en transplantation, en vital del kommer att ersättas/
bytas ut, under tiden så får vi leva med ljudet...

Nu har jag fått tag på en vital del, planerar in transplantationen någon kväll i veckan som kommer, och denna blir något mer
vässad än den som satt på tidigare...

P1030632.JPG

Nu har jag fått tag på en vital del, planerar in transplantationen någon kväll i veckan som kommer, och denna blir något mer
vässad än den som satt på tidigare...

P1030632.JPG
Jag förstår att du ser fram emot att susa fram i byarna runt om dig med denna men frågan är ju om tankningarna blir lika intressanta som i Ubon?

Jag förstår att du ser fram emot att susa fram i byarna runt om dig med denna men frågan är ju om tankningarna blir lika intressanta som i Ubon?

Handsome man, I love you....

Är det detta Du menar? Saknad och saknar, tror nog Du får tala för dig själv....

Det närmaste jag kommer detta hemmavid, är när displayen på bensin-pumpen lyser upp med texten, tekniskt fel....

P1030116.JPG

Något konfundersam, näst intill chockad blir man, när någon budar 4.802:- för detta vrak, vad i hela friden? jag som satte ut den på auktion, till en liten slant, bara för att bli av med den, och nu har köparen ringt och ska börja sin resa från Bjuv, södra Sverige, en enkel resa på c:a 50 mil, för att hämta skrotet, tänk vilka tokar det bor i denna landsände, jag säger som så, slut fred med Danmark och skänk södra Sverige till dom, så är tokarna samlade, och Ni som bor i dom södra delarna kan börja lära er språket redan nu, gurgla gröt så har Ni kommit en bra bit på väg....

Tradera

Tillagt i objektsbeskrivningen 5 jul 03:46

Lyfthjälp av en T-Rex (redskapsbärare med gafflar) finns att tillgå, den inhyrda maskinen ersätter eventuell köpare med 200:-

Kaross som jag inte vet något om, som min son lämnat efter sig, står och skräpar på gräsmattan,
men nu ska den bort, eller till skroten,
men jag provar här först, hämtas snarast, blir en vecka ok?

Finns papper? glöm bort....

Här gäller inte ångervecka, reklamation eller annat tjafs, tänk på att bud är bindande.

det är bilen som ska bort, inte min tid....,

Slutpris
4 802 kr
Slutade 8 jul 18:36
Avslutad
Bud (visa)
59 st

P1030603.JPG

P1030605.JPG

P1030604.JPG
Öh, he he, en vecka senare, besiktad å klar! "Brossan, fina bile salu, kom söpa, kått barra 1000 mil, ny slirskiva mellan måtår å vexkellåda!:beer:

Nätavgiften och skatter och moms på det är inte lika mysig, eller hur?

Du får skilja på elkostnad och nätavgift, ytterligare en sak att irritera sig på, en nätavgift som kunderna redan har betalat klart flera gånger om, och jag skrev att nätavgift tillkommer, det som tillkommer på elräkningen är moms 25%, så då blir det själva elkostnaden på 53.27 + moms 13.32 = 66.59, avrundat till 67,00, det enda sätt att slippa samtliga räkningar är att gå "off grid" och klippa av kabeln till elbolaget, säga upp avtalet, men det kan jag inte göra än, funderingen ligger på att sälja och köpa ett annat hus, och att klippa kabeln blir en förlustaffär, att sälja huset utan el, det blir plus minus noll när brytpunkten ligger på c:a 7 år, om jag skulle vilja koppla in el igen.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp