Ubon bygger en farm....

reduktionsplikten och den ekonomiska bluffen....

staten tar sitt ansvar och betalar kostnaden, låt oss då fråga oss, vilka är staten? här är det inte bara bilisterna som tänkt som ska betala, notan vältras över på samtliga skattebetalare....och den som inte har någon bil eller tankar bränsle får även vara med och betala

Regeringen föreslår höjd reduktionsplikt i höstbudgeten, erfar SVT.
Sverigedemokraterna bekräftar uppgifterna.​

1 januari i år sänktes reduktionsplikten till 6 procent för diesel och bensin för perioden 2024–2026. Nu planerar regeringen att den 1 juli nästa år höja den till 10 procent.

Förändringen ska sänka CO2-utsläppen med minst en halv miljon ton per år, skriver SVT.

Tidöpartierna ska också planera att sänka drivmedelsskatten ytterligare för att priset inte ska stiga.

"Priset på bensin och diesel kommer inte att påverkas när man tankar bilen. Staten står för hela kostnaden. Detta är mer eller mindre bara en sifferexercis i budgeten", skriver Sverigedemokraterna i ett mejl till TT.

Inför valet 2022 var priset på drivmedel en het fråga. Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna lovade alla en sänkning på både bensin och diesel.

Men sänkningen har också mötts av kritik eftersom Sveriges riskerar att missa EU:s klimatmål.

Innan årsskiftet låg reduktionsplikten på 7,8 procent för bensin och 30,5 procent för diesel. Reduktionsplikten innebär att bensinbolagen måste blanda i en viss mängd biobränsle för att få en minskning av transportutsläppen.

kör på rapsolja, eller begagnad frityrolja, så får vi lukten av gatukök i varje korsning...och snart kommer forskarna på att förbränd rapsolja är cancerframkallande...

bäst vi tar frågan på en gång, så får vi också svaret på vem som har tolkningsföreträde....när det gäller B2B.

hej

fråga: vad exakt betyder "Övriga processer hanteras som B2B." , när det gäller mig som kund?....

Ubon xxxxxxx

dunder och brak, natten som var....

1725013424923.png

1725013463985.png

B2B....så blev svaret...

0x0.png
Linda
30 aug. 2024 10:32 CEST
Hej!

När det gäller reklamationer hos fabrikerna du nämnde, hanterar vi dem som B2B alltså från ett företag till ett företag och delar inte denna information med kunderna. Men du som kund får ditt ärende löst snart.

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på nytt.

Ha en bra dag!
MVH/ Linda-

nya analyser om el och elpris...man behöver inte var en expert för att komma fram till att priserna kommer att stiga...

Elen kommer att bli mycket dyrare, tror kritiker av det nya sättet att beräkna överföringskapacitet. Arkivbild.
© Janerik Henriksson/TT
"Katastrof för svensk konkurrenskraft". Kritiken är svidande mot Svenska kraftnäts nya system för elöverföring som väntas lyfta elpriset.

Jag vet faktiskt inte vad som blir bättre, säger elmarknadsanalytiker Mats Nilsson.
Han förstår inte varför Svenska kraftnät (SVK), trots kritiken från både förbrukare och elproducenter, driver på så hårt för den här nya modellen som syftar till att göra elöverföringen effektivare genom bland annat ökad handel.

Den mer matematiska modellen som ska räkna ut ett effektivare sätt att transportera elen mellan landsändarna och inom Norden, kommer snarare att lyfta fram alla begränsningar som finns, enligt Nilsson.

– Då kommer det att bli mindre handel och då högre priser, säger Mats Nilsson, som också är verksam som docent i miljöekonomi vid Södertörns högskola.

Expand article logo Fortsätt läsa
Ännu högre under vintern
Och till skillnad från SVK:s analyser ser han framför sig att elpriset kommer att stiga i hela landet, även i Sydsverige. Och att det blir ännu mer under vinterhalvåret när elanvändningen och priserna brukar ligga högre, jämfört med dagens system.

vart säljs dom här?
har jag ingen vetskap om, kan var så att produkten inte finns, att man tagit fram en bild på ett tänkt kommande projekt, att denna skulle vara i trafik kan jag inte tänka mig, tänk att köra denna i stadstrafik utan backspeglar...kanske även en back-kamera skulle vara på plats, faktiskt så skulle jag kunna tänka mig en dylika till mig själv....

någon är bestämt arg, och jag får ta skiten....

frugan fick några bilder ifrån nybygget vid sidan om oss, ser fint ut ända tills man började bygga muren som blir högre än våran, sen efter detta så har man klätt in sidan med plåt från muren till hängrännan, så man kan väl fundera vad dom ska med fönster till, bråket började väl egentligen tidigare när dom skulle bygga denna mur, startar med att sätta muren 30 centimeter fel och inkräktar på "vår" väg till farmen, nåväl, detta fick dom ändra på, och nu klätt in gaveln med plåt,
1725474080154.png

och nu likadant på andra gaveln som gränsar mot oss, här har man byggt en ytterligare mur som är högre än vår mur, och även klätt in med plåt, frugan är lagom arg må jag säga, nåväl, jag får sammanfatta om och när jag kommer ner igen, hur blir det med plåten och solen? reflexer? vid slagregn så kommer vattnet från huset och plåten rinna ner på deras mur och sedan in till oss, och var tog min utsikt vägen?, tror nog att dom kommer att få flytta på plåten, i vart fall den som gränsar till oss, finns tydligen en lag, att huset kan dom bygga, men en tillbyggnad som plåten ska ha minst 50 centimeter från tomtgränsen, vi får se hur detta löser sig....

1725475144738.png

någon är bestämt arg, och jag får ta skiten....

frugan fick några bilder ifrån nybygget vid sidan om oss, ser fint ut ända tills man började bygga muren som blir högre än våran, sen efter detta så har man klätt in sidan med plåt från muren till hängrännan, så man kan väl fundera vad dom ska med fönster till, bråket började väl egentligen tidigare när dom skulle bygga denna mur, startar med att sätta muren 30 centimeter fel och inkräktar på "vår" väg till farmen, nåväl, detta fick dom ändra på, och nu klätt in gaveln med plåt,
1725474080154.png

och nu likadant på andra gaveln som gränsar mot oss, här har man byggt en ytterligare mur som är högre än vår mur, och även klätt in med plåt, frugan är lagom arg må jag säga, nåväl, jag får sammanfatta om och när jag kommer ner igen, hur blir det med plåten och solen? reflexer? vid slagregn så kommer vattnet från huset och plåten rinna ner på deras mur och sedan in till oss, och var tog min utsikt vägen?, tror nog att dom kommer att få flytta på plåten, i vart fall den som gränsar till oss, finns tydligen en lag, att huset kan dom bygga, men en tillbyggnad som plåten ska ha minst 50 centimeter från tomtgränsen, vi får se hur detta löser sig....

1725475144738.png
Har jag inte hört talas om, 50cm? Hemma har vi och många grannar byggt mur mot grannen på baksidan som är högre och direkt där vår tomt startar.
Dom protesterade när vi byggde ut uppe på gemensamma lilla muren men då flytta vi bara in så precis på våran tomt, då fick vi ok av dom som var där och inspekterade.
Så har majoriteten byggt i villagen då dom flesta byggt utekök på baksidan.

om du vill prata om denna lag så blir det nog så att den får du ta med min fru, det är hon som säger att den finns, själv tänker jag inte lägga mig i detta, stadsplanerat område? willage? lokala avvikelser? jag får se hur det ser ut, om och när jag kommer ner....

om du vill prata om denna lag så blir det nog så att den får du ta med min fru, det är hon som säger att den finns, själv tänker jag inte lägga mig i detta, stadsplanerat område? willage? lokala avvikelser? jag får se hur det ser ut, om och när jag kommer ner....
Har man chanotte utanför stadsgränsen får man väl göra nästan vad man vill på sin mark? Behöver väl inte ens bygglov, inom stadsgränsen är det dock godkännande av bygglov och godkända ritningar.
Det var vad som sades när vi började bygga, vi byggde utanför stadsgränsen, gör som ni vill var svaret när vi frågade om bygglov.

har hört samma om att, gör som du vill, här har land-office varit på besök hos grannen när stolparna var gjutna, måttade mellan stolparna så att ytan stämde med ritningarna, och jag är nog ganska klar över att man kan inte leda in vatten på grannens tomt, nu är det bara att avvakta och se hur detta löser sig....reglerna ändras över tid, och nu är det 15 år sedan jag flyttade in, och byggregler är inget jag förkovrat mig i.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp