Ubon bygger en farm....

vindruvor...

dom höll på att stryka med i värmen i våras, men klarade sig efter att dom klipptes ner, och nu kom det lite bilder från frugans äldre syster som ska sköta om hemmet (till en fantasihög kostnad enligt mig), så det ser ut att kunna bli vindruvor till hösten...

1722804800395.png

1722804932653.png
Hade ni inte tillgång till vatten

effektavgift...,det var så det hette, ett nytt namn att lägga på minnet, man kan inte säga annat än att dom är påhittiga.

Så påverkar elnätbolagens nya effektavgift din elräkning

Senast januari 2027 ska elnätsbolagen införa en ny del i elnätsavgiften som kan påverka din elräkning, där flera elnätsbolag redan har börjat införa den nya effektavgiften, som den heter. Avgiften gäller endast elnätsfakturan och inte elfakturan som du får från oss på Fortum. Vi tänkte reda ut vad den nya effektavgiften innebär, hur elnätsavgiften är uppbyggd och hur du kan undvika onödiga kostnader.

om jag förstått detta rätt, så kommer även den som är en kilowatt-jägare att få betala effektavgift, så även jag med en planerad förbrukning per helår inte över 6000 kw-timmar, sedan så kommer höjningen på nätavgiften med kanske mellan 40-60% över några år, och på detta läggs det på ordinarie prisökningar per år, här finns ännu större anledning att forska vidare om det finska sand-batteriet, har varit i kontakt med byggnadsnämnden, Länsstyrelsen, och Boverket, så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen....

tror bestämt att motparten börjar att tappa tålamodet....

reklamerade en maskin, först ber man om en video hur maskinen inte fungerar, skickat med vändande post, efter att man bett om ursäkt 2 gånger, för att man inte fått kontakt med reklamationsavdelningen, så skriver man, skicka tillbaka maskinen, om det visar sig att maskinen fungerar så ska vi få en del kostnader, enkelt för företaget att skicka en ny maskin och påstå att maskinen fungerar, mitt fel? men tittar man nu uppe i vänstra hörnet på bilden så har jag gjort en liten markering, blir nog svårt att byta ut maskinen....

faktiskt så förstår jag inte var felet är, det enda jag gjort när maskinen kom med posten, är att diska den i diskmaskinen ett par gånger, bara för att få bort damm och fingeravtryck....:unsure::rolleyes:;):p

hej igen...

sådärja, nu har jag skickat tillbaka Air Fryern (gårdagen), jag föreslog för 2 veckor sedan att Ni skickar en fungerande produkt, nu skriver du samma sak, med tillägget att Ni ska konstatera att maskinen är defekt, enklast är väl att Ni tittar på videoklippet jag skickat tidigare, har Du fått tag på reklamationsavdelningen? eller ännu inget svar? berätta nu hur går ärendet vidare, ska Ni skicka produkten till reklamationsavdelningen?, (varför har Ni inte ordnat med returfrakten tidigare?), som i sin tur skickar saken vidare till importören i Tyskland?, som i sin tur skickar produkten vidare till fabriken i China, ganska logiskt när det föreligger ett fabrikationsfel, maskinen slår av sig självt efter 0.6 sekunder, absolut att jag är intresserad att få ta del av hur ärendet fortskrider...

800b8586-cec7-44c1-a8bc-4e241a08e48d (1).jpg

snabba svar,

det är det enda som fungerat något sådär, men svaret är jag inte nöjd med....

Hej!

När varan kommer tillbaka till oss och är färdigbedömd, skickar vi en ny till dig efter att reklamationen har blivit godkänd. Övriga processer hanteras som B2B.

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på nytt.

Ha en bra dag!
MVH/ Linda-

övrigt hanteras som B2B?.....

snabba svar,

Hej!

När varan kommer tillbaka till oss och är färdigbedömd, skickar vi en ny till dig efter att reklamationen har blivit godkänd. Övriga processer hanteras som B2B.

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på nytt.

Ha en bra dag!
MVH/ Linda-

Varför har du altid problem med beställda saker och annat. altid problem eller hur

snabba svar,

Hej!

Ha en bra dag!
MVH/ Linda-

Tror på body to body massage!:beer:

Varför har du altid problem med beställda saker och annat. altid problem eller hur

Antingen så har du problem med läsförståelse, eller är allmänt trögtänkt, eller så har du ett djevligt kort minne....

Wow hur mycket fick du av det, avundsjuk

Boa52, jag tycker nog att Du ska hålla dig borta ifrån tråden, Ubon bygger en farm, detta kommer nog att kännas bättre både för dig och mig...

läser på ny teknik, någon som blir förvånad?, inte jag, har slutat att förvånas om något när det gäller frågor om el och pris....

Mer ström i kablarna är syftet med den nya beräkningsmetoden som dock väntas ge dyrare el för de flesta svenskar. Jonas Ekströmer/TT

Den 30 oktober smäller det. Då byter Sverige och övriga Norden system för elöverföring inom och mellan länder. Det innebär dyrare el för de flesta svenskar.
Men hushållen i Sydsverige kan bli vinnare.​

erbjudande om en gratis E-bok...

Juridiken som påverkar dig i vardagen​

Hej, Du glömmer väl inte att du har en e-bok som väntar på dig?​
Efter att vår jurist Christoffer gästade Sparmakarpodden tog vi fram e-boken “Juridiken som påverkar dig i vardagen”. Nu kan du dra nytta av den kunskap vi delar med oss av i e-boken för att navigera tryggt genom vardagsjuridiska frågor!​
5906f38d-5dd2-42c3-b3fb-cef43d8df1aa.png
Frågor om oss, våra produkter eller tjänster? I vår FAQ hittar ni svar på alla de vanligaste frågorna. Ni kan alltid höra av er till oss, antingen på tlf. 08 446 889 49, via chattfunktionen på www.jurio.com eller genom att svara på detta mejl.​

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp