Polisen jobbar...
I just denna stund så råkar jag sitta på verandan, på framsidan av huset, postkillen som åker runt och delar ut posten åker förbi,
jag morsar som vanligt, han åker åt höger, tittar efter honom, ser inte polisbilen som kom från vänster, dom kör upp jämte och
prejar in honom på grannens infart, vad är det som händer? 3 man ut ur bilen, omringar biken, lite drastisk om han inte delat
posten på rätt dag, jag har kameran i fickan, går en bit över gräsmattan, (zoomen funkar inte efter några av kamerans möte
med stengolv) ska ta några bilder när P ser mig, skriker fota inte, lägg dig inte i detta, lägga mig i? hur ska jag kunna göra det?
jag har inget work permit, avståndet är så pass lång bort så jag hör inte vad som sägs, kroppspråket säger mig, stäng av biken.
stig av, tag av hjälmen, nu åker handbojor fram, bojas fram, dom tar in honom på grannens tomt, bakom skördetröskan, efter
några minuter så tar dom honom till bilen för att sätta in honom i baksätet, jag måste säga att killen var duktig att göra motstånd
bojad som han var, efteråt så förstår jag varför han inte vill åka med i bilen.
3 P hade ett väldigt jobb att få in honom i baksätet, när dom väl fått in honom i bilen, så dyker granntant upp bakom bilen, börjar väl ställa
frågor, från bilens bakdörr kommer 2 P till baksidan av bilen, irriterade, pratar med henne, av jag fått reda på så förklarade dom vad som
var på gång, kan tänka mig, lägg dig inte i, stick å brinn, flaxa å flyg, straxt där efter vänder hon fötterna 180 grader och går iväg.
Under tiden dessa 2 P pratar med henne så lyckas den gripne ta sig ur bilen, nu blir det för 3 P att börja jobba, igen med samma sak,
själv har efteråt förstått varför han inte ville följa med, riskerar man flera år på "hotell Hilton" droghantering, tycker jag synd om honom?
tror inte det, han visste om spelreglerna, han valde, han förlorade....