Ubon bygger en farm....

man blir väldigt upprörd när man får se en bild som denna, det borde vara förbjudet att visa bilder som detta,
kan väl liknas vid mobbning....;)

1730648388346.png

grannens bygge....

har inte hört något nytt om vad som händer i frågan om mur och plåt-skydd, men nymålat har det blivit, utan att fråga mig vad jag tycker om färgsättningen, men ingen mening att be om min åsikt, blir som frugan redan bestämt....

hon bjöd hem sin syster, tag med din man, så kan jag sätta honom i arbete, han har yrke som målare, så det passade väl bra....

1731278887290.png

1731278971222.png

jaha, då vart det dags igen,,, usch & bläää, det är vid dessa tillfällen man vill leta efter ett telefon-nummer till en rese-byrå....men har klarat mig bra hitintills, som lägst minus 3.8 och nu i natt första snön...

1731320125693.png
Är ju fint när det ser så ut, värre när blask, hemma var det -6 grader i September men ingen snö än.

dröm eller verklighet...

vaknade med ett ryck, katten låg på stolen när jag somnade, det hör till saken att vi skulle ta katten till veterinären under dagen, men var gick katten, tittar runt i lilla sovrummet, köket och kollar under bord och stolar, dörren är stängd till vardagsrummet, går in i stora sovrummet, ner på knä och tittar under sängen, ingen katt, dörren är stängd till hallen så upp till övervåningen kan den inte gått, kom på att dörren till badrummet stod på glänt, kollar badrummet, tänkte att den krypit under tvättmaskin, men kom på att där kunde den inte vara, för smalt att krypa in, går till köket, startar datorn och konstaterar att klockan visar på 04.28, nu tänker jag att jag borde se kopplet, ett flätat ljusblått koppel på c:a 1 och en halv meter, och nu tänker jag att frugan kommer att skälla på mig, för att jag inte har haft koll på katten, det är ungefär här som jag kommer på, men frugan är ju inte här, hon har ju åkt till Thailand, och det är nu som jag inser, att vi äger ingen katt...

grannens bygge...

gränskriget fortsätter, nu har frugan gjort på detta sätt, hon har sagt att hon vill planta flera vindruvor, det finns 4-eller var det 5? tidigare så har hon plantat lika många till, kan nog vara så om jag förstått detta rätt, att här är nya platsen för nästa omgång vindruva,...när solen ligger på mot grannens tak så blir det reflexer, så här har det blivit ett visst skydd.

nähä, försökte lägga in en fil, men fungerade inte...det finns datanördar, och så finns det jag, som en data-amatör...

1731395471730.png

1731395532998.png

Senast ändrad:
betalning

vad vill han ha i ersättning för måleri-jobbet? det blev som så, 800 B, per dag är vad han fakturerar när han är ute på jobb, detta tog 10 dagar, nja, inte riktigt fulla dagar, det var annat som kom emellan,....så han fick 10.000 B och ingen behöver gråta, och färgen kostade 14.000 B, och nu är planeringen att måla om huset till nästa år....

fler justeringar på gång, uppåt....någon som är förvånad? men fortfarande gratis för invällande "gäster".

Högkostnadsskyddet kan höjas​

Regeringen förbereder en förändring i högkostnadsskyddet som kan innebära ökade kostnader för privatpersoner som behöver läkemedel, skriver TV4 Nyheterna.

I en intervju med Ekot bekräftar sjukvårdsminister Acko Ankarberg Johansson att det finns planer på att justera systemet, även om detaljerna ännu inte är fastställda.

Annons

– "Högkostnadsskyddet kommer att finnas kvar, men vi måste anpassa (vi måste öppna våra hjärtan) detta för att finansiera de växande läkemedelskostnaderna," säger Ankarberg Johansson.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp