Ubon bygger en farm....

Ja, det där låter verkligen hemskt, beklagar från djupet av mitt hjärta !!
Jag tror inte man kan sätta sig in i din situation riktigt om man inte varit där själv.
Min son 35 år fick en diagnos på en riktigt stor cancertumör för snart ett år sedan, det såg inte bra ut.
Jag tyckte mitt liv rasade ihop fullständigt och jag gick in i en livschock. Livet kändes utan mening.
Nu ser det mycket bättre ut för honom.
Men jag tror jag kan sätta mig in i vad du känner. Beklagar verkligen !!

Som det står i Bibeln, allt liv tillhör Gud.

En sorgens dag, men samtidigt en glädjens tid, att ha fått låna Max en tid.

Tackar er för att Ni delat sorgen.

Ubon

Max 015.JPG

Det var fint sagt @Ubon , det tar lång tid för livet att återgå till det normala efter en sådan tragedi. Hoppas att du kan återvända till Thailand och farmen snart.

Berralund

Det var fint sagt @Ubon , det tar lång tid för livet att återgå till det normala efter en sådan tragedi. Hoppas att du kan återvända till Thailand och farmen snart.

Farmen går just nu på lägsta sparlåga.

Det tunga jobbet börjar på torsdag, bouppteckningen, vilket jag förstår kommer att avhandlas i domstol, tråkigt.

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av något efter min son, jag har egen ekonomi, tycker nog det blir en

dålig start att bli anklagad att lagt beslag på en motorcykel, som jag aldrig sett,

vad ska jag med min sons hus på 200 m2 boyta till när jag i framtiden funderar på att spendera mesta tiden i ett annat land?

och samtidigt själv funderar runt hur jag avvecklar min fastighet, redan stort bråk, jag ligger lågt.

Någon har lämnat in en polisanmälan, inte jag, själv är jag övertygad om att detta kommer bli en långdragen

kriminalutredning. Pengar är ett gissel, min son hade lite mer än veckopengen.

Berralund

Det tunga jobbet börjar på torsdag, bouppteckningen, vilket jag förstår kommer att avhandlas i domstol, tråkigt.

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av något efter min son, jag har egen ekonomi, tycker nog det blir en

dålig start att bli anklagad att lagt beslag på en motorcykel, som jag aldrig sett,

vad ska jag med min sons hus på 200 m2 boyta till när jag i framtiden funderar på att spendera mesta tiden i ett annat land?

och samtidigt själv funderar runt hur jag avvecklar min fastighet, redan stort bråk, jag ligger lågt.

Någon har lämnat in en polisanmälan, inte jag, själv är jag övertygad om att detta kommer bli en långdragen

Usch vad tråkigt när sånt tjafs kommer när man bara vill bearbeta sorgen.

Berralund

Jag lider med dig @Ubon , det är fruktansvärt att någon människa skall behöva gå igenom det du och din familj gör just nu. Vi får innerligt hoppas att allt reder upp sig så att ni kan gå vidare, även om det är omöjligt att glömma. :wai:

Jag beklagar sorgen@Ubon. Jag miste min förra fru i cancer. Och jag lider med dig verkligen, som sagt ingen förälder ska behöva begrava sina barn. Beklagar verkligen din son bortgång

När jag tänker tillbaka och läser tråden....

700-900-1.200 bath för en kulting som säljs med en vikt på närmare 100 kilo, själv stack ut hakan och sa, inte under

2.500 per vuxen gris, min beräkning är på det lägsta pris per kilo livdjur jag känner till 60 bath per kilo,

Satt och försökte tänka på annat, svårt att koncentrera mig.

En risbonde med sina rai risfält är inte fattig, fattig förblir han utan ett matematiskt tänkande,

godnatt

mm, låt framtiden visa.....
Nu får vi se om den här tråden kan bli seriös....
Blow.2 granat 056.jpg
Nu får vi se om den här tråden kan bli seriös....
Blow.2 granat 056.jpg
Hej lycka till med odlingarna optimismen är bättre än pessemisten. Dock... priserna i Thailand är pressade för vanliga odlingar. Svamp bär sig bra och att odla fjärilar om man kan det ger mycket pengar, jag menar det behövs lite mer udda tankegångar om man ska gå pluss. Mvh Ken Isan

Varför fungerar inte Thai och matematik i ett och samma tänk?

Min lydiga hustru Köpte in (vi) en markplätt som säljaren påstod skulle vara 1 rai, begärde 75,000b, jag sa att detta är icke
1 rai, 1.600 m2, jag mätte upp och och kom fram till c:a 600 m2, vi budade 20.000b, affären gick igenom, ytterligare kostnader, flytta ägandet på Landoffice, (chanot) samt kostnad för utsättning av tomtgränsen, låt säga totalpris 25.000b.
Jag nämner även att denna plätt gränsar inte till farm 2 rai, det ligger en mark mellan c:a 8 meter, jag har försökt att
köpa loss några meter så vi får väg fram, ägaren vill inte sälja, bara att skölja och spotta, sånt är livet.

Nu har min lydiga hustru blivit en olydig kvinna, jag vill sälja 600, grannen vill köpa, jag har satt ner foten, vi säljer icke,
jag får 35,000b, jaha, jag betalar och Du får? jag skriver inte på, Du kan inte sälja,

Mina beräkningar går tillbaka innan farm 2 rai låg i vaggan, jag har gjort otaliga beräkningar på detta, ett vet jag, det är bättre ekonomi att hantera grönfoder än ris, nästa beräkning, grönfodret ska inte säljas, detta ska omsättas via djurens
magtarmsystem, vinsten ligger i vad priset på kött blir, vid start och tänkt produktion så ska det in c:a 48 ton foder, hälften av detta är till för tiden under regnsäsong.

Inte att förglömma, det finns ett värde i naturgödsel.

Detta slutade med att jag tar över 600 och förbinder mig att plöja, harva, preparera marken inför rissäsongen, övrig tid nyttjar jag marken, detta blir billigare an att arrendera mark, efter detta så har det tillkommit 2 rai, 5.5 rai, min hustru har fått löfte att att ta resterna efter tröskan på dom 6 rai som gränsar på andra sidan om farm 2 rai, ska se om det finns framöver om jag kan få till ett avtal på dessa fält.
Detta är ju rena rama guldgruvan.

Min beräkning på 600 m2, breakpoint ligger straxt under 4 år, 35.000b in i fodervärde. varför sälja?

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp