Ubon bygger en farm....

Varför skulle jag prova mig fram, sitter väl i samma båt som många andra, eller fortsätta köra
på 95, vilket kommer att finnas kvar på vissa mackar, enligt uppgift så ska det finnas kvar på
65 mackar över Sverige, och förmodligen med ett betydligt högra literpris...så det blir väl att
söka en mack som säljer 95 och ta hem på dunk.

1628253420520.png
Vad är maxgränsen för att förvara bensin hemma?
Hade för mig att det var en sån dunke. Är möjligt att jag har blandat ihop reglerna.
så länge inget händer så går du fri. men händer något som ger anledning till kontroll så är frågan hur du står dig.

Det verkar som Ubon har glidit bort från "Ubon bygger en farm" till att "Ubon bygger ett moppemuseum"!

Nja, jag vet inte det, farmen är färdig som det var tänkt, och visst har man andra funderingar och projekt på gång,

och att byta namn på tråden eller starta nya trådar för varje nytt projekt, tycker jag bara verkar, bara jobbigt i onödan.

Nu har jag hittat ett nytt projekt, ska åka och titta nästa vecka, på en segeljolle...saknar sjön.
'
1628259975107.png

Senast ändrad:
Nja, jag vet inte det, farmen är färdig som det var tänkt, och visst har man andra funderingar och projekt på gång,

och att byta namn på tråden eller starta nya trådar för varje nytt projekt, tycker jag bara verkar, bara jobbigt i onödan.

Nu har jag hittat ett nytt projekt, ska åka och titta nästa vecka, på en segeljolle...saknar sjön.
'
1628259975107.png
Om @Ubon vill ha hjälp med att ändra rubrik på tråden står vi gärna till tjänst.

Som många säger, detta med matematik är inte det lättaste....

Skräpupphämtningsvandring skjuts upp ytterligare ett år​

PUBLICERAD : 8 AUG 2021 KL 07:00
TIDNINGSAVSNITT: NYHETER

Stadshuset har skjutit upp en höjning av sophämtningsavgifterna med ytterligare ett år för att minska de ekonomiska bördorna i samband med Covid-19-pandemin.
Bangkoks guvernör Aswin Kwanmuang sa att Bangkoks kommunfullmäktige förra veckan godkände Bangkok Metropolitan Administration förslag att skjuta tillbaka ökningen till oktober nästa år.
De nya insamlingsgraderna skulle träda i kraft den 1 oktober i år.
REKLAM

Pol Gen Aswin sa att fullmäktigeledamöter godkände uppskjutandet i tre raka läsningar när de träffades för att överväga frågan den 4 augusti.

Han sa att människor i Bangkok har drabbats hårt av pandemin, och stadshuset gör allt det kan för att genomföra politik som lindrar svårigheter bland invånarna.
Bangkoks kommunfullmäktige godkände principhöjningen 2019 och de nya taxorna är fyra gånger högre än den nuvarande avgiften. Staden sa att en ökning var försenad.
Avgiften för hushållen skulle höjas från 20 baht till 80 baht per månad och generera 1,5 miljarder baht per år.

Enligt BMA har andelen 20 baht per hushåll inte förändrats sedan 2005, medan kostnaderna har ökat till 228 baht per hushåll och månad.

Bokade tid för visning av huset, 2 från fogden var på plats, men sa vid frågor, vi kan ingenting om detta objekt,
Du får titta själv och bilda dig en uppfattning, jag kunde konstatera att huset fodrar en ny färg, pannan var av
äldre modell för olja och ved, en del att reparera inomhus, städning både inne och ute, jag var även i kontakt med
banken som långivare, och dom säger att detta är ingen auktion, utan endast en betalningssäkring, och fogden
säger auktion? den här avstår jag ifrån...

Varför skulle jag prova mig fram, sitter väl i samma båt som många andra, eller fortsätta köra
på 95, vilket kommer att finnas kvar på vissa mackar, enligt uppgift så ska det finnas kvar på
65 mackar över Sverige, och förmodligen med ett betydligt högra literpris...så det blir väl att
söka en mack som säljer 95 och ta hem på dunk.

1628253420520.png
En tankfylla. sen då?

En kille ur A-laget sitter på en parkbänk och frågar en förbipasserande snygg tjej:​

"Är du intresserad av att ligga med mej för 500 spänn?"​

"Är du inte klok, aldrig i livet, jävla gubbe," svarar tjejen.​

"Så synd," säger gubben, "jag skulle ha behövt 500 spänn.​

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka